Sendt: 25 September 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Jeg har allerede overvejet de muligheder 
Det lyder måske underligt, at den er for lav, men når jeg sidder ned er mine ører ca 100-105 cm over gulvet og det gør altså at man let kan høre at lyden kommer en smule nedefra. Som sagt så er det min erfaring at midtpunktet mellem diskant og mellemtone/bas skal være i ørehøjde for at få et optimalt resultat.
Nu er det os sådan et de indgår i et surround setup og selve centerhøjttaleren kommer til, at blive placeret i en højde der gør, at diskanten i den er næsten 10 cm højere oppe end i fronthøjttalerne, det er ikke meget, men forskellen har alligevel en indflydelse på sammenhængen i front lydbilledet. 
Det er små detaljer, ja, men de har altså en mærkbar indflydelse på slut resultatet. Placering højttalerne imellem er alfa og omega. 
Hvis ikke der findes kommercielle løsninger bliver det med stor sandsynlighed løsningen med 2 fliser der er malet sorte og monteret med gummidutter under for at beskytte gulvet og så spikes under højttaleren. Det giver ihvertfald 5 cm i højden og nok et par cm mere. Hvilket skulle være nok. 
mvh
Christian
|