Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Dæmpning af Vienna (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Har lige fået mine nye Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand.

Og de spiller bare godt.

Har imidlertid et lille problem. Bassen går nogetg dybere på disse end på mine gamle B&W. Og nu er mit stuegulv så begyndt at spille med. Godt og grundigt endda.

Gulvet er et af disse godt tyndslidte billige parketgulve fra midten af 60erne, lagt på strøer ovenpå betondækket.

Jeg spiller p.t. med de originale spikes og de medfølgende pads til beskyttelse af gulvet.

Højttalerne står cirka 35 cm fra bagvæggen og er p.t. opstillet helt uden toe-in (det er prøvet med toe-in, men ikke med bedre resultat). Afstanden mellem højttalerne er 160 cm. Den kan forøges. Men ikke meget.

Hvad kan man gøre? Har I nogle gode forslag til, hvordan jeg lukker munden på resonanserne?

Vil det gavne at lægge væg til væg tæppe på gulvet? For det er på vej (ikke grundet højttalerne).

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Uhh, den er nem :-) Få fat i noget blød afkobling, feks SD feets, som jeg har under mine. Det strammede op og gulvet spiller ikke med mere.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:
Uhh, den er nem :-) Få fat i noget blød afkobling, feks SD feets, som jeg har under mine. Det strammede op og gulvet spiller ikke med mere.

Problemet er bare, at der på mine Vienna er den karakteristiske fod som gør, at du ikke kan skjule afkoblingen. Og no offence. Men SD Feet pynter altså ikke.

Jeg havde tænkt på, at smide et par granitfliser under. Vil det gøre det samme?

Brian7500

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Prøv med lidt kork til at starte med.
Smut i silvan og køb 4 slibeklodser.
Halver dem på stedet, de har en låne sav
Og sæt dem under hver pad, det er mere stabilt end SD.
En billig løsning som fungerer herhjemme

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Tag 2 stk. 20 kroner og smid ovenpå Jazz fødder, sæt derefter VA HT ovenpå brug hele Jazz foden, at det ikke er pænt det må man leve med, hvis lyden skal være iorden, og det er vel derfor du har købt de HT det gør jeg på mine.

Det med Granit plader kan måske godt lykkes hvis du lægger en Jazz eller SD fod i hvert hjørne af granit pladen eller hvor mange der nu skal til for at det hele ikke synker sammen, stil derefter HT oven på med spikes, så er jeg 100% på det virker.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Tag 2 stk. 20 kroner og smid ovenpå Jazz fødder, sæt derefter VA HT ovenpå brug hele Jazz foden, at det ikke er pænt det må man leve med, hvis lyden skal være iorden, og det er vel derfor du har købt de HT det gør jeg på mine.

Det med Granit plader kan måske godt lykkes hvis du lægger en Jazz eller SD fod i hvert hjørne af granit pladen eller hvor mange der nu skal til for at det hele ikke synker sammen, stil derefter HT oven på med spikes, så er jeg 100% på det virker.

Hvad mener du med synke sammen?

Hvor vil du sætte de SD fødder?

Nedad mod gulvet?

Brian7500

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Jean M Jarre skrev:

Nedad mod gulvet?

Ja sæt en SD fod eller Jazz fod i hvert hjørne af granit pladen mellem gulv og plade, hvis du bare lagde en granit plade på gulvet ville denne jo også bare sende vibrationerne videre ned i gulvet og så var du ikke bedre stillet end du er nu, du skal have et materiale der kan absobere vibrationerne, og det er det SD eller Jazz fødderne gør, så har du afkolbet dine HT fra gulvet og dit lille problem er løst.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Brian7500 skrev:
Jean M Jarre skrev:

Nedad mod gulvet?

Ja sæt en SD fod eller Jazz fod i hvert hjørne af granit pladen mellem gulv og plade, hvis du bare lagde en granit plade på gulvet ville denne jo også bare sende vibrationerne videre ned i gulvet og så var du ikke bedre stillet end du er nu, du skal have et materiale der kan absobere vibrationerne, og det er det SD eller Jazz fødderne gør, så har du afkolbet dine HT fra gulvet og dit lille problem er løst.

Det tror jeg, at jeg vil prøve. Foe selvfølgelig er det lyden det handler om i første omgang. Men med en højttaler med det udseende og til den pris, vil jeg simpelthen ikke nøjes med en halvfærdig løsning, bare fordi den er billig. Det skal sgu se ordenligt ud.

Brian7500

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Svinefar skrev:

Problemet er bare, at der på mine Vienna er den karakteristiske fod som gør, at du ikke kan skjule afkoblingen. Og no offence. Men SD Feet pynter altså ikke.

Jeg havde tænkt på, at smide et par granitfliser under. Vil det gøre det samme?

Tag en sort spritpen og farv fødderne sorte.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Nå Brian

Har du prøvet ?

Og hvad blev resultatet ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes