| Forfatter |
|
taz123 Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har et creative audigy lydkort med en digital udgang(ikke optisk men noget i retning af en minijackudgang). jeg vil gerne have et kabel fra denne udgang over til min forstærker(yamaha rx-v596), men sådanne et kabel er simpelthen umuligt at opdrive nogen steder.
jeg vil gerne gøre brug af dolby digital og eax fra min computer, istedet for at bruge den analoge udgang. Er der nogen der ved hvilket kabel jeg skal bruge??
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for hurtig respons
så vidt jeg forstår det du skriver så skal jeg bruge begge dele som du linker til:
coax-kablet skal gå fra forstærker over til adapteren som bliver sat ind i den digitale udgang på mit audigy-lydkort ikk?
|
| Til top |
|
| |
taz123 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt - held og lykke. Jeg kører selv digitalt fra min pc, og det giver meget bedre lyd end via den analoge udgang.
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej skulle også lige til at bestille det men kan overhovedet ikke se hvad prisen er eller bestille det... strange
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv købt kablet, da min computer har RCA-connector på SPDIF-udgangen (og min forstærker har optisk indgang, så jeg har en converter i mellem dem)
En af mine venner har købt kablet, og han er udemærket tilfreds med det. Om det er bedre end at bruge minnijack/RCA-converter + RCA-kabel skal jeg ikke kunne sige.
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123 skrev:
|
tak for hurtig respons
så vidt jeg forstår det du skriver så skal jeg bruge begge dele som du linker til:
coax-kablet skal gå fra forstærker over til adapteren som bliver sat ind i den digitale udgang på mit audigy-lydkort ikk?
|
|
|
nu har jeg fået begge dele. kabel og adapter. har sat det til og aktiveret den digitale udgang. jeg kan sagtens få lyd igennem og det lyder fint, men det er stadigvæk analog. prøvede en 5,1dolby digital test der medfulgte til mit creative audigy lydkort, og der kom ingen lyd, men ved musik og film(som er analog) der virker det fint
Kan det ikke passe at siden adapteren kun er minijack så omformer den signalet fra digitalt til analog over i coaxkablet??
jeg har sat coaxkablet ind i en digital indgang på min forstærker så der ligger problemet ikke
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123 skrev:
|
Kan det ikke passe at siden adapteren kun er minijack så omformer den signalet fra digitalt til analog over i coaxkablet??
|
|
|
Nej, det kan absolut ikke passe. Det lyder som om du mangler at aktiverer AC3 (digital lyd). Jeg har også en dolby digital test til mit lydkort, og den virker heller ikke, men hvis jeg afspiller en film, som enten er i DD eler DTS, kommer den fint ud til min reciever i digital form.
|
| Til top |
|
| |