Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 05:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: MIT mh 750 vs mh 750 shotgun (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 November 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

E lidt forviret
er på udkik efter et brugt MIT højtalere kabel det skal være biwire så umidbart er hm 750 jo oplagt men.
Er blevt lidt forviret fordi nogle gange heder det shotgun og andre gamge kun 750
og på amerikanske hjemme sider er der også en + version en en ultra linear version plus series 2 version og sådan bliver det ved.
hva skal jeg vælge ?
hva er det tekniske bedste ?
har gamut l3 og tact tda2200 forstærker og er ude efter STORT lydbilled høj opløsning og 3d
er der nogen der har noget erfaring el kanskab til de forskellige versioner a MIT mh 750?
og hva kan man finde brugt her i landet/sverig/norge/danmark
mvh
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 November 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv MIT MH750:

Jeg kender ikke til andre udgaver (i DK). Det er efter min mening et super HT-kabel, som ikke overgås af andet. Det der skete da jeg skiftede til MITerne, var at alting blev mere "kontrolleret". Som at skifte fra en middelmådeig forstærker til en topklasse ditto.

Jeg bruger det mellem Cary Audio rør-monotrin og DIY-højttalere (ScanSpeak R2904, Dynaudio MW170 og JBL LE14H).

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 November 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Du skal efter min mening gå efter Shotgun modellen. Jeg havde først MH 750, og var meget tilfreds, men da jeg fik skiftet til Shotgun skedte der endnu mere med musikken. D.V.S. Endnu mere kontrol; endnu mere bredte; endnu mere højde, og endnu mere dybte i lydbilledet. Stemmer lyder også helt anderledes på Shotgun end MH 750.

Andre kan selvfølgelig have en anden mening, men for mig er det simpelthen højttalerkablerne, og hvis jeg skal skifte, så bliver det til en opgradering af MIT,(fx til Magnum serien) og intet andet.

M.V.H. Guffi

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bruger selv MIT MH 750 shotgun biwire kabel og MI-330 shotgun RCA signalkabel. Shotgunnen giver mere "fløde" i kaffen. Den er simpelthen mere lækker at lytte til. Den alm. 750`er er også et lækkert lækkert kabel og begge kan kraftigt anbefales. Sørg for at få et der passer til din forstærker....de laves nemlig i forskellige udgaver....også signalkablerne.

MIT er de bedste og mest komplette kabler efter min mening. Alt er homogent og hænger 100 % sammen og de har en evne til at skille tingene ud fra hinanden, således at instrumenter o.a er meget nemmere at lyttte til. Desuden kan de nyere udgaver af kablerne skifte termineringer...du kan få pinde, store, medium og små spader, samt bananer.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

tak for de konstruktive svar
Jeg har lige modtaget et vertex aq balancered digitalkabel   købt hos en af de tunge tact/lyngdorf forhandlere i England (shadowaudio)
det som bruges ved tact/lyngdorf shows og demoer
det er nemlig også den slags som har en box på
men deres højtalere kablere koster en halv bondegård
men har ladet mig høre at de kabler der har en form for filter er perfekt for tact forstærkere fordi lyden er så ultra clean og gennemsigtig
det er derfor jeg har netop MIT i sigtekornet
men skal da lige høre omkring de forskellige verioner af de omtalte modeller
er der mange versioner el er der to fks en slags til rør og en slags til solidstate ?
og hvordan ser jeg forskellen ?
vil da også lige høre det jeg abselut må ha med når jeg skal købe highend er stor lydscene dybe og 3d (derfor valget gamut l3 og tda2200)
kan MIT mh 750 (shotgun) magte den opgave el skal jeg snuse andre steder
mvh
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet TACT forstærker...den store...med mine kabler på mine gamle Dali Grand.....fornemt

Mvh

Dr. Lyd

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Jeg bruger selv MIT MH 750 shotgun hedder den ikke bare shotgun S3 i dag? biwire kabel og MI-330 shotgun RCA signalkabe og svare den til shotgun Proline S3 hvis den skal være ballanceret. Shotgunnen giver mere "fløde" i kaffen. Den er simpelthen mere lækker at lytte til. Den alm. 750`er er også et lækkert lækkert kabel og begge kan kraftigt anbefales. Sørg for at få et der passer til din forstærker....de laves nemlig i forskellige udgaver....også signalkablerne.

MIT er de bedste og mest komplette kabler efter min mening. Alt er homogent og hænger 100 % sammen og de har en evne til at skille tingene ud fra hinanden, således at instrumenter o.a er meget nemmere at lyttte til. Desuden kan de nyere udgaver af kablerne skifte termineringer...du kan få pinde, store, medium og små spader, samt bananer.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Den "grå" 750 Shotgun svarer idag til shotgun S2-S1 og det "grå" signalkabel MI 330 shotgun svarer til Shotgun interconnect  S1 og shotgun proline hvis det skal været balanceret...siger min forhandler Audiovision.

Mvh

Dr. Lyd

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

OK kikker efter brugt; men der er ikke mange til salg, får Audiovision brugt ind engang imellem?

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej Bent L

Kig lige her:

http://www.audiobutikken.dk/group.asp?group=30&sub=30

Mvh

Dr. Lyd

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej Bent L.

Enig i det der er skrevet om shotgun - har selv haft flere versioner MIT. De nyrere er bare renere og mere luftige end de første. Alle har dog samme klang - så man kan jo altid prøve et sted.

Prøv bare at ringe til Audiovision - jeg tror at de får brugt ind en gang i mellem ellers er de gode at handle med.

AudioVision

Torvegade 16
7800 Skive
Tlf.: +45 9751 0833

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Jeg bruger selv MIT MH 750 shotgun biwire kabel og MI-330 shotgun RCA signalkabel. Shotgunnen giver mere "fløde" i kaffen. Den er simpelthen mere lækker at lytte til. Den alm. 750`er er også et lækkert lækkert kabel og begge kan kraftigt anbefales. Sørg for at få et der passer til din forstærker....de laves nemlig i forskellige udgaver....også signalkablerne.

Mvh

Dr. Lyd

Desuden kan de nyere udgaver af kablerne skifte termineringer...du kan få pinde, store, medium og små spader, samt bananer.

Ja men det er meget dårligt lavet , alt for løst .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen

Ikke mine....de sidder som kniv i smør med forgyldte kontramøtrikker....spaderne er noget af det mest solide jeg har set....men de er også premium...billigere kan fåes hvis man ønsker dette...ideen er god.

Mvh

Dr. Lyd

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen

På mine er der en kontramøtrik - den kan godt blive løs, men så spændes den bare. Jeg er lidt usikker på hvad du mener! For jeg har ikke haft de store problemer!

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

MH 750 Plus S3

Hvad skal sådan et kabel koste og er det OK i.f. til MH 750 shotgun, der er budt 350€ lige nu?

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

Du skal efter min mening gå efter Shotgun modellen. Jeg havde først MH 750, og var meget tilfreds, men da jeg fik skiftet til Shotgun skedte der endnu mere med musikken. D.V.S. Endnu mere kontrol; endnu mere bredte; endnu mere højde, og endnu mere dybte i lydbilledet. Stemmer lyder også helt anderledes på Shotgun end MH 750.

Andre kan selvfølgelig have en anden mening, men for mig er det simpelthen højttalerkablerne, og hvis jeg skal skifte, så bliver det til en opgradering af MIT,(fx til Magnum serien) og intet andet.

M.V.H. Guffi

Hej

Du kunne også overveje Oracle V3.1 serien. På brugtmarkedet er den vist ikke meget dyrere end Magnum serien. Iøvrigt har jeg hørt at Magnum M1 og Oracle V3.1 ligner hinanden i det tekniske. Jeg lånte sættet, bestående af Oracle V3.1 RCA interconnects og det tilhørende højttalerkabel, med hjem på prøve.  Det spillede fantatisk. Desværre kunne det ikke blive hos mig.

Mvh

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Venter paa fragtmanden endnu en gang. Der skulle gerne komme et sat MH 750 Bi-wire S3 ind af doren naar somhelst.Har haft Mh 750 Bi-wire for dog var det den samme som finn52 har.Den jeg faa er graa i farven.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 November 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Jensen

På mine er der en kontramøtrik - den kan godt blive løs, men så spændes den bare. Jeg er lidt usikker på hvad du mener! For jeg har ikke haft de store problemer!

ja det er rigitg , men det er lidt lamt lavet også til den pris .

selv om man spænder dem kontra så virker det lidt lov price .

De spader man sætter på minder om de low price kabelsko man kan købe , ok MIT hr givet dem lidt guld malling eller hvad de har gjort .

De er laver lidt ? , for i hver spade er der en rille og det gøre når man spænder dem til så hopper den over i gevin .

Det er på mine M1 kabler (selvom jeg har betalt dem og købt dem så ligger jeg ikke på knæ her over dem)

Cardas stik er i en helt anden klasse

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 November 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen.

Kender slet ikke til dette problem....er du sikker på at det ikke er 2.sorteringskabel...dem florere der en del af....Jeg ved Steensen har OBS på dem. Jeg spørger bare dumt.

Mvh

Dr. Lyd

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 November 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Jensen.

Kender slet ikke til dette problem....er du sikker på at det ikke er 2.sorteringskabel...dem florere der en del af....Jeg ved Steensen har OBS på dem. Jeg spørger bare dumt.

Mvh

Dr. Lyd

Sådan har det været på alle de MIT jeg har haft om de er købt i KT eller us .

Der er ikke noget der hedder 2 sorterings , det er bare noget de bliver kaldt når de ikke er fra ham .(der er bare nogle shops i us der med glæde sælger til eu )

Mange køber i ud da der er mange penge at spare .

Før du køber får du bare S/N nummer på dem og sender en mail til MIT så har du et svar .

Men når det er sagt , de lyder de godt især M1 og CVT 350 .

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes