Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Brum i højtalere ved jord (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 April 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har efter at have konstrueret LMC netkabler, eksperimenteret med jord på mit anlæg.

Mit anlæg, som er tilsluttet strømskinnen med jord potentiale, består af AV-Reciever (i morgen får jeg en ny processor :) ), stereo effektforstærker og cd-afspiller. I denne kombo er det kun effektforstærkeren som er kan tage jord i netbrønden - jeg går ud fra at resten får jord via signalkablerne.

Jeg bor i en lejlighed i midtbyen.

Mit problem er at så snart jeg tilslutter jord giver det voldsom larm i højtalerne. Jeg har prøvet forskellige kombinationer alle med samme resultat - BRRRRR. Dette gælder også hvis jeg alene tænder min AV-reciever (dog kun for baghøjtalerne)

Hvad skyldes dette? Kan jeg have forbundet noget forkert eller har jeg bare "dårlig jord"?

Håber i kan kaste lidt lys over min situation. Pt. har jeg monteret et stik uden jord på min strømskinne...

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 April 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger ikke jord fra stikkontakten. Men jord/stel fra hver del i anlægget, er tilsluttet en fælles jord/stel i strømskinnen. Dette giver en slags "pseudo" jordforbindelse, og det virker rigtigt godt hos mig.

Prøv evt. med noget ledning fra kabinet til kabinet, at koble alle delene i dit anlæg sammen, så de har fælles stel. Og lad være med at bruge jord fra stikkontakten.

- Jeg er absolut tilfreds med mine LMC kabler.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Alt er forbundet med jord i strømskinnen. Det eneste sted der ikke er forbundet jord er ved den endelige stikkontakt. Er det nok til at lave pseudojord?
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 April 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis alle dine apparater har jord i deres stik. Men det har de vist ikke (ud fra hvad du skrev i første indlæg).

Så jeg tror du er nødt til at lave en manuel sammenkobling af apparaterne med en ledning.

Jeg har jord i alle netbrønde på mine apparater, så min pseudo-jordforbindelse virker fint, da de alle er koblet til samme stel i strømskinnen. Og det virker!

Jeg har fået en lydmæssig forbedring på alle områder.
- Havde dog også nogle elendige elkabler før, og uden fælles stel.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes