| Sendt: 03 September 2005 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Dali e870 som jeg fodrer med noget Atoll cd-afspiller og effekttrin i bi-amping. Bruger pt. en Denon AVR2400 surround-receiver som forforstærker indtil jeg får "tid" til at skifte den til en rigtig surround forforstærker og et 3-ch effekttrin. Dybbasen bliver hjulpet lidt på vej af en B&W asw750 sub.
Jeg bruger Tara Labs Nexa, to per højttalere i bi-amping. Tara Labs og Audioquest signalkabler. Det lyder ganske godt, subben lægger en rigtig god bund og Tara Labs kablets varme egenskaber passer fint til Evidence højttalernes måske lidt skingre diskant. Jeg har prøvet at bruge lysere kabler (f.eks. et biwire forsølvet kablet fra QED) men det lød forfærdeligt sammen med mit anlæg. Jeg gætter også på at Denon'en farver lyden i den lyse / skarpe ende.
Jeg overvejer at skifte signalkabler mellem CD-afspiller og forforstærker og fra forforstærker til de to effektrin. Tara Labs kabler jeg har fra min CD er af ældre dato og i 2-300 kr.'s klassen. Audioquest kablerne til effektforstærkerne er i samme prisklasse - men har en lidt lyser klang.
Jeg søger efter nogle kabler der har lidt samme egenskaber som Tara Labs Nexa kablet. Automat-reaktionen ville jo være at købe nogle gedigne TL kabler, F.eks. de mindste Spectrum kabler til 800 kr. i hfk. Men det er dog en udskrining til 2400 kr. i kabler (skal bruge 3) så hvad kunne alternativerne være.
Er det forskellige egenskaber man skal kigge efter i kabler efter hvad de forbinder - eller giver det god mening at købe det samme?
|