| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Axiom kan fås for godt 1600 og er KLART! bedre..
Er man hældig kan man finde de ældre Reference Gen2 og Master Gen2 brugt.
Reference er meget lig Axiom, men måske nok en tand bedre og nok derfor mere at sammenligne med Air3 og derfor efter min mening noget bedre..
Master er klasser over og i en klasse for sig, og at sammenligne med Air2.
Deres tidligere top model Decade er også værd at gå efter men sælges stadig ret dyrt!! den er faktisk midt mellem The One og Air1 i lyd/ kvalitet og ydelse.. men er nok mest at sammenligne med Air1.
Men som sagt de to andre Ref. og Master er at opdrive til mellem 800 og 1600 kr./m. / sæt. og er helt sikkert KLASSER! bedre end de nye Spectrum kabler her omtalt samt andre billigere Tara. kabler så som Prime mf..
Forbavsende er hvor lidt de nye typer adskilder sig fra disse over 10 - 12 år. gamle modeller, der er praktisktaget ingen hørbar forskel på Reference, Master og decade og så de nye Air3, Air2 og Air1...
Jeg kan ik høre nogen forskelle i en reel blibd tæst, og det ku de fleste andre tilstedeværende ved testen heller ikke!!.. og her snakker vi over top highend udstyr!.. ( ML. B&W. Accuphase, samt ik mindst mit eget ydmig grej..)
Kan man finde disse ældre "top" modeller til rimelige penge... så gå hellere efter disse!!.. man får meget mere vellyd for pengene!..
Dog kan jeg da godt anbefale den billigste model til buget anlæg i den lidt lettere ende.. de er da KLART! overlegne de der følger med!!... men når vi bevæger os op over en "tudse" og til mere "vægtig" hifi udstyr.. såååå.... ja gå efter de brugte!!.. ( hvis man dog kan få fat i dem når man behøver dem??? hvis ik?? tjaa... så er disse nye vel nok ok!.. )
mvh.
__________________ M.
|