| Forfatter |
|
Mads Alnor Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har lige investeret i et nyt TV (sony KV32-FG70), og spekulerede lidt på et nyt scart kabel. Det skal være scart-scart og bruges mellem tv'et og en H/K DVD25.
på trods af faren for at starte en debat (læs: kabeldebat) der løber af sporet og bliver mudderkastning, spørger jeg om jeres mening om scartkabler...
Jeg har lige nu et Profigold scart (det til ca. 500,-), men overvejer nu et supra rgb kabel, nærmere bestemt Supra AV6 (RGB).
Hvad er jeres mening om dette kabel, hvis der er nogen der kender det. Det skulle have "vundet": Best Buy i WHAT HI*FI, ikke at det i sig selv siger noget.
Er der andre kabler jeg burde overveje?
Mads
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mads
Jeg har Supra AV6 scartkabel mellem mit philips 32" tv og min philips sa963 dvd. Jeg er godt tilfreds med det. Før havde jeg et Vivanco fra Hifiklubben til 299 eller 399, kan ikke lige husk det, men Supra AV6 syntes jeg er meget bedre.
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller et IXOS med ingot scart stik, så blir det ikke bedre.
Der er et der heder 138 av, et forsølvet kabel, toppen af cremen.
og så er der et der heder 126 av, mere fornuftigt prisleje.
Men man kan også købe stik og kabel, og så selv lodde et sammen, så kan der spares et par hundrede kr. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke anbefale, at lodde scartstik med almindelig loddekolbe; det er for småt pillearbejde! WHAT HIFI er nu sjældent helt ved siden af selvom de forståeligt nok er lidt anglo-phile. IXOS er også et godt mærke i mange prisklasser, men kan vist ikke fåes så mange steder i DK. Highly rewarded i mange engelske tidsskrifter.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtig nok lidt af et arbejde, men sjovt når man er færdig at prøve om det virker efter hensigten!
Det er rigtig nok ikke mange der er lager førende med ixos, men de fleste forhandlere kan da skaffe dem hjem. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
IXOS - jeg har købt mit IXOS scart i Hi-Fi Klubben i Herning. Jeg ved ikke om de er forhandler, eller det var en tilfældighed at de havde IXOS kabler for godt 2 år siden, da jeg købte min DVD. Anyway det er et godt kabel - måske lidt tungt.
|
| Til top |
|
| |
H_DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
så lige denne ikke helt nye debat...
Da det er en h/k dvd 25, og den har jo komponent udgang vil det så ikke give et bedre billede med et komponent>scart kabel Eller det gør måske ikke den store forskel
Mvh. H
|
| Til top |
|
| |
Mads Alnor Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et SONY: KV32-FQ70 og der er jo ingen component indgang. Desværre...
Det hjælper vel ikke at lave en komponent - Scart, når jeg alligevel "kun" kan føre det i en RGB indgang - Eller hva'?? Nu er jeg da lige så nysgerrig
/Mads
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var Ixos 613 der vandt best buy for scart kabel. Supra vandt dog for bedste component kabel 
|
| Til top |
|
| |