Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kobber eller sølv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg vil gerne starte en lille debat om fordele og ulember ved henholsvis kobber og sølv ht. kabler.

I mit set up er der en tendens til at det lyder lidt mørkt, og vil gerne kompensere lidt med ht. kablet.. Jeg er på jagt efter et nyt ht kabel, men hvilket vil være bedst.

pt. kører jeg med Supra ply 2,0 som kun er en nødløsning. Da jeg kører bi amp kunne jeg ikke bruge MIT Shutgun som jeg iøvrigt var meget glad for.

Budget ligger på ca. 6 K. og jeg køber meget gerne brugt. Det skal tages i betragtning at jeg skal bruge 2 sæt af 2x5 meter.

Bud modtages

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

kig på nogle MIT
Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Har lige opdateret, jeg har prøvet MIT og har været meget tilfreds med det.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Jan

Har lige opdateret, jeg har prøvet MIT og har været meget tilfreds med det.

Jeg mener ikke der er andre end MIT, der lyder af MIT.
Til gengæld lyder de ganske meget af MIT.
Hvis den lyd passer dig, så er sagen jo klar.
Hvis du vil have mere nøgterne kabler, så kunne VdH være en løsning.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du køre med JBL 250èr og syntes du har for mørk lyd! Tror jeg du skal kikke i resten af kæden, for her må være en dims der ikke rigtigt passer ind. Eller også er din stue overdæmpet.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik:

Jeg var meget tilfreds med MIT kablerne, men tiden er inde til at prøve noget nyt.

Peter:

Klink på www knappen og kik i musikrummet. Kom evt. med lidt gode forslag.

Fælles: Er der nogen logisk forklaring på lydtendensen sølv/kobber?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej alle

Jeg vil gerne starte en lille debat om fordele og ulember ved henholsvis kobber og sølv ht. kabler.

I mit set up er der en tendens til at det lyder lidt mørkt, og vil gerne kompensere lidt med ht. kablet.. Jeg er på jagt efter et nyt ht kabel, men hvilket vil være bedst.

pt. kører jeg med Supra ply 2,0 som kun er en nødløsning. Da jeg kører bi amp kunne jeg ikke bruge MIT Shutgun som jeg iøvrigt var meget glad for.

Budget ligger på ca. 6 K. og jeg køber meget gerne brugt. Det skal tages i betragtning at jeg skal bruge 2 sæt af 2x5 meter.

Bud modtages

Hvis det lyder for mørkt er Supra i hvert fald ikke løsningen,både MIT og suprea hælder mod den møke side.

Det er svært for andre at anbefale kabler, men med JBL i din kæde ville jeg måske overveje noget Kimber 8 tc. Sølvkabler passer IKKE til JBl,det er at bede om at få tinitus..

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg kender ikke til hvordan dit AudioNote lyder, men sidst jeg hørte det nede hos Anders hos Consult syntes jeg det lød godt, men det var jo kun et kort lyt! Men jeg tror IKKE at du skal give det skylden.

Til gengæld kender jeg 250 og signature ret godt, ”min mening” og det er IKKE nogle af mine favoritter! Særligt ikke 2.1 men på dine højttaler vil den virke fint, jeg ved at 1.0 her en meget afrundet måde at spille på, den er baseret på den gamle Harman/Kardon AP-2500, den lyder godt, og vil i mange tilfælde være en god partner til 250, så de kan blive tæmmet lidt.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at låne en anden forforstærker, for at høre om ikke det ændre en del.

Mht. til dit rum ”de andre indlæg” så tror jer ikke at du har overdæmpet det, det kunne dog se ud som om din trappe kunne virke som en fæld bas fælde? Men det ville resultere i at du ikke fik nok dybbas og syntes der var for meget mellemtone/midbas.

En ting der virker overraskende godt på 250èr!? Er at vinkle dem fremover! Prøv at sætte et par klodser under de bagerste fødder, så du fornemmer at du får diskanten til at pege dig i hovedet, da den har det med at spille lidt henover hovedet, da den sidder så højt oppe.

Sidste løsning!? Hvis du har mod på det, kan du ændre 250èrne til nogle af de andre der har været!? en CC. LE, JUBI. Det er dog noget af et arbejde, men hvis du vil så send en PM, da jeg har alle de forskellige diagrammer på dem.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes