Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hjælp til netkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cj10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Efter at have erhvervet mig mit livs stereoanlæg - og efter at alle signalekabler er skiftet til optimale løsninger - er turen nu kommet til det måske vigtigste af det hele - nemlig strømmen til apparaterne.

Har fået oprettet en separat gruppe til stereoanlægget alene - med jord - og er efter en del læsning her på sitet og ved søgen på internettet kommet frem til at jeg nok investerer i denne lille sag:

http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=2&page=1

Og nu kommer så der hvor jeg skal have lidt hjæp!

Kan ikke umiddelbart se at man kan købe løse stik til kablet - man kan købe et færdigt kabel til 700 kr. - men det synes jeg er lige i overkanten.

Kan det ikke gøres billigere!

Og er det nødvendigt at skifte kablerne mellem DVD/TUNER/VIDEO/TV også - eller er det nok med det der forsyner forstærkeren. Har en Denon PMA 2000 - og denne har 3 udtag til diverse apparater (220 V) - er det en fordel at bruge disse eller skal man koble dem direkte til netskinnen med nye kabler?

Og så lige en ting til: Hvad er et Schuko-stik?

Håber på lidt hjælp - hilsen CJ

Til top Vis cj10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cj10

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Nye netkabler er helt sikkert en god ide. Men man behøver ikke nødvendigvis ofre formuer på det. Det er ret nemt at opnå noget godt for få penge.

PaleRider (mener jeg det var) har talt godt for dette kabel:
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=/elfa/produkter/se /2015513.htm

Jeg bruger selv noget Ölflex 100CY (eller var det 110CY?) som er 5x2,5mm2 med skærm, men en ganske betragtelig forbedring til følge, se evt min tråd under "mit ænlæg".

Andre igen averterer for at bruge almindelig 3x1,5mm2 fra NKT.

Schuko stik er nogle tyske stikpropper, som er meget lig de stik der sidder på strømkablet til en computer. De har en anderledes montering af jordforbindelsen end danske standardstik, men kan fint gå i stikdåserne.
Du kan se et Schuko stik her: http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=6&page=1

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel vil have lidt High-End stik, så prøv at se her:
http://www.kalle-miltzow.de/index.html

Jeg ved ikke hvor gode de er, men til de priser, så må de være gode
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Dem ser det da ellers ud til at de også har hos AVCentrum.dk

http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=118&page=1

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej CJ

Den sparate gruppe med tilhørende fremføring til anlæget, er nok en af de ting du bliver godt tilfreds med, da det helt klart giver nogle forbedringer, samtidigt med du også har jord fremme ved anlægget, således dette kan jordes, og netkablerne også kan få jordet deres skærm.

Jeg vil mene du skal koble dine apparater direkte til netskinnen, da du så får den korteste og bedste forbindelse til dine apparater. For hvis du kører igennem din Denon skal strømmen/spændingen igennem forstærkerens interne relæ.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Jesper001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

cj10 skrev:

Efter at have erhvervet mig mit livs stereoanlæg - og efter at alle signalekabler er skiftet til optimale løsninger - er turen nu kommet til det måske vigtigste af det hele - nemlig strømmen til apparaterne.

Har fået oprettet en separat gruppe til stereoanlægget alene - med jord - og er efter en del læsning her på sitet og ved søgen på internettet kommet frem til at jeg nok investerer i denne lille sag:

http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=2&page=1

Og nu kommer så der hvor jeg skal have lidt hjæp!

Kan ikke umiddelbart se at man kan købe løse stik til kablet - man kan købe et færdigt kabel til 700 kr. - men det synes jeg er lige i overkanten.

Kan det ikke gøres billigere!

Og er det nødvendigt at skifte kablerne mellem DVD/TUNER/VIDEO/TV også - eller er det nok med det der forsyner forstærkeren. Har en Denon PMA 2000 - og denne har 3 udtag til diverse apparater (220 V) - er det en fordel at bruge disse eller skal man koble dem direkte til netskinnen med nye kabler?

Og så lige en ting til: Hvad er et Schuko-stik?

Håber på lidt hjælp - hilsen CJ

Det er bare lidt ærgeligt at de kabler er ulovlige at bruge som installation i DK, ikke? Beskyttelses-lederen (også kendt som "jord") SKAL have farvekombinationen Grøn/Gul. Skal være 30% Grøn og 70% Gul. Striberne skal være på langs af ledningen og ikke på tværs. Det anbefales desuden at nul-ledningen altid er lyseblå...

Til top Vis Jesper001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper001

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hvilket kabel er ulovligt??
Det supra kabel som reelt hører til det schuko stik ovenfor har den jord som du beskriver. Så det burde der ikke være problemer i.
se her: http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=5

Og et schuko stik er det jeg har linket til ovenfor, og det passer 100% til den Supra stikdåse som der er i det første indlæg.

De fleste stik der sidder på computere passer også i den således at der kommer jord på uden at man skal skifte stikket.

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Kristiankk skrev:

Og et schuko stik er det jeg har linket til ovenfor, og det passer 100% til den Supra stikdåse som der er i det første indlæg.

Med ovenfor mente jeg mit tidligere indlæg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes