Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Gmsound DIY netkabel - erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Som lovet i http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13347&P N=1 poster jeg hermed en lille lynanmeldelse af gmsounds DIY netkabel. Kablet har kun spillet i et par dage, så hvis der er noget som helst om snakkes omkring tilspilning af netkabler kan man således forvente endnu mere signifikante forskelle (jeg tvivler dog).

Først lidt fakta: Kablet (3x2,5mm2 med skærm) blev testet i forhold til et standard kabel med apparatstik (3x0,75mm2 uden skærm). Kun ét kabel blev udskiftet (til CD-afspilleren), og de andre enheder spillede således med standard kabler. Anlægget er IKKE jordet på nogen måde, så testen er i bund og grund foretaget på et grundlag hvor man kan forvente den ringeste indvirkning.

Virker skidtet? JA! -Så simpelt kan det siges. Jeg skiftede nogle gange frem og tilbage, og konklusionen blev hver eneste gang den samme: Dette kabel giver ganske enkelt anlægget bedre arbejdsvilkår. Jeg fornemmede en smule mindre støj i baggrunden, men den signifikante forskel lå i at lydbilledet faldt mere til ro, og udladningerne i musikken blev gengivet med mere attack. Specielt i komplekse musikstykker fik de enkelte instrumenter bedre plads (eks. Stings 'The Hounds of Winter' fra Mercury Falling albummet hvor bandet til slut får lov at give den gas).

Hvis jeg sammenligner med Jorma-kablet som jeg på et tidspunkt havde på prøve, havde jeg desværre ikke mulighed for en direkte sammenligning. Ovenstående kvaliteter er dog nøjagtigt de samme som jeg observerede da Jorma-kablet var på prøve, så jeg finder ingen argumenter for at spendere 4x prisen for dette mærkevare kabel.

Hvad nu? Jo, jeg skal have bestilt DIY-kabler til de resterende enheder i setupet, hvorefter jeg skal have fundet en god solid stikdåse (med jord) således apparaterne kan få en fælles stelforbindelse. Herefter skal elektrikeren have målt kvaliteten af jordforbindelsen som er trukket ind i lejligheden. Hvis impedansen er tilpas lav skal denne trækkes ind til anlægget, og hele baduljen jordes.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun give dig ret, har dem til min cd og hoved amp, og der er ingen tvivl om at de par hundrede kroner er givet rigtigt godt ud.

det skal endda siges at mit er "special" lavet, så der ikke er jord i proppen, men kavet således at proppen kan skiftes når jeg engang flytter et sted hen der har jord....

en glimrende og billig forbedring på højde med jjaz fødder

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig, skal selv have anlagt mig nye netkabler. Har tidligere oplevet hvor hamrende effektivt dette tweak er. Hvordan hulen jeg skal få det samlet, når jeg ikke aner hvordan en loddekolbe eller skruetrækker virker, må vise sig 

Men et spørgsmål, hvordan får jeg anlagt jord ind i en leje-lejlighed?

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har Gorms netkabler til alle enheder, samt til stikdåsen. Jeg vil mene at det havde størst betydning ved skift på cd-afspilleren. Mere ro, flere detaljer, men uden at blive øretrættende. Generelt mere hul igennem. Svært at fatte at det skulle have så meget at sige, men det har det altså.

Men forestiller mig at en del af ændringen skyldes at anlægget blev jordet samtidig.

Prøv det.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg kan kun tilslutte mig, skal selv have anlagt mig nye netkabler. Har tidligere oplevet hvor hamrende effektivt dette tweak er. Hvordan hulen jeg skal få det samlet, når jeg ikke aner hvordan en loddekolbe eller skruetrækker virker, må vise sig 

Men et spørgsmål, hvordan får jeg anlagt jord ind i en leje-lejlighed?

Jeg vil skyde på at du allerede har jord i lejligheden (det har jeg ihvertfald). Jordledningen er dog ikke trukket hele vejen rundt i lejligheden, hvilket du dog kan få en elektriker til. Du skal dog være opmærksom på kvaliteten af denne jord. -Er den for højimpedant (for stor modstand til jord) afkobler den ikke særligt godt, og du risikerer i stedet at få en masse fnidder fra diverse elapparater trukket ind i dit anlæg.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

hej

gmsounds netkabler er bestemt interesant, men hvor godt et anlæg skal man have for at kunne høre forskel?

ved godt det er et svært spørgsmål, men hvis der er nogen der har erfaringer, med anlæg i foskellige prisklasser, så hører jeg gerne

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan høre forskel på mit anlæg med GMSounds netkabler.

Du kan se mit anlæg her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15149&P N=1&TPN=1

Mvh. JBL

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

tjah... mit http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330

skifter lidt om hele tiden, men specielt dyrt er det ikke......

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

tjah... mit http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330

skifter lidt om hele tiden, men specielt dyrt er det ikke......

ok, jeg overvejer stadig.......

jeg har en metz de81 (kendt som pioneer 717), en ca. 7 år gammel onkyo txds838 snurrundt reciver og nogle qln 166 fronter.......

så det er ikke det vilde........ men det kunne da være sjovt at prøve med nye netkabler, når de nu ikke koster mere end en cd!!!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Hej mr.Thomsen

Jeg mener ikke der er noget at betænke sig på. Selvfølgelig afhænger den lydmæssige fordel af hvor afslørende dit udstyr er, men omvendt er det jo lidt skørt ikke at udnytte sit udstyr fuldt ud (prisen er trods alt rimelig). Får du alle apparater samlet i en stikdåse med jord (ikke nødvendigvis jordet) er jeg sikker på at du vil opleve en forskel til det bedre.

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg har lige kontaktet gmsound og det viser sig at kablet ikke kan leveres med C7 stik til apperaterne (c7 skulle være de almindelige 8 tals formede stik som mange apperater leveres med)

Er der nogen gode ideer??

jeg har ikke brug for jord!!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Køb nogen løse meter kabel og sæt selv stikkene på.

Jeg vil klart anbefale dig at jorde skærmen i forsyningsenden, da den ellers mister sin funktion.

Mvh. JBL

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Køb nogen løse meter kabel og sæt selv stikkene på.

Jeg vil klart anbefale dig at jorde skærmen i forsyningsenden, da den ellers mister sin funktion.

Mvh. JBL

ok, men er der så nogen forslag til stik? (gerne forhander link)

jeg har forresten ikke jord i nærheden!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes