Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ht kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Skal HT kabler stadig være tykke som en overarm eller brede flatline for at de er noget værd, eller er der kommet nyt på banen ang dementioner de sidste 5 år?

Jeg er ved at lave om i stuen og det betyder så at jeg skal ud og finde nye HT kabler og de vil uundgåeligt komme til at skulle gå i en kabelbakke eller over en dør for at det kan lade sig gøre, men i den forbindelse er jeg ked af at få nogle som er alt for kraftige, men er heller ikke indstillet på at få en elendigt resultat.Er der kommet nye ting og sager ?

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

de behøver ikke at være tykker som en overarm, eller så skulle den være meget lille. men jeg tror stadig de skal have en hvis størrelse. jeg tror mellem 17-15mm (i diameter) kan du SAGTENS få nogle gode kabler
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

NLE kablerne er både tynde, fleksible og så spiller de p... godt
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

rattanhuset

Et godt kig med et større udvalg af kabler kunne være www.hificable.dk, så får man lidt mere syn for sagen. Og nej kabler skal hverken være tykke som arme eller flade, for at spille godt.

Van den Hul - Clearwater højtalerkabel, det kunne være et kanon godt valg og så er de til at betale. Men går du efter dyre færdigkabler, så er NLE som nævnt ovenfor et super valg.

Og husk kabelbakker af plastik er ikke det rigtige valg til at trække audio kabler i, pga. den megen statiske elektricitet, det er en dødssynd. Så du må selv  lave dem af træ / lister, i øvrigt en nem opgave.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

rattanhuset

Et godt kig med et større udvalg af kabler kunne være www.hificable.dk, så får man lidt mere syn for sagen. Og nej kabler skal hverken være tykke som arme eller flade, for at spille godt.

Van den Hul - Clearwater højtalerkabel, det kunne være et kanon godt valg og så er de til at betale. Men går du efter dyre færdigkabler, så er NLE som nævnt ovenfor et super valg.

Og husk kabelbakker af plastik er ikke det rigtige valg til at trække audio kabler i, pga. den megen statiske elektricitet, det er en dødssynd. Så du må selv  lave dem af træ / lister, i øvrigt en nem opgave.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Mange tak for svare.....Har prøvet at kigget lidt derinde, der er jo lidt af hvert, men nu må jeg se hvor mange meter jeg skal bruge i første omgang og se derefter hvad budgettet kan holde til, så vender jeg nok tilbage med en masse dumme spm bagefter

"Og husk kabelbakker af plastik er ikke det rigtige valg til at trække audio kabler i, pga. den megen statiske elektricitet, det er en dødssynd. Så du må selv  lave dem af træ / lister, i øvrigt en nem opgave."

Mange tak for det, dét havde jeg sg ikke tænkt på, men så blev jeg så klog.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes