Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Lukkede/semi-lukkede hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg skal bruge nogle hovedtelefoner, der kan holde den værste baggrundsstøj ude, når jeg laver musik på pc'en. Har for overskuelighedens skyld opstillet mine krav herunder.

- De må maksimalt koste 1000 kr.
- Nogenlunde neutralt lydbillede.
- Skal holde den værste støj ude, men skal kunne bruges længe af gangen (ikke for varme, behagelige at have på). Der må heller ikke være alt for meget osteklokke over dem, da jeg helst skal kunne høre telefonen, og heller ikke synes det er behageligt, hvis alle lyde udelukkes :)
- Være relativt lette at trække (vil gerne kunne bruge dem med bærbart udstyr).

Bonusspørgsmål:

Jeg var ude at lytte på hovedtelefoner i går, og da jeg gav udtryk for, at de Denon jeg testede (AHG-300/500) ikke dæmpede tilstrækkeligt for baggrundsstøj, fik jeg at vide, at så skulle jeg lede efter specifikke DJ-hovedtelefoner, men så kunne jeg kun have dem på i 15 min. af gangen, ellers risikerede jeg at få svamp i øregangene.

Godt nok har jeg hørt disse rygter før, men, hvis det overhovedet er rigtigt, er det så ikke kun ved ekstremt tillukkede hovedtelefoner? Ellers skulle alle, der arbejder på en byggeplads, vel lide af kronisk svamp i øregangene :)
Til top Vis jaes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jaes

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

jeg har aldrig hørt det der med svamp i øregangene :S

nå men angående hovedtelefoner så ville jeg kigge efter nogen sennheiser hd200 de er som sagt en dissideret dj hovedtelefon og spiller i mine øre rigtig godt og er meget neutrale, de udelader baggrundsstøj men man kan stadig høre tlf... tag et lyt..

jaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Takker, dem vil jeg nok lytte på. Andre, som har forslag?

Hvad med disse fx?:

AKG: K 141 Studio eller K 240 Studio  
Beyer Dynamic: DTX-700 
Sennheiser: EH250
Sony: MDR-7502 
Ultrasone: HFI-15G,  HFI-550BM Beatmaster, DJ1 eller ICAN

kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Som erfaren kan jeg anbefale dig Sony MDR-V700DJ, det er en rigtig rigtig god hovedtelefon. men den koster 1600-1700. Ellers findes der modellen mindre MDR-V500, gør det også godt, tror bedre den rammer dit krav ang. pris.

Den med svamp skal du sku længere ud på landet med, jeg har aldrig fået svamp.

Mvh Thomas

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop købt Sennheiser HD200.

Lad mig starte med at sige, at lyden er ikke optimal efter min mening. Men nu er jeg så også til åbne konstruktioner. Dog har jeg valgt HD200 alligevel, da den har nogle åbenlyse fordele sammenlignet med åbne hovedtelefoner, som jeg ellers har brugt på farten tidligere. En ting man dog skal have med i overvejelserne inden man parut eliminerer den på dette grundlag er, at steder hvor man bruger transportabelt udstyr normalt ikke er de mest stille omgivelser. Og derfor er det ikke noget man vil bemærke i hverdagens brug. Jeg tænker i hvert fald ikke over det

Lukkede konstruktioner lukker lidt mere af for støj fra omverdenen, samt lukker "støjen" meget bedre inde. Det er en stor fordel (for medpassagerer), når det er noget man skal bruge på farten, og egentligt den primære grund til at jeg ville have en lukket hovedtelefon denne gang. En anden er, at den er mere beskyttet og resistent over for regn, sne og hvad der nu ellers kan forekomme af den slags skidt. Bevares, mine 7½ år gamle HD-495 Live! har da holdt til det i al den tid jeg har haft dem, men stadig.

Som udstyr der skal bruges på farten kan jeg kun give Sennheiser mine varmeste anbefalinger. Det er noget utrolig godt konstrueret grej, og den eneste grund til at jeg nu må udskifte mine gamle er, at de simpelthen er slidt op. Intet er brækket af dem, knækket eller ligende i tidens løb. Og er det til dette formål, vil jeg også klart anbefale dig HD200, som trods alt er den lukkede hovedtelefon jeg har fundet som den bedste kandidat.

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Af ejen erfaring ville jeg anbefale AKG K 240.Dog er den ikke helt lukkede hørebøffer i verden, men spiller sku' meget godt.Synes at er lidt svært at vælge mellem sennheiser, AKG, og beyerdynamic.
Til top Vis Soundfreak34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak34

jaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Tak skal I have. Må ud og lytte lidt igen.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Vil også umiddelbart anbefale AKG, selvom jeg ikke er helt sikker på hvordan de har det med bærbart udstyr. Prøv dig frem

/U.

EDIT: Har lige læst dit oprindelige indlæg en gang til. Det der med at lukkede hovedtlf. giver svamp i øregangen er nok den værste røver jeg har
hørt længe

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Så har jeg haft lidt mere tid sammen med mine nye HD200, og kan fortælle lidt nærmere om deres egenskaber.

HD200 er en lidt speciel hovedtelefon. Den er meget kræsen, og har svært ved at tilgive dårlige indspilninger og lydkilder, men kan efter min mening overgå langt dyrer åbne hovedtelefoner, hvis den bliver fodret med gode indspilninger fra en ordentlig lydkilde. Nu har jeg købt dem til at have med på farten, og har derfor testet dem sammen med min iPod nano. Og jeg må sige at når de bliver fodret med en ren lydkilde, er de et helt fantastisk makkerpar! Jeg forsøgte med lidt elektronisk (Infected Mushroom) rippet i 192kbps @ 44KHz - LAME, og det lød mere dynamisk og "euforiserende" end nogensinde før! Bassen er ren, hård og kontant. Akustiske instrumenter og elektroniske lydeffekter står så skarpt og tydeligt, at effekten næsten bliver tredimentionel, og baggrunden... den er FULDSTÆNDIG sort og tavs! Ved musik der er rent og gennemarbejdet har HD200 virkelig meget at byde på, og fjerner faktisk fornemmelsen af at lyden kommer fra et sæt hovedtelefoner. Oplevelsen bliver nærmere som at stå i et mellemstort rum, med en meget ensartet og behagelig akkustik. 320kbps @ 44KHz - LAME & Apple Lossless gav musikken endnu flere detaljer, og tilføjede yderligere skarphed og præcition. Hvor meget plads man så vil ofre for lydkvalitetens skyld må jo så være op til den enkelte bruger

Obii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis de skal bruges på farten, så er HD 200 måske lidt stor (men iøvrigt ganske glimrende med min ringe hovedtelefon erfaring )

Prøve også Sennheiser PX 200 - lille og lukket konstruktion, med en forbløffende klar og neutral lyd for sin størrelse (og pris!)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Den med at "holde den værste baggrundsstøj ude, samtidig med at du skal kunne høre telefonen" gør opgaven svær...

Jeg anvender selv hovedtelefoner i to forskellige miljøer:

I bussen. Her anvender jeg Sennheiser HD-280, som er glimrende til at lukke ude. Jeg har også prøvet HD-215, men de skærmer knap så meget af. Grado SR80 har også været prøvet, men foruden at de slipper en del støj igennem, så generer de også de omkringsiddende.

På kontoret. Her anvender jeg p.t. HD-215. De skærmer fint af, og generer ikke mine kolleger, men det er svært at høre telefonen når de spiller musik. HD-555 har jeg også prøvet med, de slipper en del støj igennem, men værst er at de generer kollegerne, lige så gik det med et sæt Philips der også er åbne.

PX-200 har jeg såmænd også i arsenalet af hovedtelefoner, og de vil ganske vist kunne opfylde de umiddelbare krav du stiller, men desværre halter de også noget bagefter de andre i lydkvalitet, simpelthen fordi de er "lidt små".

Som jeg forstår det er lukkede modeller udelukkede, så du er nødt til at se dig om efter åbne modeller. Ud fra de modeller jeg kender ville jeg vælge Grado, idet de spiller rigtig godt, og jeg synes heller ikke at mine SR80 lukkede så meget støj igennem som HD-555. Eneste problem er at Grado kan være træls at have på ørerne efter en halv times tid, men det er individuelt. PX-200 er også en kandidat, hvis du synes de lyder fornuftigt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes