Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Spike Feet - Hvad skal man vælge?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har set at man kan få sådanne Spike Feet's i flere forskellige størrelser, udformninger og pris. nu er det så jeg vil høre hvad der fungere bedst til mit anlæg. Står og skal flytte i lejlighed med trægulv og der er det nok ik så skide smart at have spikes på højtalere og sub. Jeg fandt flere modeller på hifi klubbens hjemme side, men må sige de var pænt dyre. Jeg har Gale front højtalere og tilhørene sub

Vil gerne høre om der er nogen der ved hvor de evt kan fåes billigere, da jeg skal bruge 12, og ik har lyst til at give 299 for 4 i hifi klubben da de skal være sorte.

Og lige til sidst, hvilke bruger i og hvad er grunden til at bruge spikes??

-LPH

Til top Vis LPH.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LPH. Besøg LPH.'s Websted

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

hejsa .

du kan prøve at stille spikesne på 25 øer eller 50 øre .........det er nok den billiste løsning

ellers korkdæksevietter kan også prøves selv er jeg ved at få fat i noget gummigulv her fra siten ;-)

venlig hilsen

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

PS hvis du vil bruge mønter kan du jo bare male dem sorte selv

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen det bruger Spike Feets?

-LPH

Til top Vis LPH.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LPH. Besøg LPH.'s Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogle spike feet, men de fulgte med højttalerne... Personligt ville jeg også tøve med at smide så mange kroner på bordet.

Idéen med mønterne har jeg selv brugt, en "model" med en 50-øre nederst og en 1-krone øverst, monteret med dobbeltklæbende tape. Men det er ikke nogen særligt pæn løsning.

I en lejlighed med trægulv på strøer er det måske ikke nogen god idé med spikes. Med spikes kobler du højttalerne til gulvet, dvs. svingerne går ned i gulvet, og det kan både medføre at gulvet spiller med og at lyden har nemmere ved at forplante sig til de andre lejligheder. Overvej i stedet at afkoble med bløde fødder eller kork (f.eks. slibeklodserne fra Jem & Fix). Hvis du så også (*) har brug for at der er spikes med i spillet kan du eventuelt sørge for at montere en hård overflade på fødderne, eller anvende en betonflise imellem spikes og fødder.

Hvis du anvender en betonflise har du heller ikke behov for spike feet, idet spikes bare går direkte ned i flisen. Sådan en beton-/fortovsflise er ikke særligt køn, men du kan jo pakke den ind i noget pænt stof

(*) Jeg er selv nødt til at anvende spikes ifm. mine højttalere fordi de er smalle og de metalfødder/rammer der følger med dem gør at de står bedre, idet de er bredere end selve kabinettet. De står så på en 50x50 cm. betonflise, som ligger ovenpå 4 kork slibeklodser.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Sportimex gummigulv er godt!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes