| Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have fundet en afløser til min Creative Muvo Slim 256 MB, fordi den simpelt hen ikke spiller godt nok til mine øre. Denne gang skal lydkvaliteten prioteres højeste og være det bedste på marked af sin slags, og heller ikke være for stor og tung, da jeg for det meste skal bruge den til mine lange løbeture.
Som jeg har forstået, efter lidt google søgning i morges, fandt jeg frem til, at Iaudio laver de bedste mp3-afspillere, når det kommer til lyd. Ret mig, hvis jeg tager fejl 
Deres helt nye Iaudio 6 lyder meget attraktiv for mig med 4GB HDD og fin størrelse. http://global.cowon.com/product/product_iAUDIO6_feature.php
Jeg har dog også overvejet deres Iaudio G3 grunden størrelsen, men 1GB kan måske blive for lidt til mig, men hvis lydkvaliteten er helt den samme som overstående, vil jeg overveje den kraftig. http://global.cowon.com/product/product_G3_spec_req.php
Håber at der er nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe mig med dette. Dertil skal jeg have et par Shure hovedtelefoner alt efter, hvilke mp3-afspiller kan udnytte dem.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag også et kig på Iriver.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang&Olufsen Beosound2 spiller fremragende!! Specielt med de medfølgende earphones. Tvivler på du finder noget der spiller væsentligt bedre. Og så støtter du jo et dansk udviklet produkt!   
Men den er dyr, og du må undvære display. Til gengæld får du verdens lækreste design, og en helt suveræn byggekvalitet. http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section =systems&sub=ms&prodid=402
Mht de modeller du selv har nævnt er der en væsentlig ulempe... De benytter en harddisk. Og det er ikke optimalt når den skal benyttes til løbeturen. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iaudio 6 er fandme lækker!  Den kan købes til 2000 her... - Kunne være man skulle overveje at bestille sådan en... Den spiller 2 · 30mV i 16 ohm!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
politiken den 12 februar 2006
"alt i alt må zen vision:M betegnes som den bedste mp3- og video afspiller,der findes på markedet idag" (6 ud af 6 hjerter,bedst i test)
gear den 13 februar 2006
"er de primære parametre god lyd og godt billede,fleksibilitet og masser af funktioner,så er vision:M det åbenlyse valg.det fåes simpelthen ikke bedre"
mvh/slowon der syntes ipod er noget opreklameret skrammel og lyder derefter.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser faktisk også rigtig lækker ud! Her kan den fås til 2049 kr.! Total "pris-finder"!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig: Lækkert design, men lidt over 5000 kr. for en 128mb ram er liiige i overkanten. Godt nok skulle den bruges mest til at løbe med, men vil nu også gerne have mere glæde end af de få MB den har. Og som jeg har forstået med Bang&Olufsen, så betaler man alt for meget for designet fremfor kvaliteten.
Makrelsalat: Yep, det er også den, som jeg er faldet mest for indtil videre, og så er den faktisk ret lille.
Dertil har jeg overvejet Shure E5C http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=28004
Men som du siger, har den 2 x 30mV i 16ohm med 95db. Jeg kan se at Shure E5C har 110ohm og 122db. Kan man sammenligne dette med hinanden? Altså om disse Ørepropper er for overkill til den mp3-afspiller?
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ipod'en har også fået pæne ord med på vejen i stereophile... men husk nu ikke at lægge lyden ned i MP3 128kb....de nævnte spillere fortjener bedre... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
MrCase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
E5C ligefrem... det var ellers ikke så lidt til en MP3 afspiller.
Jeg har selv et sæt E2C og dem synes jeg der er fantastisk lyd i! (I hvert fald i forhold til at jeg før troede at jeg aldrig ville få god lyd ud af min Nano)
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
Hurtig: Lækkert design, men lidt over 5000 kr. for en 128mb ram er liiige i overkanten. Godt nok skulle den bruges mest til at løbe med, men vil nu også gerne have mere glæde end af de få MB den har. Og som jeg har forstået med Bang&Olufsen, så betaler man alt for meget for designet fremfor kvaliteten.
Makrelsalat: Yep, det er også den, som jeg er faldet mest for indtil videre, og så er den faktisk ret lille.
Dertil har jeg overvejet Shure E5C http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=28004
Men som du siger, har den 2 x 30mV i 16ohm med 95db. Jeg kan se at Shure E5C har 110ohm og 122db. Kan man sammenligne dette med hinanden? Altså om disse Ørepropper er for overkill til den mp3-afspiller?
|
|
|
Hvis du vil give det dobbelte for høretelefonerne, kan du så ikke finde en anden MP3 der passer lidt bedre?!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg også bruge dem til mit TerracTec Phase 24 FireWire lydkort, når jeg vil lytte til musik fra min computer.
Makrelsalat: Kan godt se, at prisen ikke passer sammen, men der findes jo ikke rigtig bedre mp3-afspillere derude. Men jeg tror, at når jeg har fundet mp3-afspilleren, så tager jeg ned til Aage.dk og prøver alle Shure ørepropper og tager den, som passer bedst.
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt over dette link i går: http://hifiipod.co.uk/?page_id=65
Det er en gut der har målt lidt på de forskellige iPods med RightMark. Den nye iPod Video ser ud til at klare skærene bedst.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
|
|
|
|
Du smider bare et større SD-kort i. 1GB koster vel omkring 250 kroner.
Du har ret i, at man ofte betaler lidt ekstra for designet hos B&O. Men man får også en ultra lækker byggekvalitet. Man får en 100% gennemtestet produkt, der holder en evighed. Og så kan du få en original Bang&Olufsen / Louis Vuitton taske som tilbehør...   http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/accessories.asp?sec tion=systems&sub=ac&ProdID=402# Man kan også vælge den lidt mindre fimsede armbånds-taske, hvor man har afspilleren siddende på armen. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke som et surtopstød, men hvis det vigtigste er lydkvaliteten, hvad så med en cdafspiller  __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nah, det skal være en mp3-afspiller  Den der BeoSound 2 fra Bang&Olufsen, de roser den godt nok helt til skyerne, når det kommer til lydkvaliteten efter lidt søgning af reviews på google. Man kunne selvfølgelig altid smide et 4GB SD-Kort, men når batteri-tiden kun kan holde til 8-10 timer, trækker det godt nok ned. Men den er jo helt tilbage fra 2002. Den kan da ikke være bedre end den helt nye Iaudio 6?
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg købte zen for 999kr med 20 gig og den har dd fået en ipodejer til at ønske sit l**t langt bort!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |