| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den største udgave af de 3 jeg kender til, Magic Wonder...et kabel med en enkelt massiv solidcore leder på 6 mm2. Mener det kostede lidt over 100 kr meteren hvilket jeg syntes er meget rimeligt for dette vellydende teflonisolerede kabel.
Lyden er behagelig og velopløst i toppen, ikke noget metallyd her! Bassen er fast, velkontrolleret og temmelig magtfuld. Mellemtonen kan dog godt være lidt forward, sikkert fordi de høje og lave toner ikke dominerer på nogen måde.
De to mindre kabler udmærker sig ved at være en anelse mere dominerende i diskanten, og bassen knapt så fast og magtfuld. Denne tendens bliver så mere udpræget i den billigeste udgave. Men ellers har de samme klang og forskellene er ikke voldsomme, men dog nok til jeg klart syntes den dyreste udgave er værd at satse på, særlig når man ser på de rimelige priser.
Men igen, det er et spørgsmål om smag og en lyttetest er et must. Jeg syntes selv kabler skal bruges til at finjustere klangen i anlægget og i den retning man nu bedst kan lide lyden.
|