| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nogle spike feet, men de fulgte med højttalerne... Personligt ville jeg også tøve med at smide så mange kroner på bordet.
Idéen med mønterne har jeg selv brugt, en "model" med en 50-øre nederst og en 1-krone øverst, monteret med dobbeltklæbende tape. Men det er ikke nogen særligt pæn løsning.
I en lejlighed med trægulv på strøer er det måske ikke nogen god idé med spikes. Med spikes kobler du højttalerne til gulvet, dvs. svingerne går ned i gulvet, og det kan både medføre at gulvet spiller med og at lyden har nemmere ved at forplante sig til de andre lejligheder. Overvej i stedet at afkoble med bløde fødder eller kork (f.eks. slibeklodserne fra Jem & Fix). Hvis du så også (*) har brug for at der er spikes med i spillet kan du eventuelt sørge for at montere en hård overflade på fødderne, eller anvende en betonflise imellem spikes og fødder.
Hvis du anvender en betonflise har du heller ikke behov for spike feet, idet spikes bare går direkte ned i flisen. Sådan en beton-/fortovsflise er ikke særligt køn, men du kan jo pakke den ind i noget pænt stof
(*) Jeg er selv nødt til at anvende spikes ifm. mine højttalere fordi de er smalle og de metalfødder/rammer der følger med dem gør at de står bedre, idet de er bredere end selve kabinettet. De står så på en 50x50 cm. betonflise, som ligger ovenpå 4 kork slibeklodser.
|