| Forfatter |
|
slotman Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Er der nogen der har prøvet Mobile Fidelitys nye CD-R 74min brændbare cd'er??
Har lige læst en artikel i den nyeste HF, og de er meget begejstret for dem, hvor han beskriver lyden som klart bedre end originalen....
Inden man bestiller 50stk på nettet i tyskland, ville det være rart at høre om andre har prøve dem, og jeres erfaringer hermed, samt om der evt. er nogen der ved hvor man kan købe et enkelt eksemplar her i Danmark, så jeg selv kan prøve det af - som sagt inden man bestiller 50stk pakke (fås for ca. 1000kr).
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle da lige være hvis anmelderens CD drev er intolerant overfor original diskens reflekterende lag, hvor fejlretningen tager over i større eller mindre grad (og hvor de pågældende CD-ere skulle være bedre)? Jeg ved faktisk ikke helt hvor meget crc check der foretages (sandsynligvis intet) der foretages når en CD kopieres i en computer, men alt andet lige, må det være en fordel at der ikke skal interpoleres under afspilning. Måske er de pågældende diske bedre centrerede, hvor servoen ikke skal kompensere undervejs?
Men, selvfølgelig kan en bit for bit kopi ikke lyde hverken bedre eller dårligere end originalen, med mindre men forbedrer afspillerens mulighed for en korrekt aflæsning (såsom at fjerne fedtfingre!).
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke mener du, jeg kommer bare frem til deres forside?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så bare et lager af de gamle Kodak Gold, som de har opkøbt, og sat nye labels på ?
Jeg mener nu ikke at guld skulle reflektere stort bedre end aluminium, når vi taler en brændbar guld-CD-R vs original CD. Jeg har flere af de gamle Kodak skiver, som er brændt ved 4 speed. Nok er de gode, men nogen revolution er der ikke tale om.
|
| Til top |
|
| |
SACD user Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det tyske Stereo har haft en udførlig artikel om lyd fra forskellige brændbare CDer i deres 11/05 udgave, og konkluderer at forskellen kunne være stor. Ydermere konkluderer de, at lyden fra de bedste brændbare CDer er bedre end originalen, Mobile Fidelity skulle være gode.
De har fulgt op på artiklen 5/06 med en bruger workshop, hvor bladets læsere tilsyneladende har kunnet høre samme forskelle og har kunnet underbygge påstanden.
|
| Til top |
|
| |
slotman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om at Mobile Fidelity ikke selv har lavet Cd-r'erne, men om det så er Kodak eller Verbatim eller en helt tredie vides ikke.
Jeg tror dog bestemt ikke at de bare har sat nye labels på et eksisterende produkt - jeg tror nærmere de har fortalt hvordan de vil have lavet cd'erne, og efter hvilke specifikation mv.
Om det er hokus pokus eller ej, jeg synes for nysgerrighedens skyld, det skal prøves - og lyder det bedre i ens øre, så er det vel ligegyldigt om det kan måles, forklares eller på anden måde sættes i en bås.
Jeg mener, der er jo efterhånden bred enighed om at netkabler betyder noget for lyden - For 25år siden var højttalerkabler et nødvendigt onde, og ikke noget nogen tillagde stor vægt. I dag ville ingen vel påstå at kabler ikke betyder noget for det samlede resultat?!? Så fordi vi ikke kan forklare hvorfor en evt. brænding af en cd skulle lyde bedre, er ikke ensbetydende med den ikke lyder bedre. Forøvrigt synes jeg at "golfdane's" mulige forklaringer lyder ganske fornuftige og plausible.
Ingen bud på hvor man kan købe et enkelt eksemplar af Mobiles Cd-r's her i Danmark??
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Glaubenmacht Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske det vil være på sin plads med en naturlig skepsis?
Hvordan skulle en kopi kunne blive bedre end orginalen?
