Har lige siddet og læst nyheden om et tilsyneladende fremragende stykke elektronik der kan løse problemerne med "dårlig strøm" fra stikkontakten.
Artiklen kan læses her...
Vil dog lige tillade mig at stille et par spørgmål ved denne dims.
Der står at den kan levere ubegrænset strømstyrke. Mig bekendt kan man kun trække omkring 10-13 ampere på hver enfasede sikringsgruppe, hvordan kan denne tingest så levere ubegrænset strømstyrke. Ydermere står der også i specifikationerne at den kan levere fra 1-7,5 ampere. Er det så ikke dens begrænsning ??
Jeg klikkede ind på linket til den Svenske forhandler, her kunne jeg få vist et stort billede af vidunderets bagside. Ingen CE mærke og lutter Amerikanske outputs.
Smider lige lidt tekst fra Elektricitetsrådet:
Bekendtgørelse om ikrafttræden af EF-direktiv om tilnærmelse af medlemsstaternes lovgivning om elektrisk materiel bestemt til anvendelse inden for visse spændingsgrænser, som ændret ved EF-direktiv om ændring af bl.a. EF-direktiv om elektrisk materiel bestemt til anvendelse inden for visse spændingsgrænser
I medfør af ' 9 og ' 24, stk. 2 i lov nr. 251 af 6. maj 1993 om elektriske stærkstrømsanlæg og elektrisk materiel, fastsættes følgende:
'1. Herved gennemføres direktiv 73/23/EØF af 19. februar 1973 om tilnærmelse af medlemsstaternes lovgivning om elektrisk materiel bestemt til anvendelse inden for visse spændingsgrænser +Lavspændingsdirektivet*o), som ændret ved Rådets direktiv 93/68/EØF af 22. juli 1993, for elektrisk materiel, der er bestemt til brug ved en mærkespænding på mellem 50 og 1000 V for så vidt angår veksel-strøm og på mellem 75 og 1500 V for jævnstrøm, med undtagelse af det materiel og de påvirkninger, der er anført i bilag II til direktiv 73/23/EØF.
Stk. 2. Direktivet med senere ændringer er medtaget som bilag til denne bekendtgørelse.
o) Direktivet er trådt i kraft den 1. februar 1978.
'2. Med bøde straffes den, der
1) markedsfører materiel, der er omfattet af denne bekendtgørelse, og som ikke opfylder sikkerhedskravene i direktivet, jf. bilaget til denne bekendtgørelse, eller
2) anvender CE-mærkningen i strid med reglerne herfor i direktivet, jf. artikel 8 i bilaget til denne bekendtgørelse.
Stk. 2. Er overtrædelsen begået af et selskab, en forening, en selvejende institution, en fond eller lignende, kan der pålægges den juridiske person som sådan bødeansvar. Er overtrædelsen begået af staten, en kommune eller et kommunalt fællesskab, kan der pålægges staten, kommunen eller det kommunale fællesskab bødeansvar.
Stk. 3. Forældelsesfristen for strafansvaret er 10 år.
'3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1995.
Stk. 2. Med virkning fra den 1. januar 1995 ophæves ' 1, stk. 2, og ' 2 i bekendtgørelse nr. 18 af 19. januar 1978 om sikkerheds- og kontrolbestemmelser for elektrisk materiel.
Stk. 3. Det er indtil den 1. januar 1997 tilladt at markedsføre og ibrugtage produkter, der er mærket i overensstemmelse med de mærkningsregler, der var gældende før den 1. januar 1995.
Boligministeriet, den 30. august 1994
Flemming Kofod-Svendsen /Lisbeth Jordan
Hilsen Peter@