Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 00:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: component til RGB-scart (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder med 3 forskellige signal kilder (DVD, PS2, HTPC) som skal alle kunne bruges på et TV og en Projector

Lige pt, overføre jeg på alle mulige måder, med både s-video, scart, dvi og component, så jeg ville lave det om, så jeg kunne skiftet signal i forstærkeren.

PS2 og DVD kan jeg lave om til component, men det kan mit fjernsyn ikke bruge, så ville have et kabel som kunne lave component om til Scart

Findes der sådan et kabel, hvor kan jeg købe det, og hvad koster det.

Det andet alternativ, ville være at have alt S-video, men ville det ikke gå ud over kvaliteten ?

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Du kan godt konvertere signalerne med en box, sådan en ligger dog typisk på 1000-1200 kr.

De kabler der går fra Scart - 3x Phono (Component) konvertere ikke signalet, de er kun beregnet til udstyr som kan sende eller modtage et Component video signal gennem Scart stikket, som f.eks. KiSS DVD afspillere, Dreambox og nogle Loeve TV kan.

Det er derfor heller ikke let at koble et Scart RGB signal igennem omskrifteren på recieveren, da der ud over RGB også skal en Composite Sync + evt. status signal med; altså 5 i forhold til de 3 i Component.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes