| Forfatter |
|
rene h Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen vil blot bidrage med lidt til berdre lyd ,jeg er selv ejer af et stort på anlæg så min tid går ikke så meget med hifi som sådan men lyd er det jo omend til stort antal mennesker det jeg syndtes mange burde bgrug mange timer på er opstilling af iær højtalerer da det kan ændre et anlæg flere prisklasser op hvis man er lidt toldmodig feks bas væk fra bagvæg-hvis det er reflexsystem osv ,at anbefalde trykkammer under alle omstændighedder da der er 30-45 % bedre kontrol med højtalermembramner og giver et større og tydeligere stop i musikken og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen det er her alt kommer til at lydev forvrænget og anstrengt hvis forstærkeren er for strømsvag,jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm
for at balanserer ordentligt mvh renelyd@hotmail.com brugernavn er rene h
__________________ Rene H.
|
| Til top |
|
| |
rene h Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
et råd angående kabler jeg har prøvet at kører melmen bløde fler kobberet lederer og så kraftige kobberkerner af et kabel med 6-8 kvadrat til mine bundkasser og sikken åbenbaring det hårde tykke kobber 1 ledet 8 kvadrat pr + og - gav et atack og hold i mine 18"enhedder evnen til at standse op for membranerne var fantastisk har andre prøvet dette det eneste der kunne komme nær bare lidt er det svenske kabel ply fly
det blå forsølvet i den kraftige udgave man skal også tænke på at de amperer ampen sender ud skal bibeholdes i afsendelsen og det kræver sit kabel mvh renelyd@hotmail.com __________________ Rene H.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mig, eller er ovenstående total volapyk?
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Er det mig, eller er ovenstående total volapyk? |
|
|
Jej har to hjerneceller. Den ene fiser i dette øjeblik rundt og forvirrer den anden. Magen til VRØVL skal man lede længe efter
|
| Til top |
|
| |
rene h Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.fly det indlæg som næsten lige er indsendt af rene h svar mig helt enkelt hvad er det som er så kompliceret
ved denne kabel snak bare brug få ord ,jeg vil da gerne lære af uhentsigtmæsige ting mvh renelyd@hotmail.com __________________ Rene H.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev lidt skuffet. Hvad har dette med opstilling at gøre?
Første indlæg leder op til en diskussion om højtalerkonstruktion og dimensionering af forstærker.
Andet indlæg leder op til en diskussion om højtaler-kabler.
Kommer der et indlæg om opstilling?
PS. Hvordan måler man driftfølsomhed i watt? Plejer det ikke at være antal dB ved 1 watt og en afstand på 1meter?
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Er det mig, eller er ovenstående total volapyk?
|
|
|
Din grammatik genrelt. Punktum, komma, ordsammensætning...
JEG SKRIVER IKKE DETTE FOR AT VÆRE GROV VED DIG! JEG ER ABSOLUT HELLER IKKE NOGEN KONGEØRN, NÅR VI SNAKKER DANSK GRAMMATIK..
Prøv måske at skrive lidt langsommere. Bare et forslag
|
| Til top |
|
| |
rene h Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære mr fly det med mine indlæg som , måske ikke lige er i tråd med andres forvenninger kan jeg da, selv leve med ,og regner så også at andre kan uden stort ubehag.
DET at der så er lidt kabelsnak og efterfulgt af andet, må da være til at leve med ellers må i undskylde at jeg er lidt for alsidig mvh renelyd@hotmail.com __________________ Rene H.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@rene h
Prøv veligst at forklare meningen i første indlæg...
Hvad har denne tråd med opstilling af gøre? Måske du kunne ændre overskriften til noget mere sigende. F.eks.: "Konstruktion af højtalere, og dimensionering af højtalerkabel", "Nogen kloge ord", eller noget lignende.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Er det mig, eller er ovenstående total volapyk?
|
|
|
Det er ikke kun dig... hverken de to første indlæg - eller de efterfølgende for den sags skyld - fiser ind hos mig
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fatter heller ik' en bjælde  rene h kunne du ikke prøve at forklare det lidt tydligere?
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
........................ ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Spred disse med rund hånd Det ville helt sikkert hjælpe!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh.. come on, så slemt er det da heller ikke. Der mangler ganske vidst en række kommaer, punktumer, og måske et linieskift. Men helt volapyk er det da ikke..
Jeg tror Rene forsøger at fortælle om hans erfaringer med hifi; højttalervalg, kabelvalg osv.
Jeg tror det skal læses sådan her:
Reneh skrev:
|
hej allesammen
vil blot bidrage med lidt til bedre lyd. Jeg er selv ejer af et stort anlæg, så min tid går ikke så meget med hifi, som sådan, men lyd er det jo omend til et stort antal mennesker. det jeg synes mange burde bruge mange timer på, er opstilling af iær højtralere, da det kan ændre et anlæg flere prisklasser op, hvis man er lidt tålmodig. Feks bas væk fra bagvæg, hvis det er reflexsystem osv, jeg anbefaler trykkammer under alle omstændigheder, da der er 30-45 % bedre kontrol med højtalermembraner og giver et større og tydeligere stop i musikken, og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen, det er her alt kommer til at lyde forvrænget og anstrengt, hvis forstærkeren er for strømsvag, jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm for at balanserer ordentligt.
mvh
renelyd@hotmail.com - brugernavn er rene h
|
|
|
giver det mere mening?
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
ahh.. come on, så slemt er det da heller ikke. Der
mangler ganske vidst en række kommaer, punktumer, og måske et
linieskift. Men helt volapyk er det da ikke..
Jeg tror Rene forsøger at fortælle om hans erfaringer med hifi; højttalervalg, kabelvalg osv.
Jeg tror det skal læses sådan her:
Reneh skrev:
|
hej allesammen
vil blot bidrage
med lidt til bedre lyd. Jeg er selv ejer af et stort anlæg, så min tid
går ikke så meget med hifi, som sådan, men lyd er det jo omend til
et stort antal mennesker. det jeg synes mange burde bruge
mange timer på, er opstilling af iær højtralere, da det kan ændre et
anlæg flere prisklasser op, hvis man er lidt tålmodig. Feks bas væk fra
bagvæg, hvis det er reflexsystem osv, jeg anbefaler
trykkammer under alle omstændigheder, da der er 30-45 % bedre kontrol
med højtalermembraner og giver et større og tydeligere stop i musikken,
og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen, det er
her alt kommer til at lyde forvrænget og anstrengt, hvis forstærkeren
er for strømsvag, jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed
på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm for at balanserer ordentligt.
mvh
renelyd@hotmail.com - brugernavn er rene h
|
|
|
giver det mere mening? |
|
|
Overhovedet ikke
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo det gjorde det da WITZEL, vi kan jo heller alle være lige ferm til at forklare hvad vi har på hjerte  rene h's andet indlæg skal måske lige læses en x-tra gang med åbent sind så går det nok også
|
| Til top |
|
| |
rene h Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for alle kommentarer til mine indlæg ,hvor en del mener det er vullapyk og uden menning det, jeg skriver , og jeg ikke holder mig til tråden,feks opstilling /af anlæg-højtaler, rart at nogle kan overleve dette , og ikke er nødt til at , irettesætte det der er skrevet, om det bunder i at jeg,er mest til pa anlæg, ved jeg ikke, men endu endgang tak til jer der har skrevet til mig, og siger :det er sku ok mvh renelyd@hotmail.com
jeg er trods alt ny i dette forum også, men bestemt ikke i lydverden __________________ Rene H.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sikkert en god mening bag anlægget, men at læse følgende:
"Feks bas væk fra bagvæg, hvis det er reflexsystem osv, jeg anbefaler trykkammer under alle omstændigheder, da der er 30-45 % bedre kontrol med højtalermembraner og giver et større og tydeligere stop i musikken, og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen, det er her alt kommer til at lyde forvrænget og anstrengt, hvis forstærkeren er for strømsvag, jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm for at balanserer ordentligt. "
uden et eneste punktum (selv efter Witzels kærlige hånd) er altså svært. Jeg bliver helt forpustet. Så er en punktopstilling bedre.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
rene h Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.high fy her en lille hilsen fra renelyd@hotmail.com,jeg håber inderligt du overlever,mine indlæg, og deres rodet sammensættning, enda uden komma osv , og uden for tråden.Det tager lidt tid at komme ind i rutinerne i et nyt forum, så bær lige over med mig mvh renelyd@hotmail.com ha en god dag med masser af vellyd  __________________ Rene H.
|
| Til top |
|
| |
rene h Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jbl ti 5000 , jeg må lige skrive til dig også, da jeg ser du også , får ondt i livet af nogle indlæg ,fra mig.Jeg gør mit bedste og er ikke selv på mærkerne hvis et indlæg , mangler et par komma, eller ikke lige er i tråd med det aktuelle, det overlever jeg skam nok selv,men troede ikke det kunne gå folk sådan på, så længe ingen er ,uforskammet eller grove over for hianden?jeg kan godt lave et indlæg om opstilling snart, jeg har haft med lyd at gøre i mange år og, her hos mig står 800 kg pa anlæg, og det er min store livshobby mvh renelyd@hotmail.com
__________________ Rene H.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@rene h
Jeg brokker mig ikke over kommaer. Jeg kan sagtens læse hvad du skriver. Det er intet problem. Dine første indlæg var bare noget forvirrende.
Det kunne helt sikkert være spændende hvis du lavede en tråd om dit anlæg, og uploadede nogen billeder, så vi kan se hvad du mener.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |