Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 01:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Har du glemt baskablet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hej,

Efter ca. 4 md. er jeg nu så småt i gang med at få stablet mit grej på benene igen , til denne store dag hvor det endelig skulle være investerede jeg i et sæt JJAZ fødder til mine Meadowlark Osprey højttalere dels for at få noget der ikke ville kunne sætte mærker i mit nye gulv og samtidig for at bassen ikke skulle forplante sig alt for meget i trægulvet.

Da den store dag var kommet det hele var samlet og stillet op og lyden skulle ud af kasserne, skete der ligesom ingen ting, det var en meget tam fornemmelse, min gamle transistor radio lød bedre  , jeg spekulerede på om der var noget der var gået kapu af at stå i kasserne så længe, eller var det nye huset nu bare ikke til at indrette til god lyd, tankerne var mange, men da det lød så rædselsfuldt fladt slukkede det hele og gik i haven i stedet for.

Nogle timer senere kom konen hjem og det første hun sagde har du fået anlæget sat til, jeps det har jeg, smut du bare ind og lyt lidt, der gik ikke mange minutter inden havedøren røg op og , Har du glemt baskablet .

Vi var meget enige og at det lød så dårligt at vi måtte finde på noget og tage en ting af gangen for at kunne udelukke de forskellige ting.

Det første vi ville prøve var at skifte tilbage til spike igen, af med de smarte fødder, på med spike 50 øre under hver og vupti der kom lyd ud med bas, vildt , glæden ville ingen ende tage da det nu kom til at lyde som i gamle dag.

Konklutionen på dette er, at det ikke havde nogen god effekt hjemme hos os med JJAZ fødder, her er det stadig spike der er bedst, men nu er det da prøvet og mine JJAZ fødder kan komme videre til en anden der vil prøve om det er lykken.

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 April 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve at bruge dem til afkobling af dine apparater - så er pengene da i det mindste ikke spildt.
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Dav,

ja, det er jo desvære det der sker, at tweaks, bla. JJAZ fod, ikke har den effekte som var tiltænkt. det er ikke altid en fordel at afkoble en ht'er med en blød fod.

hvilken slags gulv står dine ht'er på? det er som regel det der afgøre om det virke den ene eller anden vej.

du kan jo så glæde dig over at det ikke var et sæt SD foten til mindst det dobbelte

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Til 3DX

Det er et askeparket gulv med fuldstøbt beton under. Om det var til at vide på forhånd hvordan det ville lyde ved jeg ikke, men dat var prisen værd at forsøge i forhold til mange andre af de noget dyre fødder, og også interesant at opleve hvor meget det egentlig har af indflydelse på lyden.

Mvh.

kiro 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve at flytte lidt rundt på højttalerne med Jazz-fødderne på.
Jeg oplevede også at "baskablet manglede", da jeg første gang satte Jazz-fødder på, men det hjælp, da jeg flyttede lidt rundt på højttalerne, og det endelige resultat var bestemt at foretrække. Jeg fik min bas igen, men strammere og mere præcis og jeg fik en mere behagelig diskant.
Nu ved jeg ikke, hvor følsomme dine højttalere er i forhold til placering, men det er måske et forsøg værd?
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Til 3DX

Det er et askeparket gulv med fuldstøbt beton under. Om det var til at vide på forhånd hvordan det ville lyde ved jeg ikke, men dat var prisen værd at forsøge i forhold til mange andre af de noget dyre fødder, og også interesant at opleve hvor meget det egentlig har af indflydelse på lyden.

Mvh.

kiro 

det lyder som en meget hårdt gulv. her vil spikes jo bevirke at ht'er stå helt fast på gulvt, og du oplever næppe at gulvet spiller med. så her vil der være meget stor forskel på spikes og afkoblings fødder.

men at der intet bas er ved brug af fødder lyder godt nok underligt. hvad vejer dine ht'er, og hvor mange ringe pr. fod har du sat under ?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Det drejer sig vel også om manglende tilkobling til underlaget ? Nogle højttalere kan vel på visse gulve blive afkoblet for "meget" så de lyder som en tynd stander højttaler ?

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Det drejer sig vel også om manglende tilkobling til underlaget ? Nogle højttalere kan vel på visse gulve blive afkoblet for "meget" så de lyder som en tynd stander højttaler ?

Klart - Og SA kan spille bas. (HEHE)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Rockefoten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Norge
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

hvis du er redd for riper i gulvet ditt så kan du titte på www.soundcare.no    Sinnsykt bra spikes...

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Acer skrev:

Klart - Og SA kan spille bas. (HEHE)

.......jeg var sg lige ved at skrive "så de lyder som en SA'er ?" , men jeg syntes nu godt witzel's kan spille bas  

Kunuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 November 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål til Meadowalark Osprey ejere:

Jeg har købt Osprey ht-er i Canada, men mellemtonen lyder ærlig talt ikke særlig godt. Det er som om man har købt en meget dyr transistorradio.   Forhandleren havde skiftet intern kablingen, men det lyder lidt bedre efter selv havde skiftet dem igen med Bertram kobberkabler. Alligevel er mellemtonen ikke særlig vellydende, ligesom de spiller indefra en dåse nogle gange. Forhandleren siger at han ikke har pillet ved delefiltret, men der er altså 2 kondensatorer med enslydende værdi på 10 mikrof. Hvilke værdier har I på jeres delefilter i Ospreyen, eller skal man kigge efter andre fejlkilder?         Jeg bruger 3 stk. Beast til biamping, hvilke forstærkere bruger I?

Mvh. Kunuk

Til top Vis Kunuk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kunuk

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej Kunuk

Jeg har ingen problemer med mine Osprey de lyder perfekt, hvad der sidder i af kondensatorer ved jeg ikke, jeg har ikke haft skilt noget ad.

Jeg bruger mine som fronter i min hjemmebio og har spændt en Denon AVC-A1D for og det klare den nu meget godt.

Har du prøvet og tale med Carsten fra StudioSound, da han jo har haft solgt dem herhjemme?.

Mvh.

kiro

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes