Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Dåsetest. Powerstar erfaringer ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg så der er flere herinde der bruger powerstar dåsen og kom forbi denne artikel fra Stereoplay med omtale af den og andet dåse-guf:

Stereoplay Dåsefoder artikel

Fåes både i alm. (G) og sølv udgave (S). Artiklen kommenterer der er lydforskel.

Kan denne powerstar stadig anbefales? (er i tilfredse)
Er der ulemper?
Er der problemer med stik-standarden (Schuku osv.) ?
Er der billigere stjerne-alternativer?

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Audioplan skriver selv

"
Der PowerStar™"G" ist die ideale Verteilerdose. Was tut der PowerStar™? Bei richtiger Verwendung wird die Dynamik jeder Anlage subjektiv um 30 bis 50% gesteigert. Ein Effekt, den jeder hören kann. Auch die tonale Balance wird sofort stimmiger und die räumliche Darstellung glaubhafter."

Får man det oveni hatten er det jo godt nok.

Anbefalet rækkefølge:

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej micjac !

Har desværre ikke selv prøvet Powerstar dåsen. Det kunne være spændende at høre fra dem som har !!!!

Kom bare ud af busken kære venner

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Har overset denne tråd tidligere, ellers havde jeg kommenteret den

Jeg har en Powerstar S, altså den dyre udgave. Jeg har ikke prøvet G-versionen. Dengang jeg købte den var det muligt for mig at købe S-versionen til knap 1800 kr., så der var ingen tvivl om at jeg selvfølgelig bare skulle have den "bedste" af de to  Indtil da anvendte jeg en ganske almindelig stikdåse.

Effekten var ganske hørbar, syntes jeg. På mine notater til ham jeg købte sammen med kan jeg se at mine indtryk var at rummet blev både bredere og dybere, og generelt mere opryddet i det.

Jeg satte ved samme lejlighed et par ordentlige strømkabler på, så de har måske også en del af skylden, selv om der var Supra LoRad på inden.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Har overset denne tråd tidligere, ellers havde jeg kommenteret den

Jeg har en Powerstar S, altså den dyre udgave. Jeg har ikke prøvet G-versionen. Dengang jeg købte den var det muligt for mig at købe S-versionen til knap 1800 kr., så der var ingen tvivl om at jeg selvfølgelig bare skulle have den "bedste" af de to  Indtil da anvendte jeg en ganske almindelig stikdåse.

Effekten var ganske hørbar, syntes jeg. På mine notater til ham jeg købte sammen med kan jeg se at mine indtryk var at rummet blev både bredere og dybere, og generelt mere opryddet i det.

Jeg satte ved samme lejlighed et par ordentlige strømkabler på, så de har måske også en del af skylden, selv om der var Supra LoRad på inden.

Hej Kim !

Det lyder ganske interessant. Jeg overvejer selv at købe G-versionen. Havde bestemt også valgt S, hvis den kunne fås til 1800,- kr idag. Men priserne har ændret sig en del, og der er trodsalt grænser for hvor meget jeg ønsker at kaste efter en strømdåse  

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Jeg overvejer selv at købe G-versionen. Havde bestemt også valgt S, hvis den kunne fås til 1800,- kr idag. Men priserne har ændret sig en del, og der er trodsalt grænser for hvor meget jeg ønsker at kaste efter en strømdåse  

Dengang (ca. 1½ år siden) stod den skam også til de godt 400 Euro som den koster i dag, men jeg fandt sammen med en anden der overvejede at blive forhandler af Audioplan herhjemme, og så kunne han skaffe dem direkte hos Audioplan til en fornuftig pris.

Men du når ganske givet langt med G-versionen også, jeg tror at det er grundprincippet der er det vigtigste, dvs. stjernefordeling og generel soliditet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes