Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 09:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hovedtlf - In-ear vs S-Logic (Høreskader) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bipsen
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 24 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på det seneste blevet lidt nervøs for mine øre. Der er nogle gange en let susen/hylen, når der er helt stille, f.eks. når jeg skal sove. Jeg hører ikke særlig hørt musik eller andet der kunne skade min hørelse, bort set fra jeg har en mp3-afspiller med ear-plugs-hovedtelefoner, som jeg bestemt heller ikke skruer højt op for. Nogen gange kan jeg knap høre musikken pga. trafikstøj og lign.

Derfor søger jeg et par hovedtelefoner der kan skåne min hørelse. Jeg har hovedsagligt kig på Shure E2c eller et par med S-Logic der har en lavere lydstyrke.

Men hvad skåner egentlig ørene mest. Et par in-ear med god lydisolering eller nogle der dækker ørene helt, men ikke sidder så dybt?

Mvh Morten Bendtsen

Til top Vis Bipsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bipsen Besøg Bipsen's Websted

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at der er noget med at med in-ear høretelefonerne virker lydniveauet ikke så højt fordi...???(noget med at de sidder helt inde i øret og...), samt at de ikke dæmper udefrakommende lyde særligt godt, hvorfor man har tendens til at skrue mere op. Mener også at der er noget om at den måde de sidder på gør at øret lukker af for lyden, når det bliver højt, hvilket betyder at man oftest skruer endnu højere op, -eller var det bare at man lettere vender sig til lydtrykket med in-ear og derfor skruer mere op? (Yep, jeg husker rigtigt godt...)

Tror at lukkede hovedtelefoner er bedst, da de lukker af for udefrakommende støj, således at du ikke bliver nød til at skrue så højt op. Men de S-Logic lyder da bestemt også spændende;

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1133&zoneid=1

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Tro mig, et par In-ear hovedtlf. der sidder ordentligt dæmper udfrakommende lyde særdeles godt. Mine ER-6 lover ca. 33 dB hvis jeg ikke husker
forkert (dog ikke lineært). Aktiv støjreduktion giver normalt kun ca. 20 dB så det er rigtig meget. Jeg tror in-ear er bedre for ørene end
"almindelige" hovedtlf./earplugs, men man skal selvfølgelig altid passe på.

/U.

Bipsen
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 24 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

De in-ear jeg har kig på er netop meget støjdæmpende, men jeg tænkte på at når hovedtelefonen sidder så langt og tæt ind i øret, om der så ikke kommer et forholdsvis stort tryk ind i selve øret, da det ikke kan komme ud?
Til top Vis Bipsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bipsen Besøg Bipsen's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg faktisk ikke. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at det er et stort problem, men det kan være at en Audiolog mener noget andet

/U.

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Bipsen skrev:
De in-ear jeg har kig på er netop meget støjdæmpende, men jeg tænkte på at når hovedtelefonen sidder så langt og tæt ind i øret, om der så ikke kommer et forholdsvis stort tryk ind i selve øret, da det ikke kan komme ud?

Just præcis, det var så vidt jeg husker noget med at de påvirker øret på en anden måde, end lyd der kommer "frit" til øret. Med de støjdæmpende modeller, må dette fænomen være endnu værre end de normale in ear, da de lukker helt tæt, til gengæld dæmper de så udefrakommende støj ret meget, så man ikke behøver skrue så højt op.

Pest eller kolera? - Tror hellere vi må have fat i en audiolog/hørelæge eller hvad de hedder, dem med forstand på den slags Jeg har desværre ikke, men jeg kan huske at vi har haft emnet oppe at vende før på forumet, hvor der kom et par guldkorn om dette. Måske det kan findes frem igen, ved at søge på forum?

Edit: Beklager hvis jeg ødelægger tråden og forvirrer mere end at hjælpe, med alle mine "jeg mener at huske..."

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes