Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Terminaler med mindre masse/bedre matr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Har lige prøvet et nyt tweak indspireret af Kubik se evt. tråden med hans anlæg for hans kommentar/erfaring med denne ting.Har for hørt om denne ting med mindre masse i stik og terminaler,det er jo ikke helt nyt men dog opsigtsvækkende at opleve resultatet af den mindre masse og nok også bedre matriale rent elektrisk.Mere om det senere....

Stikket er her Pomona 3770 temmelig klein i forhold til de ofte store og fede terminaler forstærkere er født med.

Nu ved jeg godt at eks. High Fidelity klager deres nød hvis ikke lige monster kraftige kabler kan tilkobles forstærkeren når de tester dyret...

Men måske er det i nogle tilfælde med til at begrænse dynamikken med de klumper monteret på forstærkeren.En mulighed kunne være at lave flere sæt terminaler med disse her eks.Bananstik kan dog gå i overnævnte stik de er dog lidt tynde i godset så for meget vrid i stikket duer ikke.

Det syntes i den grad at åbne op for dynamikken Kubikken har oplevet noget lign. kan jeg forstå,tror man skulle prøve det i stedet for nye højtalerkabler det kunne godt tænkes at give mere....

Har man mod på at svinge loddekolben eller kender nogen så....de er beregnet til et ø9.5mm hul så det mekaniske skal selvfølgelig løses på en måde.Man skal nok undgå noget magnetisk matriale uden om dem,det tror jeg er en dårlig ide at have.Har også set en anden mulighed end netop dette stik/terminal så der er nok flere muligheder.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Nu er der måske nogle der mener at de har en god forstærker der ikke kan laves bedre,prøv at tænke på at fremstillingsprisen måske er 1/4-1/5 af købsprisen hvor meget giver det så til gode komponenter og lønninger o.s.v.

Nogle gange kunne man måske også få den tanke at de tænker konservativt og laver det som man nu plejer at gøre også med skelen til hvad der nu er billigst.Måske ikke noget at fortænke dem i for skidtet skal jo kunne produceres og ikke mindst sælges.

Jeg undre mig nogle gange over den lille interesse der er over sådanne små guldkorn.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

WBT er også kommet på banen med terminaler med mindre masse kan jeg se og Furutech har også meldt sig på banen med noget lign. 

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Det er meget interessant tænkning der ligger bag. Fuldstændig det modsatte af hvad jeg har sværget til i årevis. Nogen gange er det på tide at prøve nye vej... det har historien vist vist mere end én gang.

Lidt det samme er vel filosofien bag Eichman plugs. Disse minimalistiske tilslutninger (kabler) er min lokale hifi-pusher helt faldet på røven over.

Jeg ville dog være meget ked af at ændre på min forstærker - synes simpelthen det er for stort et indgreb på en forstærker i den prisklasse når man tænker på risiko med brugtværdi og forhandlergaranti. Med andre ord: Jeg har ikke modet 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes