| Forfatter |
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mictor High-End Cables, som har høster positive anmeldelser for deres kabler har lanceret et nyt kabel. Ifølge producenten spiller SAX endnu bedre end det i forvejen meget roste Mictor Clearwater II.
Den vejl. pris er sat til kr. 3.995, men der er i øjeblikket en intro pris på kr. 995,-
Jeg har lige bestilt 2 sæt XLR, da det må prøves til den pris.
Happy
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi happy,
har du hørt noget om tidshorisont for levering ?
jeg bestilte for 3 uger siden et sæt, men har siden intet hørt ...
mvh
/winding
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har korresponderet med Michael Corvenius et par gange og på den baggrund sendte jeg min bestilling af sted i fredags.
Leveringsdato m.m. har jeg ikke fået endnu !
Happy
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
winding skrev:
|
hi happy,
har du hørt noget om tidshorisont for levering ?
jeg bestilte for 3 uger siden et sæt, men har siden intet hørt ...
mvh
/winding
|
|
|
Sjovt nok det samme jeg har oplevet? __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har taget kontakt til Michael/Mictor. Rolig folkens - kablet er på vej. Ifølge Mictor vil alle dem, som er blevet skrevet op, kontaktet indenfor kort tid.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem som er utålmodige.
Har i dag mailet med Michael/Mictor. Der skulle gå ca. 1 uge __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig vildt meget til at prøve SAX kablerne i mit setup.
Fik dog også lige bestilt et sæt Mictor RagtimeBlues højtalerkabler (Bi-amp).
Happy
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så skulle kablerne ved at være på trapperne.
Jeg kom hjem og der lå en pakke til mig Ser lidt anderledes ud end jeg havde forestillet mig.(positivt). For det første er de tynde. Og dermed mere fleksible end Clearwater kablet. Termineringen er sølv-phono stik.
Fik knaldet kablerne på. Første friske lyt "Sade:"Hang on to your love remaster version".: transparent, åben og stram bas. Mellemtone/diskant fremtrækkes på en positiv måde. Og det "en-ud-af-kassen" første test/lyt.
Bliver interessant når det er spillet til. Umiddelbart (og det er kun ud fra et første, frisk upoleret lyt af en meget træt, gammel mand med for meget arbejde og en bil som ikke ville starte ved midnat, og skulle vente 2,5 time på Falck, selv om man har erhvervs-abonnement og skulle bruge formiddagen på værksted for at få nyt batteri og dermed ikke kunne tjene en klejne) har Michael lavet et hit af et kabel. (prisen taget i betragtning)
Ved godt hvad weekenden skal gå med __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har også jeg modtaget en kasse fra Mictor i Thisted.
Kassen indeholdt et sæt RagtimeBlues højttalerkabel + 2 sæt SAX XLR signalkabler.
Baseret på de første lyt med SAX mellem for- og effektforstærker og mellem CD/DVD og forforstærker tegner det at blive en bragende succes med de nye kabler.
De efterlader intet at ønsker og så er de ovenikøbet ikke tilspillet endnu
Sidder og nyder Patricia Barber Verse på SACD.
Senere vil jeg skifte til de nye højttalerkabler.
Happy 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...jeg har fået kolde fødder, må jeg indrømme. De viser sig åbenbart, at kablerne er produceret i Kina. Nej, jeg har intet i mod Kina-produkter, men jeg har altid troet at Mictor's kabler blev produceret "in house"...Hvad mon produktionsomkostningerne er, når kablet samles derovre? Tænk på at normalprisen er 4k. Desuden er jeg lidt skeptisk hvad "kryogenbehandlingen" angår. Hvordan kan vi være sikre på, at disse kabler virkelig "kryogenbehandles"? Når jeg tænker på Kina, så tænker jeg straks på lave omkostninger, hvilket strengt taget vil sige masseproduktion.
Håber Mictor kan svare på dette. Så skal jeg nok tage mit indlæg tilbage igen, men lige nu er jeg ikke helt tryg. Jeg beholder nok bare min Clearwater MKII
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hmm...jeg har fået kolde fødder, må jeg indrømme. De viser sig åbenbart, at kablerne er produceret i Kina. Nej, jeg har intet i mod Kina-produkter, men jeg har altid troet at Mictor's kabler blev produceret "in house"...Hvad mon produktionsomkostningerne er, når kablet samles derovre? Tænk på at normalprisen er 4k. Desuden er jeg lidt skeptisk hvad "kryogenbehandlingen" angår. Hvordan kan vi være sikre på, at disse kabler virkelig "kryogenbehandles"? Når jeg tænker på Kina, så tænker jeg straks på lave omkostninger, hvilket strengt taget vil sige masseproduktion.
Håber Mictor kan svare på dette. Så skal jeg nok tage mit indlæg tilbage igen, men lige nu er jeg ikke helt tryg. Jeg beholder nok bare min Clearwater MKII
|
|
|
hvor ved du fra at de er fra kina? __________________
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
christian m skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
hvor ved du fra at de er fra kina? |
|
|
Intern information. Du kan evt. sende en mail til Mictor. Hvis du ikke får svar, så kan du selv gætte hvorfor...Men igen; Det ville være rart hvis vi kunne få et ord fra Mictor __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
christian m skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
Intern information. Du kan evt. sende en mail til Mictor. Hvis du ikke får svar, så kan du selv gætte hvorfor...Men igen; Det ville være rart hvis vi kunne få et ord fra Mictor
|
|
|
Det sker der ikke rigtig noget ved, da Mictor har ferielukket indtil den 3. juli 2006 jvf. Mictor's hjemmeside.
Happy
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
AM-E skrev:
christian m skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
Intern information. Du kan evt. sende en mail til Mictor. Hvis du ikke får svar, så kan du selv gætte hvorfor...Men igen; Det ville være rart hvis vi kunne få et ord fra Mictor
|
|
|
Det sker der ikke rigtig noget ved, da Mictor har ferielukket indtil den 3. juli 2006 jvf. Mictor's hjemmeside.
Happy |
|
|
Til din information blev der sendt adskillige mails til Mictor INDEN han drog på ferie...Han var dog hurtig til at svare, når det drejede sig om salg. Men igen: Kontakt da selv Mictor...og det kunne stadig være rart, at få respons fra ham. Og inden I lader kanonerne, og går til angreb, så er mine indlæg ikke rettet mod Mictor personligt. Han er en flink fyr og en dygtig sælger. Jeg undrer mig bare, hvorfor han ikke svarer på de spørgsmål han bliver spurgt om, ang. produktion af de nye såvel som gamle kabler. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
happy skrev:
AM-E skrev:
christian m skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Happy
|
|
|
Til din information blev der sendt adskillige mails til Mictor INDEN han drog på ferie...Han var dog hurtig til at svare, når det drejede sig om salg. Men igen: Kontakt da selv Mictor...og det kunne stadig være rart, at få respons fra ham. Og inden I lader kanonerne, og går til angreb, så er mine indlæg ikke rettet mod Mictor personligt. Han er en flink fyr og en dygtig sælger. Jeg undrer mig bare, hvorfor han ikke svarer på de spørgsmål han bliver spurgt om, ang. produktion af de nye såvel som gamle kabler.
|
|
|
De RagtimeBlues, som jeg har modtaget i posten i dag er efter min opfattelse lavet i DK - men jeg ved rigtig nok ikke om SAX kablerne er lavet i DK eller Kina, men det bekymrer mig også meget lidt, da det er et ualmindeligt velspillende kabel.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hmm...jeg har fået kolde fødder, må jeg indrømme. De viser sig åbenbart, at kablerne er produceret i Kina. Nej, jeg har intet i mod Kina-produkter, men jeg har altid troet at Mictor's kabler blev produceret "in house"...Hvad mon produktionsomkostningerne er, når kablet samles derovre? Tænk på at normalprisen er 4k. Desuden er jeg lidt skeptisk hvad "kryogenbehandlingen" angår. Hvordan kan vi være sikre på, at disse kabler virkelig "kryogenbehandles"? Når jeg tænker på Kina, så tænker jeg straks på lave omkostninger, hvilket strengt taget vil sige masseproduktion.Håber Mictor kan svare på dette. Så skal jeg nok tage mit indlæg tilbage igen, men lige nu er jeg ikke helt tryg. Jeg beholder nok bare min Clearwater MKII
|
|
|
Er du blevet lovet at de er produceret i DK da?
Du er nok en af de få der kan blive overrasket over at finde elektronikkomponenter produceret helt eller delvist i kina....
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh nej. Skal vi nu have Kina diskussionen igen? __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Sjønne skrev:
AM-E skrev:
Hmm...jeg har fået kolde fødder, må jeg indrømme. De viser sig åbenbart, at kablerne er produceret i Kina. Nej, jeg har intet i mod Kina-produkter, men jeg har altid troet at Mictor's kabler blev produceret "in house"...Hvad mon produktionsomkostningerne er, når kablet samles derovre? Tænk på at normalprisen er 4k. Desuden er jeg lidt skeptisk hvad "kryogenbehandlingen" angår. Hvordan kan vi være sikre på, at disse kabler virkelig "kryogenbehandles"? Når jeg tænker på Kina, så tænker jeg straks på lave omkostninger, hvilket strengt taget vil sige masseproduktion.Håber Mictor kan svare på dette. Så skal jeg nok tage mit indlæg tilbage igen, men lige nu er jeg ikke helt tryg. Jeg beholder nok bare min Clearwater MKII
|
|
|
Du er nok en af de få der kan blive overrasket over at finde elektronikkomponenter produceret helt eller delvist i kina.... |
|
|
Nå nå. No sh*t Sherlock. Jeg er skam klar over, at majoriteten af elektronik og bliver produceret i Kina - det behøver du skam ikke at fortælle mig. "Vi sælger de første 100 sæt langt under produktionsprisen som et reklamefremstød for kablet" - Mictor.dk __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
|
|
Der er nok bare tale om en helt uskyldig profitmaksimering... ;-)
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |