| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige prøvet et nyt tweak indspireret af Kubik se evt. tråden med hans anlæg for hans kommentar/erfaring med denne ting.Har for hørt om denne ting med mindre masse i stik og terminaler,det er jo ikke helt nyt men dog opsigtsvækkende at opleve resultatet af den mindre masse og nok også bedre matriale rent elektrisk.Mere om det senere....
Stikket er her Pomona 3770 temmelig klein i forhold til de ofte store og fede terminaler forstærkere er født med.

Nu ved jeg godt at eks. High Fidelity klager deres nød hvis ikke lige monster kraftige kabler kan tilkobles forstærkeren når de tester dyret...
Men måske er det i nogle tilfælde med til at begrænse dynamikken med de klumper monteret på forstærkeren.En mulighed kunne være at lave flere sæt terminaler med disse her eks.Bananstik kan dog gå i overnævnte stik de er dog lidt tynde i godset så for meget vrid i stikket duer ikke.
Det syntes i den grad at åbne op for dynamikken Kubikken har oplevet noget lign. kan jeg forstå,tror man skulle prøve det i stedet for nye højtalerkabler det kunne godt tænkes at give mere....
Har man mod på at svinge loddekolben eller kender nogen så....de er beregnet til et ø9.5mm hul så det mekaniske skal selvfølgelig løses på en måde.Man skal nok undgå noget magnetisk matriale uden om dem,det tror jeg er en dårlig ide at have.Har også set en anden mulighed end netop dette stik/terminal så der er nok flere muligheder.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|