Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Alternativt kabel til Sennheiser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Kablet til mine Sennheiser HD600 har fået en løs forbindelse og selv om forbindelsen kan holdes med en elastik ville det være rart at få skiftet kablet.

Jeg har tidligere læst her på siden at der skulle være en del lydmæssigt at hente i at bruge bedre kabler. Skal jeg alligevel ud og have fat i et nyt kabel, ville det måske være en ide at se på alternative kabler end det originale som sennheiser HZL 650 sælger til 300kr (ved TC)

Det eneste andet kabel jeg har fundet er Cardas fra 150$ ved www.headphone.com hvilket jeg trods synes er meget for et kabel samt at jeg helst vil købe indenlands.

Er der nogen der kender til andre alternativer, der ikke koster nær så meget?

Er der evt. nogle forslag til et kabel til en gør det selv løsning?

Kan det speciele stik på hovedtelefonen købes løst nogen steder eller er jeg nødt til at klippe i mit eget med (delvis) løs forbindelse?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Problemet er at få fat på disse stik i hovedtelefon-enden!!! Derfor er HZL-løsningen den nemmeste, meeen Cardas-kablet burde give en klar forbedring, meget/noget mere hul igennem!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ok, ærgeligt. Jeg synes stadig at et sted mellem 1/2 - 1/3 af hovedtelefonens pris er meget. Jeg er ikke tvivler på kablers indvirken på lyden. Jjeg har bare ikke fået taget mig sammen til at lave en test der rigtigt beviser det (overfor migg selv). Derfor er jeg lidt tilbageholdende.

Er der nogen der har et godt foreslag til et godt kabel der stadig er rimeligt flexibelt og ikke koster det vilde vil jeg da godt ofre mit nuværende kabel. Det plejer at kunne lade sig gøre at kunne gen anvende diveres stik ved at klippe sig frem med en skævbider. Desværre bliver resultatet ikke altid pænt.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Stikkene er vist svejsede/smeltet i form, så kønt bliver det ikke!!! Jeg har lige lavet et par HD200 hvor ledningerne var døde; dem måtte jeg lodde på igen helt inde ved membranen og kønt blev det heller ikke!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes