Sendt: 10 August 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i gang med et DIY signalkabelprojekt. Jeg har frosset nogle sølvkabler ned et kvarters tid i flydende kvælstof og derefter opvarmet dem til 250 grader igen i et kvarter. Dette er i god tro gjort for at ensrette krystallerne, gøre dem tættere samt så lange og jævne som muligt...
Nu er det så meningen, at jeg vil behandle kablerne med linolie, og så var det, jeg kom i tvivl om, hvor længe kablerne skal "bages" derefter i ovnen og ved hvilken temperatur for at få olien til at tørre hurtigst og bedst muligt (a'la Duelund). Er der nogen der kan hjælpe mig med den oplysning? Jeg har brugt hele dagen på at lede her i forummet og på hifisentralen - uden held...
Jeg kan ikke komme videre med mit projekt, før jeg får de rette tider og temperaturer; det er så meningen at lederne bagefter skal indstøbes i en silikonemasse i en teflon-isolering for at dæmpe resonanser. Hvis man synes, at dette projekt lyder alt for "voodoo-agtigt" kan man jo bare lade være med at svare her i tråden, så jeg slipper for alt for meget ubrugeligt info. Konstruktiv kritik er meget velkommen!
NRune
|