Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Går lidt og overvejer at skifte mit nuværende højtalerkabel ud med noget fra van den hul. Er der nogen der har erfaringer med dette mærke - gode som dårlige.

Hvor køber man disse kabler henne i dk ????

Hilsen hajen71

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Må jeg anbefale at kigge i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5519&KW =L%2EB%2E&TPN=1

Selv bruger jeg Van den Hul The Clearwater som HTkabel og er rigtig godt tilfreds med det...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Ring til Ulysses Bloch (Comix) på: 32 57 19 65

Jeg ved ikke om han længere sælger til private?

mvh.

Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

hej malthe

skulle lige til at sende dig en pb.... men det nåede jeg så ikke...

hvad er det for nogen vdh kabler du har ??? hvad har de kostet ???

Hilsen H71

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

hajen71 skrev:
hej malthe

skulle lige til at sende dig en pb.... men det nåede jeg så ikke...

hvad er det for nogen vdh kabler du har ??? hvad har de kostet ???

Hilsen H71

Hej haj

Malthe benytter VdH the Inspiration som højtalerkabel. Disse fungerer rigtigt godt sammen med SF-højtalere (benytter dem selv). Er du interesseret i signalkabler er VdH the Second et godt bud.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

hvad koster sådan et kabel....

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

hajen71 skrev:
hvad koster sådan et kabel....

Selve kablet koster ca. 625,- pr. løbende meter, plus terminering. Jeg mener Malthe har sluppet omkring 5000,- for sine 2x3m.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Fidelity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sat på stand-by

Bruger siden: 31 Maj 2005
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

www.hificable.dk har skrevet til mig at de har indgået samarbejde med Comix og i fremtiden vil levere hele van den huls kabel program til nogle af Europas laveste priser, prøv at skrive til dem og spørg.

Mvh. Peter

Til top Vis Fidelity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fidelity

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

mvh.

Malthe

jeg har købt cs-122 af ham så jo

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
MaltheK skrev:

mvh.

Malthe

jeg har købt cs-122 af ham så jo

Jeg har også for nylig købt mit Inspiration kabel hos ham, så jo hvorfor ikke..  

Man kan da prøve om ikke andet.

blueyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

VdH laver kabler i mange prislag. Fra 27,- kr. meteren til 629,-kr. Og ligeså med interconnectors. Jeg har hørt mange af hans kabler og det er kun få af dem jeg ikke kunne bruge/lide. De er alle ret følsomme for hvilket setup de kommer i.

Det sjoveste ved VDH er at det er de billigste der giver de største oplevelser, relativt til prisen. På signalsiden kan du bruge D501/D-502 til hhv. 120,-kr og 215,- kr/m. og her er der bare hul igennem. Dem skal du selv terminere, eks med Bullitplugs. Køber du hans Silver model bliver det lidt sødere at høre på, men stadig billigt. The Bay Patch er sjov og livlig til 545,-kr.

På HT-siden er der rigtig mange gode, forslag herfra er D122, hvis der skal noget igennem (94,- kr/m) og The Integration (629) hvis det skal være pænt og nydeligt.

Kulkablerne, The Second og THe First, mener jeg man bør gå udenom. De er kedelige og fromme at høre på. De pakker tingene ind og fortolker for meget på det aktuelle input. Men de lyder jo meget behagelige og de stikker ikke, så det er sikkert derfor mange kan lide dem. Især folk der i forvejen er til den bløde lyd.

Har du plov så køb noget MC Silver og sæt i. Det er vildt. 

Til top Vis blueyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blueyes

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

blueyes skrev:

VdH laver kabler i mange prislag. Fra 27,- kr. meteren til 629,-kr. Og ligeså med interconnectors. Jeg har hørt mange af hans kabler og det er kun få af dem jeg ikke kunne bruge/lide. De er alle ret følsomme for hvilket setup de kommer i.

Det sjoveste ved VDH er at det er de billigste der giver de største oplevelser, relativt til prisen. På signalsiden kan du bruge D501/D-502 til hhv. 120,-kr og 215,- kr/m. og her er der bare hul igennem. Dem skal du selv terminere, eks med Bullitplugs. Køber du hans Silver model bliver det lidt sødere at høre på, men stadig billigt. The Bay Patch er sjov og livlig til 545,-kr.

På HT-siden er der rigtig mange gode, forslag herfra er D122, hvis der skal noget igennem (94,- kr/m) og The Integration (629) hvis det skal være pænt og nydeligt.

Kulkablerne, The Second og THe First, mener jeg man bør gå udenom. De er kedelige og fromme at høre på. De pakker tingene ind og fortolker for meget på det aktuelle input. Men de lyder jo meget behagelige og de stikker ikke, så det er sikkert derfor mange kan lide dem. Især folk der i forvejen er til den bløde lyd.

Har du plov så køb noget MC Silver og sæt i. Det er vildt. 

Hvad har vi her - en rigtig kender
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

blueyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Vil lige tilføje, at det er svært at høre på forskelle på kabler, fordi der er så mange ting der ændrer dig fra kabel til kabel på een gang. Tit opdager de lyttende kun 1 eller 2 ting, men der sker ændringer på måske 5 ting.

Og hurtigt bliver man træt i hjernen, der tilsidst begynder at spille puds med en, og fortæller at det hele da lyder meget godt, eller at det der kabel nummer fem generelt er det bedste. Når det sker, er du træt og må i seng!

Jeg er meget opmærksom på at et kabel ikke lan lyttes til/ ses på isoleret. Jeg kan få det samme kabel til at lyde forskelligt i forskellige anlæg. Hvis det kan lade sig gøre, skal man spørge producenten om han har ideer til hvilke belastninger kablet bedst fungerer under, så er man nået et langt atyke.

Det er også mærkeligt, hvordan sideinformationer forstyrrer en; hvis du får at vide at nu spiler vi på et til 5000,- kr. så er du tilbøjelig til at ville synes det nok er ret godt og nok også bedre end det næste de sætter i, som de siger koster 450,- kr. Du vil jo ikke lyde dum, vel?

Det kunne fanme være sjovt at lave blindtests med eks tre kabelmærker og mak 5 styk fra hvert mærke. Og så 5 deltagere og 1 kabelskifterperson. Og 5 blokke med papir til notater. Og to forskellige anlæg. Og ingen øl!

Til top Vis blueyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blueyes

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

blueyes skrev:

Det kunne fanme være sjovt at lave blindtests med eks tre kabelmærker og mak 5 styk fra hvert mærke. Og så 5 deltagere og 1 kabelskifterperson. Og 5 blokke med papir til notater. Og to forskellige anlæg. Og ingen øl!

Den er jeg med på.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Fidelity skrev:

www.hificable.dk har skrevet til mig at de har indgået samarbejde med Comix og i fremtiden vil levere hele van den huls kabel program til nogle af Europas laveste priser, prøv at skrive til dem og spørg.

Mvh. Peter

sikke en gang øre gas .

Vi tager en noget lavere avance end resten af branchen (til eksempel er den anbefalede udsalgspris på vores Sommercable QuadraBlue Biwire, på 41 Euro pr. meter, vi tager 230 kr. = ca. 30 Euro)
Alle vores kabler bliver loddet på vores eget værksted og vi sparer derved en del i indkøb og samtidigt opnås en noget højere kvalitet end ved fabriksterminering. Ved at købe kabel og stik hver for sig og selv gøre arbejdet får vi en bedre pris, den fortjeneste lader vi gå videre til vores kunder og håber så at vi får flere kunder.
Vi er meget teknisk interesserede og bruger rigtig lang tid på nettet for at finde produkter med high-end egenskaber, som af den ene eller anden grund holder en lav pris (f.eks. kan det være en producent der har en ualmindeligt stor produktion og derfor ikke kun lever af avancen på højttaler kabel men på den samlede avance fra over 10.000 kabel typer).
Vi satser på et lille sortiment som vi så til gengæld køber stort ind af, du finder derfor ikke et utal af forskellige kabler, men et enkelt eller to high-end kabler i hver type. Hvad mere har man brug for? (skulle der alligevel være noget andet du vil have, så skriv til os, vi kan skaffe det meste).
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Fidelity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sat på stand-by

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hmm øregas eller ej, hvis prisen er lavere og service og kvalitet i orden, så er det der jeg handler.

Men må jeg kondolere jensen, det er aldrig sjovt at blive udfordret af en billig konkurrent, op med humøret det skal nok gå alt sammen

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ikke det fremgår af hificables hjemmeside at de forhandler vandenhul?

Derudover fortæller de kunden at de at de bedre til at terminere end producenterne selv..! Det var da noget af en påstand, og i bund og grund en omgang sludder!

Jeg er nu ganske tilfreds med at van den huls eget profesionelle loddeteam har termineret mit Inspiration kul-leder kabel med origibale højkvalitets vdh stik og krympeflex.

Fidelity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sat på stand-by

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikkke lige finde det på nettet, men jeg husker en test af Van Den Hul signal kabel i et engelsk hifi magasin hvor testeren 2 !!! gange fik tilsendt et sæt Vdh kabler med med en løs lodning. 3. gang var kablet iorden og spillede så godt at han ville beholde det i sit setup men dog tjecke lodningen af og til. Så jeg vil give jer ret i at hificable virker noget selvsikre, men på den anden side tror jeg godt der kan være noget om at det går lidt vel stærkt når de store producenter fabriksmontere på samlebånd. Jeg har set et andet sted at en fra hificable skrev at de har en teknikker til at lave hvert kabe fra start til slut og at samtlige kabler bliver testet inden de sender dem afsted. Det tror jeg ikke der er mange der gør og da slet ikke fabriksmonterede, de laver kun stikprøver. Mit vdh D 102 mk3 fra hificable spiller ihvertfald upåklageligt og stikkende og forarbejdningen er i top.

Fidelity

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Well!
Nu har jeg for det meste monteret mine stik selv, men jeg må da sige, at jeg aldrig har haft blot den mindste smule at indvende mod monteringskvaliteten fra VdH, men der kan vel ske uheld.
Som regel lodder de alene på inderlederen i RCA stikkene. Skærmen er oftest klemt fast i stikket, hvilket grundlæggende er en glimrende idé.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes