Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 02:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Valg af højtalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 September 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg (regner med) jeg skal ud og have noget nyt højtalerkabel. Lige nu bruger jeg noget tykt gennemsigtig "standardkabel". Til at starte med, nøjes jeg med at købe nye kabler til fronthøjtalerne (2 x 5m), men senere regner jeg også med at centeren (3m) og baghøjtalerne (2 x 10m) skal have nye kabler.

Front: Dali 8008 (biwiring)
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000

Jeg har lidt svært ved at beslutte mig, hvilke kabler jeg skal købe. Samlet til fronthøjtalerne og centeren, havde jeg planlagt at kablerne max skal koste 80/pr. meter og til baghøjtalerne max 40kr/pr. meter.

Er der nogen der har nogle bud på hvilke kabler jeg skulle investere i?

Til fronthøjtalerne har jeg overvejet at beholde mit nuværende kabel til bunden, og så investere i noget Dali Red Wave, eller noget Chord Carnival til toppen.

Til baghøjtalerne og centerhøjtalerne har jeg igen overvejet Chord Carnival (ved baghøjtalerne skal kablerne være hvide).

Det skal lige siges, at jeg aldrig selv har hørt Carnival, men har snakket med nogen, som igen har snakket med nogen (...) som siger at det skulle være nogle gode kabler til prisen.

Nogle kommentarer, eller råd?

Jeg ville foretrække hvis det er hos HiFi-klubben, eller fra en dansk web-butik med billeder...
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Dali Redwave i singlewire, men hvis du vil overveje noget andet bør du nok give Dali Bluewave et lyt. Det er ok, og holder dit budget. Evt. Dali redwave til baghøjtalere
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt være jeg skulle overveje Bluewave. Men er det ikke det samme kabel, som 2 x Red Wave (og til bunden er forskellen vel begrænset, når mit eksisterende kabel er pænt tykt?)?

Som sagt så skal kablet til baghøjtalerne være hvidt, så Red Wave er ikke en mulighed til baghøjtalerne...

Frigga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

jeg kan virkelig godt anbefale Dali blue wave, det er et kanont kabel til pengene, jeg købte 6 m. og det kostede ikke det vilde, men du blir også glad for det, du kan hører stor forskel. det er med garanti.

Til top Vis Frigga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frigga

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 September 2003 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Et godt kabel har ikke noget med tykkelse at gøre som sådan.

Dali blue wave er et godt kabel til prisen. har selv haft det på fronten, sidder nu på mine baghøjtalere.

Desuden ville det passe godt til dine 8008ere.

men hvis du har råd kan du købe Tara Labs prism biwire som er et helt kanon kabel til front og center. til 250 kr meteren i hifiklubben De har også gode Tara Labs kabler til din b. ht. som er hvide. Mener det er 44 og 79 kr meteren. Så du kan selv vælge.

mvh wrong

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2003 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Mht. tykkelsen så ved jeg godt det ikke er afgørende, men umiddelbart er et ikke-sytråds-standardkabel ved ok til bunden på 8008'eren? På den måde vil der jo så være lidt flere penge til toppen, som jo umiddelbart er vigtigere at bruge lidt flere penge på...

Jeg kan høre at der generelt er god stemning for Blue Wave, så det er da bestemt et valg jeg vil undersøge nøje.

Jeg tænkte lige på: Hvad mener i vil være den bedste løsning til front-kablerne - Dali Blue Wave, eller mine eksisterende kabler til bunden, og så noget TeraLabs NEXA til toppen (begge koster 79kr/m)?

Jeg tror jeg har besluttet mig for at bruge noget TeraLabs OMNI til baghøjtalerne (men kommentarer/erfaringer med dette modtages med kyshånd :-) ).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes