| Forfatter |
|
ekelund Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det har været oppe før men vil gerne høre jeres mening om der kan høres foreskel da jeg selv overvejer at købe et dyere kabel i ca. 150kr pr meter fra enten hifiklubben eller av connection. '
det jeg bruger nu er det her http://www.av-connection.com/?ProductNo=02-050&VersionNo =0 og da jeg har en radio fra sony´s ES serie syns jeg den skal forkæles lidt 
tænker både til tv og radio.
VH Daniel Ekelund
|
| Til top |
|
| |
henny Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du ville kunne høre den store forskel, men du kunne jo prøve at købe et 10 mm istedet for de normale 7
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm hvis du nu skiftede alt kabel hen til den næremste central, så tror jeg du vil kunne høre forskel, men jeg tror ikke at du kan høre hvis du skifter 5 meter ud af flere kilometer  __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb noget der er godt skærmet... Om ikke andet kan du have det bedre med at der ikke er udstråling fra kablet.
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay takker så vil jeg spare de penge
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
hmm hvis du nu skiftede alt kabel hen til den næremste central, så tror jeg du vil kunne høre forskel, men jeg tror ikke at du kan høre hvis du skifter 5 meter ud af flere kilometer |
|
|
Ideen er jo netop, at det sidste stykke af kablet er godt skærmen, da det skal igennem en jungle af andre strøm/signal/højttaler osv. -kabler.
Prøv engang at skifte - du vil blive overrasket (selvfølgelig forudsat at du ikke har et gammelt lurvet tv )
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja kan sige mit tv er sony kv32-ls60 som kostede 13000kr fra nyt så nok ikke et skod tv i mine øjne.
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Joch skrev:
hmm hvis du nu skiftede alt kabel hen til den næremste central, så tror jeg du vil kunne høre forskel, men jeg tror ikke at du kan høre hvis du skifter 5 meter ud af flere kilometer |
|
|
Ideen er jo netop, at det sidste stykke af kablet er godt skærmen, da det skal igennem en jungle af andre strøm/signal/højttaler osv. -kabler.
Prøv engang at skifte - du vil blive overrasket (selvfølgelig forudsat at du ikke har et gammelt lurvet tv )
|
|
|
og du tror ikke at kablerne ned i jorden ligger samlet?, nu kender jeg tilfældeligvis en ingeniør, der har været med til at grave fibre ned til internet, og kan med sikkerhed sige at det hele ligger roddet ned i jorden det gælder og stærkstrøm, dog lidt væk __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
jdg1 skrev:
Joch skrev:
|
|
|
|
|
og du tror ikke at kablerne ned i jorden ligger samlet?, nu kender jeg tilfældeligvis en ingeniør, der har været med til at grave fibre ned til internet, og kan med sikkerhed sige at det hele ligger roddet ned i jorden det gælder og stærkstrøm, dog lidt væk
|
|
|
Vi kan diskutere stolpe op og stolpe ned - men har du rent faktisk prøvet? 
Og jeg antager, at dit synspunkt ligeledes gælder netkabler?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
75 ohm RG58.............
Blødt og nemt at arbejde med samt godt skærmet mm.
(iøvrigt et ganske udemærket digital kabel ligeledes)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |