| Forfatter |
|
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nylig indkøbt mig et Van Den Hul The Bay C5 som forbindelse mellem forstærker og cd. Et skidegodt kabel faktisk som virkelig har fået nye detaljer frem i musikken (i forhold til mit Profigold PG4200). Jeg savner dog lidt af den "varme" der var i mit gamle kabel. The Bay virker mere kold og analytisk hvilket jo selvfølgelig er fedt mht. detaljerne men måske lidt trættende i længden.
Mit spørgsmål er så egentligt - hvilke signalkabler med detaljerigdom kan jeg få fingre i der samtidig har en glød og varme som mit VdH mangler? Er det overhovet muligt med et detaljeret kabel som samtidig har en varm glød?
mvh Dennis
p.s. Min forstærker er NAD C352 og cd-afspiller er NAD C542
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisDK skrev:
|
Jeg har for nylig indkøbt mig et Van Den Hul The Bay C5 som forbindelse mellem forstærker og cd. Et skidegodt kabel faktisk som virkelig har fået nye detaljer frem i musikken (i forhold til mit Profigold PG4200). Jeg savner dog lidt af den "varme" der var i mit gamle kabel. The Bay virker mere kold og analytisk hvilket jo selvfølgelig er fedt mht. detaljerne men måske lidt trættende i længden.
Mit spørgsmål er så egentligt - hvilke signalkabler med detaljerigdom kan jeg få fingre i der samtidig har en glød og varme som mit VdH mangler? Er det overhovet muligt med et detaljeret kabel som samtidig har en varm glød?
mvh Dennis
p.s. Min forstærker er NAD C352 og cd-afspiller er NAD C542
|
|
|
Prøv at tal med Jjaz om at låne noget Cardas.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisDK skrev:
|
mvh Dennis
p.s. Min forstærker er NAD C352 og cd-afspiller er NAD C542 |
|
|
prøv evt også VdH D102V special, det er noget mere behageligt end the patch bay. Eller ser du ovre i noget farvelade, f.eks. teralabs. Men jeg vil nu ikke anbefale at farve lyden varm med kabler, for du vil næsten altid give afkald på detaljer på den måde. Men ellers kan man vel sige at du skal gå efter kobber kabler der ikke er af coax typen for at opnå det du vil!
|
| Til top |
|
| |
christiansen 1 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearaudio sixstream passer efter min mening perfekt på den beskrivelse.
Altså superdetaljeret, men stadig med glød.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
christiansen 1 skrev:
|
Clearaudio sixstream passer efter min mening perfekt på den beskrivelse.
Altså superdetaljeret, men stadig med glød. |
|
|
Sakset fra http://www.activ-hifi.dk/clearaudio/clearaudiotil.html
Sixstream signalkabel
Kan monteres på og i tonearme i éet stykke. Stor detaljerigdom og opløsning i højtoneområdet. Sixstream anbefales desuden mellem riaa og forstærker samt til CD og DVD. Leveres montoret med Clearaudio ikke-magnetiske guld phonostik eller XLR
så mon ikke det er skudt over mål, det koster jo mere end anlægget |
4.625 |
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe også min umiddelbare vurdering men tak for alle de gode svar indtil videre. Er mest interesseret i et kabel til max. 700-800  Skal jo også være plads i budgettet til live-koncerter....
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hmmm hmmm hmmmm - hvilke højtalere har du? for jeg oplever ikke NAD´s lyd som kølig generelt - måske er det dit højtalerkabel der nu skinner igennem?
Mvh Mike
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen
Nå, jeg opdagede lige du selv førte min "vej" videre i en anden tråd
Mvh Mike
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Dali Suite 2.5 som er koblet til forstærken med Taralabs Klara PS biwire :) Har dog overvejet måske at biwire med Clearwater men ved ikke helt hvad det ville betyde for lyden sådan overall....
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Second fra VdH er et neutralt kabel, der, i forhold til bl.a. The Integration og Jubilee Silver som jeg også har og kender, lyder en anelse "venligere" i toppen. Sidstnævnte kabler er dog begge anbefalelsesværdige (se evt. VdH-tråden for nærmere beskrivelser)
The Second kan af og til fås brugt til 800-1000 kroner.
Det lægger dog ikke "varme" til, som du efterlyser - men spiller meget homogent. Nogen mener The Second spiller for tilbagelænet; måske, men måske forveksles dette her med neutralt og nøgternt. Det er, som alt når det kommer til kabler, udstyrsafhængigt, vil jeg tro.
Jeg havde tidligere Taralabs signal- og Ht-kabler (nogle modeller midt i prishierarkiet, jeg kan ikke huske hvad de hedder). Bevares, de VdH jeg har skiftet dem ud med, er en anelse dyrere, men de rykkede altså også en dyne af uklarhed og snask ud af ligningen: Det var den lyd Taralabs præsterede 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |