Forfatter |
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Efter ca. 4 md. er jeg nu så småt i gang med at få stablet mit grej på benene igen , til denne store dag hvor det endelig skulle være investerede jeg i et sæt JJAZ fødder til mine Meadowlark Osprey højttalere dels for at få noget der ikke ville kunne sætte mærker i mit nye gulv og samtidig for at bassen ikke skulle forplante sig alt for meget i trægulvet.
Da den store dag var kommet det hele var samlet og stillet op og lyden skulle ud af kasserne, skete der ligesom ingen ting, det var en meget tam fornemmelse, min gamle transistor radio lød bedre , jeg spekulerede på om der var noget der var gået kapu af at stå i kasserne så længe, eller var det nye huset nu bare ikke til at indrette til god lyd, tankerne var mange, men da det lød så rædselsfuldt fladt slukkede det hele og gik i haven i stedet for .
Nogle timer senere kom konen hjem og det første hun sagde har du fået anlæget sat til, jeps det har jeg, smut du bare ind og lyt lidt, der gik ikke mange minutter inden havedøren røg op og , Har du glemt baskablet .
Vi var meget enige og at det lød så dårligt at vi måtte finde på noget og tage en ting af gangen for at kunne udelukke de forskellige ting.
Det første vi ville prøve var at skifte tilbage til spike igen, af med de smarte fødder, på med spike 50 øre under hver og vupti der kom lyd ud med bas, vildt , glæden ville ingen ende tage da det nu kom til at lyde som i gamle dag.
Konklutionen på dette er, at det ikke havde nogen god effekt hjemme hos os med JJAZ fødder, her er det stadig spike der er bedst, men nu er det da prøvet og mine JJAZ fødder kan komme videre til en anden der vil prøve om det er lykken.
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve at bruge dem til afkobling af dine apparater - så er pengene da i det mindste ikke spildt.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav,
ja, det er jo desvære det der sker, at tweaks, bla. JJAZ fod, ikke har den effekte som var tiltænkt. det er ikke altid en fordel at afkoble en ht'er med en blød fod.
hvilken slags gulv står dine ht'er på? det er som regel det der afgøre om det virke den ene eller anden vej.
du kan jo så glæde dig over at det ikke var et sæt SD foten til mindst det dobbelte  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 3DX
Det er et askeparket gulv med fuldstøbt beton under. Om det var til at vide på forhånd hvordan det ville lyde ved jeg ikke, men dat var prisen værd at forsøge i forhold til mange andre af de noget dyre fødder, og også interesant at opleve hvor meget det egentlig har af indflydelse på lyden.
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også prøve at flytte lidt rundt på højttalerne med Jazz-fødderne på.
Jeg oplevede også at "baskablet manglede", da jeg første gang satte
Jazz-fødder på, men det hjælp, da jeg flyttede lidt rundt på
højttalerne, og det endelige resultat var bestemt at foretrække. Jeg
fik min bas igen, men strammere og mere præcis og jeg fik en mere
behagelig diskant.
Nu ved jeg ikke, hvor følsomme dine højttalere er i forhold til placering, men det er måske et forsøg værd?
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
Til 3DX
Det er et askeparket gulv med fuldstøbt beton under. Om det var til at vide på forhånd hvordan det ville lyde ved jeg ikke, men dat var prisen værd at forsøge i forhold til mange andre af de noget dyre fødder, og også interesant at opleve hvor meget det egentlig har af indflydelse på lyden.
Mvh.
kiro
|
|
|
det lyder som en meget hårdt gulv. her vil spikes jo bevirke at ht'er stå helt fast på gulvt, og du oplever næppe at gulvet spiller med. så her vil der være meget stor forskel på spikes og afkoblings fødder.
men at der intet bas er ved brug af fødder lyder godt nok underligt. hvad vejer dine ht'er, og hvor mange ringe pr. fod har du sat under ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det drejer sig vel også om manglende tilkobling til underlaget ? Nogle højttalere kan vel på visse gulve blive afkoblet for "meget" så de lyder som en tynd stander højttaler ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Det drejer sig vel også om manglende tilkobling til underlaget ? Nogle højttalere kan vel på visse gulve blive afkoblet for "meget" så de lyder som en tynd stander højttaler ?  |
|
|
Klart - Og SA kan spille bas. (HEHE)
|
Til top |
|
|
Rockefoten Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du er redd for riper i gulvet ditt så kan du titte på www.soundcare.no Sinnsykt bra spikes...
__________________ liker du prog? http://flying.to/seid
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Acer skrev:
Det drejer sig vel også om manglende tilkobling til underlaget ? Nogle højttalere kan vel på visse gulve blive afkoblet for "meget" så de lyder som en tynd stander højttaler ?  |
|
|
Klart - Og SA kan spille bas. (HEHE)
|
|
|
.......jeg var sg lige ved at skrive "så de lyder som en SA'er ?" , men jeg syntes nu godt witzel's kan spille bas
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Kunuk Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 29 November 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål til Meadowalark Osprey ejere:
Jeg har købt Osprey ht-er i Canada, men mellemtonen lyder ærlig talt ikke særlig godt. Det er som om man har købt en meget dyr transistorradio. Forhandleren havde skiftet intern kablingen, men det lyder lidt bedre efter selv havde skiftet dem igen med Bertram kobberkabler. Alligevel er mellemtonen ikke særlig vellydende, ligesom de spiller indefra en dåse nogle gange. Forhandleren siger at han ikke har pillet ved delefiltret, men der er altså 2 kondensatorer med enslydende værdi på 10 mikrof. Hvilke værdier har I på jeres delefilter i Ospreyen, eller skal man kigge efter andre fejlkilder? Jeg bruger 3 stk. Beast til biamping, hvilke forstærkere bruger I?
Mvh. Kunuk
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kunuk
Jeg har ingen problemer med mine Osprey de lyder perfekt, hvad der sidder i af kondensatorer ved jeg ikke, jeg har ikke haft skilt noget ad.
Jeg bruger mine som fronter i min hjemmebio og har spændt en Denon AVC-A1D for og det klare den nu meget godt.
Har du prøvet og tale med Carsten fra StudioSound, da han jo har haft solgt dem herhjemme?.
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|