Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Transportabel lyd a.k.a. MP3-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hello,

Jeg er efterhånden ved at være træt af at unges umådeholdne forbrug af mobiltelefon skal genere mine ture i X-bus, og derfor overvejer jeg at anskaffe mig en MP3-afspiller - det skulle efter sigende kunne løse mit problem med "mobil-lyden", den er min nuværende Sony discman god til at opfange.

Hvis jeg skal bruge penge på en MP3-afspiller skal den have røv-meget lagerplads, idet jeg ikke gider skifte numre ud jævnligt, plus at jeg vil have frihed til en vis spontanitet, og det kan en stor diskplads måske give mig.

Jeg har så via www.edbpriser.dk fundet en Acer MP-330 (http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=142678) der har 20 GB diskplads - umiddelbart rigeligt til mit behov, og til en rigtig attraktiv pris (omkring 1.400 inkl. forsendelse) ift. så mange andre afspillere med samme kapacitet.

Spørgsmålet nu er så hvilken lydkvalitet jeg kan forvente. De medleverede propper er ligegyldige, idet jeg vil anvende mine Sennheiser HD280, men hvad betyder elektronikken? Er den nogenlunde lige god i alle MP3-afspillere, eller er iPod-afspillere måske bedre e.a.?

Det skal lige siges at jeg naturligvis vil køre MP3 med 192 KB/S eller højere, og lydkvalitet betyder en hel del for mig.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 April 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

kenwood hd20ga7 til ca 2000kr er på vej op pga digital forstærkerteknik..

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
kenwood hd20ga7 til ca 2000kr er på vej op pga digital forstærkerteknik.

Explain!

Og hvornår?

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Bare lige hurtigt herfra.

Hvorfor ikke investere i en DAB radio med MP3?

f.eks. Pure Pocket DAB2000 den kan fås for 2299,-

og så har man da mange flere muligheder: FM, DAB, MP3

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 April 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Bajads skrev:
Hvorfor ikke investere i en DAB radio med MP3?

f.eks. Pure Pocket DAB2000 den kan fås for 2299,-

Ikke nogen dum idé, men ser det ikke skidt ud med lagerpladsen? Så vidt jeg kan se kører den på SD-kort, så der er da ikke meget plads?

Prioriteringsmæssigt har egen MP3 musik og stor lagerplads stor vægt overfor muligheden for DAB.

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 April 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Af de harddisk-baserede løsninger jeg har hørt, har der ikke været nogen hørbar forskel. Generelt har alle de store firmaer (Apple, Creative, iRiver, Sony, Samsung) styr på teknikken, så det er styresystem og brand man betaler for. Om den Acer er noget værd ved jeg ikke, men til prisen er det da værd at prøve (og så er der 14 dags fuld returret ved køb over nettet ).

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:
Af de harddisk-baserede løsninger jeg har hørt, har der ikke været nogen hørbar forskel. Generelt har alle de store firmaer (Apple, Creative, iRiver, Sony, Samsung) styr på teknikken, så det er styresystem og brand man betaler for. Om den Acer er noget værd ved jeg ikke, men til prisen er det da værd at prøve (og så er der 14 dags fuld returret ved køb over nettet ).

Det er nok også det jeg gør, dvs. køber den, men det er jo altid godt lige at forhøre sig om andres indtryk af en varegruppe som man ikke kender selv

Tak for hjælpen.

ph0ton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Sendt: 20 April 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Er ganske tilfreds med min ipod. Bruger dem sammen med mine Sennheiser HD570 og det lyder fint, omend der nok skal en head-amp (alá Cmoy) på, da de godt kan distorte i de mere dynamiske perioder af musikken (64 Ohm impedance). Med et par gode plugs på 16 - 32 Ohm lyder ipoden lige så godt som min gamle panasonic discman.

Jeg ved dog ikke lige hvor stor impedance der er i dine HD580 og hvor følsomme de er. Det kan være de spiller højt nok og "rent" nok til dit behov uden head-amp.

Jeg er endvidere også meget tilfreds med den medfølgende software, og alt "virker bare" som det skal.

Man betaler nok en skilling mere end nødvendigt, men software og hardware spiller nu altså på en måde som man sjældent ser indenfor dette marked. 30 GB = 2499 kr,  60 GB  =  3499.

Til top Vis ph0ton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ph0ton

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 April 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Af de mærker jeg kender/har hørt (creative, sony, apple, ) så syns' jeg umiddelbart at Ipod'en på 20 gb giver den bedste lyd.

vincent_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været rundt og forhøre og snusse til mp3 market da jeg selv skal investere i en. Jeg kunne skrive en længere roman omkring div. Men mit råd til dig ville være at holde dig til "Apple ipod" eller "Creativ". Der er de 2 førende på markedet. Jeg kom til det valg at det enten blev en "Creative zen vision:M (30 GB) 2.437 kr." eller en "Apple ipod video (30 GB) 2.418 kr.

Først ville jeg helst have en Zen vision:M, pga. at den fik ros for sin brugervenlighed. Den skulle være nem at overføre musik på. Også det at den havde indbygget radio, som Apple ipod'en ikke har. Den kan man for 400 kr. købe som tilslutning i bunden af ipod'en. Men inden jeg gjorde valg i en af dem, måtte jeg jo lige se på dem med egne øjne. Der blev jeg overrasket, Apple ipod var utrolig lækker i design! Zen vision:M var ikke noget kønt. Det gjorde mit valg, jeg købte en ipod. Og den lyder virkelig godt, også på et par Sennheiser 555!

Men alt i alt ville du være sikker på at få noget for pengene og kvalitet hvis du vælger et af disse mærker.   

Til top Vis vincent_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vincent_

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Ipod er kongen! Den kan så meget og den store har 60 GB harddisk. Man kan få en smart tuner til den, ættes bare ind i bunden af den ( har størrelse som et AA batteri) og det fedeste er man kan sætte iPoden til at spille ind over bilens/bådens radio - dog ikke bussens radio!

Man sætter sin radio - eks en Kloss eller en alm transitorradio i hjemmet - på en tom kanal ( 101,8) og køber en iTrip ( igen en lille fiks ting til at monstere ovenpå iPoden) og sætter den til at sende på 101,8, og så sidder du og hører på dine MP3 ting der hvor du vil. Det er konge!

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 April 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk kommet til den konklusion at jeg gerne vil ofre lidt mere end de 1.400 kr., både for at få et godt display (selv om jeg ikke forventer at anvende det til musikvideo), for at være sikker på ikke at spare "dårlige" penge, og for at få en dockingstation til nem anvendelse ved PC og til opladning.

Lige nu hviler mine øjne tungt på iAudio X5 ( http://www.pixmania.com/dk/dk/131244/art/iaudio/mp3-afspille r-x5-20-gb.html), og jeg har også set et par gode anmeldelser af den.

Men jeg har også overvejet en afspiller med podCast, det kunne være dejligt at se nyhederne når man er undervejs. Sådanne nogle afspillere er vel noget dyrere, men hvordan foregår det egentligt - koster det noget?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes