| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearwater. Hvad er det for noget med dette kabel? Det skulle være
rigtig godt. Ikke særlig dyr. Hvad er det det kan dette kabel? Hvordan
er det bygget op, og hvad er det lavet af??
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Clearwater. Hvad er det for noget med dette kabel? Det skulle være rigtig godt. Ikke særlig dyr. Hvad er det det kan dette kabel? Hvordan er det bygget op, og hvad er det lavet af??
|
|
|
Du kan læse lidt om kablet på hificable.dk
Jeg skiftede fra et ScRefence kabel, og fik i mit setup et løft i mellemtone/diskant området med clearwater, meen bas området tabte derimod noget... jeg kører biwire det gav for mig det bedste resultat! For 400,- er jeg blevet den oplevelse rigere, men skifter (igen) til noget andet for få løftet alle parametere!
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, bassen er ikke for god men ellers et ok kabel til prisen... der dyrere kabler lyder bedre...
Er lavet af forsølvet kobber men kig på vdHul side..
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers har vi haft en god snak om Vdh her på side, læs lystigt her
Du kan forsøge dig med at snakke med Kurt von Kubik da han har meget
godt at sige om kablet. Selv har jeg prøvet alt fra single wire med 1
leder op til 4 i biwire. Pt. har jeg prøvet det med single til
diskant og tribbel flettet til bas. Meningerne er mange, men det bedste
er at kablet er så svinebilligt at det bare er at prøve løs
EDIT: En anden god snak om ht kabler her
: Prøv at google clearwater, der er mange hits her fra siden
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Clearwater bestilt. Det bliver spændende at prøve. Dobbelt til bassen, og så en lille jumper vidre til diskanten. Hmmm.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende, glæder mig til at høre hvad du syntes om det - har du købt nok til at flette?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jojo, til prisen tror jeg ikke det kan slås. Jeg kører dobbelt til bunden og enkelt til toppen...
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. er det ikke dig de kalder MiniKurt?
Al Van den Hul er pænt tilbagetrukket og pænt at høre på. Clearwater er pæn glat og lidt upersonlig at høre på.
Men til prisen har det færre fejl end andre i klassen. Meen "man" køber jo ikke så billige kabler! Hvorfor ikke bruge flere penge på sagen, det er jo
et meget vigtigt led i kæden.
Tag et lån i huset!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
L.B. er det ikke dig de kalder MiniKurt?  |
|
|
Lars von Kubik tak 
Jeg har skam også haft dyrere kabler i AQ og TaraLabs, men de var ikke bedre...
Selvfølgelig skal alt være iorden, også kablerne, men der er jo ingen grund til at bruge flere penge end nødvendigt. Ligesom med alle andre komponenter, har samspillet også noget at skulle have sagt.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Spændende, glæder mig til at høre hvad du syntes om det - har du købt nok til at flette?  |
|
|
Nok til at flette? Jeg har købt til biwire i første omgang. Så ville jeg lave nummeret med at køre begge kabler til bassen, og så lave en lille lus, op til diskanten. Det jeg er mest spændt på, når vi snakker Clearwater er, om de kan levere en ren, lufting og uforvrænget gengivelse, som jeg kun har hørt solidcore sølvkabel kan. Nu er det ikke fordi jeg har hørt SÅ mange forskellige højttalerkabler, men alle muliticore kabler jeg har hørt, har en tendens til forvrænge og rode rundt i lyden, når musikken bliver kompleks.
Jeg sidder netop nu, og lytter til mine gamle Cabletalk kabler. Uha, det er ikke noget specielt hit. Jeg vil lige sige, at efter jeg har fået/købt et sæt Dali Grand Diva, kan der VIRKELIG høres forskel på ændinger i ens anlæg. Også i den grad kabler. Til at starte med, kørte jeg med mine nu solgte solidcore sølvkabler, som desværre kun var singlewire. Derfor måtte jeg bruge hvad jeg havde, til at lave en lille lus mellem bas og diskant. Det lavede jeg af noget Supra Ply jeg havde liggende. Det vil sige, 7 cm Supra lus. For sjov, skiftede jeg Supra lusen ud med en Cabletalk lus. Det var helt vildt! Tænk at Divaerne blev så påvirket af 7 cm kabel?
Et lille sidespring. Hvis man virkelig vil lege med anlæg, og diverse kabler, så er Dali Diva bare sagen. De er utrolige de højttalere. Efter jeg selv har fået et sæt, må jeg sige at jeg godt kan forstå debatten om denne sublime højttaler. Hold kæft hvor kan den lyde forskelligt!!
Nok om det. Jeg får nok mit Clearwater i midten af ugen, og så skal det vel brænde ind i en måneds tid.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
[Nok om det. Jeg får nok mit Clearwater i midten af ugen, og så skal det vel brænde ind i en måneds tid..
|
|
|
Har du fået brændt de Vdh til... skriv gerne lidt om dine oplevelser med clearwater!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
rockforlife skrev:
|
[Nok om det. Jeg får nok mit Clearwater i midten af ugen, og så skal det vel brænde ind i en måneds tid..
|
|
|
Har du fået brændt de Vdh til... skriv gerne lidt om dine oplevelser med clearwater!
|
|
|
Åååååhhh ja, det er jo ikke nemt. Som tiden går og med læsning af diverse tråde om ditten og datten, med hensyn til HIFI og lyd, er jeg efterhånden nået til det stadie hvor jeg synes det er så svært at have med at gøre, at jeg ikke kan andet end at komme med meget korte indspark.
At snakke lyd og opfattelsen af samme, er som at snakke om en figur uden form. Det er meget svært for mig at sige noget om eget hardware, som ville holde i sø og handelsretten.
Men derfor kan jeg da godt prøve at komme med et par ord om min opfattelse/oplevelse med Clearwater.
En ting jeg går meget op i, når vi snakker lydgengivelse, er at jeg har en fornemmelse af lyden er åben og dynamisk. På det område synes jeg CW er helt fjong. Så er der fænomenet "klang" Jeg havde noget SB solidcore sølvkabel, som kostede væsentlig mere end CW, og det havde en særlig klang, som CW slet ikke har. Hvis jeg skulle sige noget mere konkret, så har jeg den oplevelse med CW, at det er meget straight og uden nogen nævneværdig farvning.
Jeg tror man skal passe på med CW, hvis målet er at glatte ud/pynte på noget, altså ren gengivelsesmæssigt. Jeg skal selvfølgelig ogsp sige, at min bedømmelse af CW, er baseret på "Kubik konfigurationen" Det vil sige dobbelt Clearwater til bassen og en singlewire lus videre til diskant. Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke har prøvet CW som ren singlewire. Jeg ville prøve KVK´s CW forslag da det ikke kostede "skjorten" og da jeg efterfølgende blev glad for den konfig. Har jeg bare ladet det sidde, uden at gøre mere ved det.
Så i korte træk. Jeg oplever Clearwater (i dobbel konfig.) som rigtig god value for money, og ikke mindst meget åbent og homogent i lyden, uden meget farvning. < =text/> < id=kpfLog style="DISPLAY: none" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload=destroy(this)>
>
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife jeg er meget enig i din beskrivelse af CW, jeg har også prøvet dobbkonfig med en lus til toppen og "almindelig" biwire konfig. Bunden manglede altså i mit setup uanset, så mit ScRefence blev smidt på igen og voila så fik jeg bunden tilbage men bibeholdt CW's åbne indflydelse, idet CW og ScR kører parløb i bunden og CW alene i toppen.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
| rockforlife jeg er meget enig i din beskrivelse af CW, jeg har også prøvet dobbkonfig med en lus til toppen og "almindelig" biwire konfig. Bunden manglede altså i mit setup uanset, så mit ScRefence blev smidt på igen og voila så fik jeg bunden tilbage men bibeholdt CW's åbne indflydelse, idet CW og ScR kører parløb i bunden og CW alene i toppen. |
|
|
ved at vælge tredobbelt CW vil du give bunden lidt mere, det kan du jo prøve en dag  men dobbelt CW er netop meget homogen uden afstikkere, det mister man lidt både ved enket, biwire og tredobbelt! et hit til prisen og ret godt uanset pris
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ved at vælge tredobbelt CW vil du give bunden lidt mere, det kan du jo prøve en dag men dobbelt CW er netop meget homogen uden afstikkere, det mister man lidt både ved enket, biwire og tredobbelt! et hit til prisen og ret godt uanset pris |
|
|
Netop som du skriver, virker en dobb CW meget homogent og med ScR er jeg ovenud tilfreds.
Ja CW er et hit til prisen, og sikkert en god løsning hvis man har for meget bulder bas i sit setup/rum. En kollega til mig har købt SA explorer, hvor han syntes bassen er meget dominerende...NO kabler har han spændt på (en flatline ting) pt. så vi skal prøve CW for at få lidt styr på "bunden" 
|
| Til top |
|
| |