(Og der er vidst ikke helt enighed om betydningen af netkabler, men det er en helt anden debat - eller er det )
__________________ Why kill time -
When you can kill yourself?
|
| Til top |
|
| |
slotman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Glaubemacht
Jeg forstår din skepsis, og jeg kan ikke svare dig, ej heller har jeg selv hørt det - det er derfor jeg gerne selv vil prøve det af.
Igen, som jeg skrev før, forbi vi ikke kan forklare ligenu, hvorfor en kopi skulle være bedre end en original, er ikke ensbetydende med at det ikke er sandt. Og måske er det i nogens øre, men ikke andres! For hvornår lyder noget bedre end noget andet, og ud fra hvilke parametre. Fordi jeg synes produkt A lyder bedre en B, er det jo ikke ensbetydende med at alle synes det.
Og sådan er det vel også med denne slags tweaks. Nogen synes det lyder bedre, andre gør ikke, og igen andre kan ikke høre forskel. Sådan er det vel også med netkabler.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Glaubenmacht Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den menneskelige psyke er en voldsom modspiller...
Jeg er helt sikker på, at jeg ville kunne høre forskel på et meget dyrt netkabel og et billigt standardkabel, hvis jeg havde anskaffet mig et sådant... Eller hvis en smart sælger forud fortalte om kablets fantastiske og uovertrufne egenskaber.... MEN grunden til jeg ville kunne høre forskel er sandsynligvis slet ikke fordi der er en forskel, men fordi jeg (bevidst/ubevidst) forventer en forskel... (naturligvis forventer jeg bedre lyd af et kabel til 5000kr end et til 50kr - det er da logik, ikke... )
Sanserne er ikke et objektivt måleinstrument, som flere herinde mener...
Når fysikken ikke kan påvise en forskel, må den forskel vi alligevel oplever være af ren psykologisk karakter.
Det samme gør sig naturligvis gældende for mange andre "tweaks" - herunder brændbare cd'er der lover bedre lyd end orginalen... __________________ Why kill time -
When you can kill yourself?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
Det kan ikke lade sig gøre. "dolph"
|
|
|
Har du prøvet? Jeg har!  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
slotman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "dolph"
Jeg er enig med dig i at netop hifi-branchen har mange der ønsker profit på folks naivitet. Men som jeg også skrev længere oppe i tråden, så ændrer vores opfattelse af virkeligheden jo hele tiden med vores erfaringer. Hvis ikke den gjorde det, så var jorden jo stadig flad..
Jeg er for så vidt enig med dig i at det modsiger sig selv at du skulle kunne få en kopi til at være bedre end originalen (en lille tanke - vil kopien af kopien så lyde endnu bedre ??)
Jeg vil dog forbeholde mig at høre det med mine egne øre, før end jeg fraskriver det.
Det vigtigste må vel være at man oplever en forbedring i lyden, ikke hvordan den kommer. Om det så betyder at X stemmer sit lytterum af med små klokker inden han går igang med lytte, eller Y hænger ferritkerner op i gardinerne, er vel ligegyldigt, blot de synes det lyder bedre.
Begge ovenstående "tweaks" er forøvrigt blevet forsøgt solgt af en "gal" englænder så vidt jeg husker. Mener Hifi&Elektronik havde en artikel om manden for mange, mange år siden.
Og til sidst vil jeg lige vende det med netkabler..... Igen som jeg skrev længere oppe i tråden, så var der stort set ingen der i 1980 gjorde så meget som en lille smule ud af kabler. Hverken signal eller højttalerkabler - og ingen kunne i sin vildeste fantasi forstille sig at kabler kunne lyde forskelligt - så længe man ikke kunne måle sig til forskelle var der ikke forskelle.
Jeg oplever endda store forskelle på kabler - uden det dog er det samme så at skifte f.eks en signalkilde ud. Så hvorfor skulle netkabler ikke også have en betydning. Forøvrigt var der i samme artikel i HF test af såkaldt hifi-rigtige sikringer, man så kunne skifte ud med de eksisterende i sit anlæg. Dette påstod han gav også en markant hørbar forskel. Tja jeg ved det ikke, det eneste jeg ved er at vi hele tiden ændrer vores opfattelse af verden. Når vi ikke kan forklare noget kalder vi det voodoo, eller hokuspokus. I gamle dage brændte man folk på bålet når man ikke kunne forklare hvorfor de havde nogle evner som andre ikke havde, og som man ikke kunne forklare.
Stol på dine ører, og synes de en kopi lyder bedre end en original, så er det sådan det er for dig. Nogle synes jo også at en grøn tuborg smager bedre end en belgisk rochefort 10 trappist øl. Og fint nok for dem. Jeg ved bare godt hvad jeg synes smager bedst...(og det er ikke tuborg'en!!)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolph,
Det siger sig selv på helt og aldeles logisk basis at der er stor potentiel forskel på en data-fils muligheder for at bliver overført altså læst i så komplet og korrekt form som muligt alt efter kvaliteten af overførselsmediet og dermed brugen af korrigerene algoritmer i softwaredelen senere i kæden.
Når jeg skriver potentiel, er det fordi at hvis processen forløber tabs eller fejlfrit vil der være en potentiel forskel på nul.
Du glemmer at tage hele processen med og stopper dine logiske overvejelser ved filen som sådan og får ikke resten af processen med.
Derfor vil der i mange tilfælde være en potentiel forbedring.
Ved du feks. selv hvormange procent din totale overførselsproces forløser ligger du på 60, 80, 90, 95 % eller hvor?
Hvisman har et dårligt fungerende anlæg vil selv en stor forbedring være mulig at overhøre...
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bøvs igen dolf,
prøv at forholde dig til indholdet istedet for din egen misforståelse.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Mercury skrev:
|
Hej Dolph,
Det siger sig selv på helt og aldeles logisk basis at der er stor potentiel forskel på en data-fils muligheder for at bliver overført altså læst i så komplet og korrekt form som muligt alt efter kvaliteten af overførselsmediet og dermed brugen af korrigerene algoritmer i softwaredelen senere i kæden.
Når jeg skriver potentiel, er det fordi at hvis processen forløber tabs eller fejlfrit vil der være en potentiel forskel på nul.
Du glemmer at tage hele processen med og stopper dine logiske overvejelser ved filen som sådan og får ikke resten af processen med.
Derfor vil der i mange tilfælde være en potentiel forbedring.
Ved du feks. selv hvormange procent din totale overførselsproces forløser ligger du på 60, 80, 90, 95 % eller hvor?
Hvisman har et dårligt fungerende anlæg vil selv en stor forbedring være mulig at overhøre...
|
|
|
Må jeg spørge om et fejlkorrigeret 1-tal lyder anderledes i din maskine end er oprindeligt 1-tal?
Det er i 99,9% af tilfældene enten eller der kommer igennem på en CD.
Jeg glemmer ikke noget men du fejlvurderer processen.
Der er ingen potentiel forbedring men der er en potentiel lille bitte forandring.
"dolph"
|
|
|
Hej,
Jeg kommer lige til at tænke på et spørgsmål der måske er en smule OT men har du heller aldrig hørt forskel på et digital kabel (der jo "bare" transporterer 0 og 1 taller) ?
Og hvis alt hvad der er på en cd i sidste ende kan tælles i 0 og 1 taller så er kan man vel heller ikke hører forskel på et afspiller til 300 kr. og en til 30.000 kr. tallene lyder jo ikke anderledes fordi de er blevet fejlkorigeret, er det ikke det der er logikken ? eller misforstår jeg dig ?
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
Der er stor forskel på kabler i en pladespiller arm eller på højttalerkabler og, omend mindre, så er der også forskel på analoge signalkabler. Men den forskel indsnævres, ifølge min ydmyge holdning, til ligegyldigheder når vi taler kabelføring til digitale lydsignaler og netstøm.
Der er med andre ord ingen forskel på digitale kabler som på nogen måde berettiger priser meget over 50 kroner meteren. Det samme gør sig gældende med Netkabler.
"dolph"
|
|
|
...Din "ydmyge" holdning..?? 
N.
|
| Til top |
|
| |