Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bi-wire kabel til Dali ikon Vokal 2 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kfcofir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Heysa :O)

jeg skal til at købe mig en Dali Ikon Vokal 2 Center højtaler Og tænkte på den skulle have et godt kabel med på vejen her..

Men Da jeg har en Denon 2105, som ligger i den lyse ende ville jeg gerne have et " lidt " mørkt kabel her.. Men ved ikk helt hvad det skal være for et, så jeg sammen lige et par bud her..

DALI Blue Wave kabel

Eller et

DALI Silver Wave 4 kabel

Eller skal man vælge et

QED Silver Anniversary Bi-wire kabel

Eller et

TARA LABS Prism kabel

Så har du gjordt dig nogen erfangiernger med disse kabler er du osse velkommen til at give lyd fra dig af
Til top Vis kfcofir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfcofir

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg benytter selv Tara Labs Prism, dette er jeg meget glad for - Det er meget neutralt.

Jeg er sikker på det er et bedre kable end de nævte Dali/QED kabler uden dog at have haft det i direkte test.

Nicolai

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Taralabs Prisem vil jeg ikke anbefale.. 

Jeg bruger selv Taralabs og kan mægtig godt lide nogle af deres kabler..

MEN! du skal op og have fat i deres  RSC Prime 500 eller til biwire RSC Prime 1000..

HER! kommer der først for alvor "hul" igennem..

Man skal op i Prime serien før Taralabs kabler begynder at "spille"

Kan du ik få noget mere i "Klubben" (og det vil jeg da tro skulle være muligt, selv om det desverre udgår) så se om du kan få noget brugt... her kan du endda spare en hel del og få dette billigere end du vil kunne få Prisem som nyt og som jo er et ringere kabel..

Fra Prime og opefter er Taralabs SUPER! fine kabler.. især deres lidt ældre modeller giver EKSTREM! valuta for pengenn, så som : RSC Prime - RSC Reference Gen2 og RSC Master Gen2 og super kabler RSC Decade Gen2. men de 3 her sidst nævnte er trods brugte og alderen oppe i en lidt anden prisklasse.. (dog kan man være høldig at finde noget Reference Gen2 til endda meget fordelagtige priser.

Deres nye kabler ud over Air serien har jeg ik meget fidus til...

Der er kommet en hel del til efterhånden og disse kender jeg knap så godt, men Prisem serien kender jeg og de er ik gode nok efter min mening, i forhold til hvad man ellers kan få til samme penge (og ISÆR! brugt)

Men til mid. fi eller hifi grej i den lidt mere økonomiske ende.. vil Prisen nok være ganske fornuftigt og ok... men så heller ikke mere, er dit grej af bare nogenlunde høj kvalitet med evner til vitterligt at afsløre subtile forskelle på kabler, så anbefaler jeg lige et "trin" op.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået en Vokal 2 sat op. Jeg bruger Silver Wave 2 x 2 .Da silver wave 4 er meget træls at have med at gøre, og kablet er det samme ellers. Jeg er stadigvæk ved at spille til. Indtil videre er jeg meget tilfreds, men det kan måske være bedre ? Det er vel bare at prøve noget forskelligt når den er spillet til. Det er det jeg har tænkt mig.

Jeg bruger samme kabel til mine fronter. Det er det samme som de bruger indeni Helicon´erne. Der går nok noget endnu inden jeg prøver noget andet, da jeg har fået det til en meget god pris, og er tilfreds lyden. På nær når jeg hører Live og Muse. Så er der lige rigeligt med skinger diskant, men det kan jo være indspilningerne.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

kfcofir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Super fed info'en alle sammen..

Men ja.. tror nu osse det kommer lidt an på at " prøve " sig frem her.. og der skal jo kun 1½ meter kable på.. så mon ikk lige det er til at overkomme    ( på de valgte kabeler )

Men det er menningen at der ryger et sæt Dali ikon 6 på senere hænd..  Så til den tid har man nok tilspillede og testede lidt mere ud..

men takker for jeres svar her.. og nye er stadigvæk velkommen til 
Til top Vis kfcofir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfcofir

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes