| Forfatter |
|
heinrichs Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg kunne godt tæntke mig at få lyden fra pc'en over til mit anlæg, rimeligt støjfrit, lige nu køre jeg minijack >> phono, og der er irriterende meget støj på
så tænkte at toslink ville være sagen, men min forstærker har ikke digital indgang.
så skal bruge noget converter af en art, er det noget der findes? og som er til at betale for en lærling..
på forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ
prøv istedet at invester i et (helst dobbel eller trippel skærmet) phonokabel, det lyder som om du trækker andre kabler langs phono-kablet som forsager støjen..
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu du foreslår Toslink er det vel fordi dit lydkort har digital output på denne form(?) Du har brug for at finde en billig ekstern D/A konverter, f.eks. en Denon DA-500 el. lign. Du burde kunne finde noget brugt for en plovmand. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
|
NEJ
prøv istedet at invester i et (helst dobbel eller trippel skærmet) phonokabel, det lyder som om du trækker andre kabler langs phono-kablet som forsager støjen..
|
|
|
Jeg er helt uenig. Få den PC galvanisk isoleret fra din stereoforstærker i en ruf! Og den løsning du er inde på er helt rigtig, med en optisk Toslink forbindelse er der INGEN galvanisk forbindelse mellem PC og stereoen. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
heinrichs Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm itræls...
det er computeren, hvis jeg sætter kablet i min billige mp3 afspiller og ligger den det samme sted, er støjen næsten væk (der er stadig lidt, og det er på grund af alt det udstyr der ligger sammen med kablet... (vil jeg tro))
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
heinrichs skrev:
|
hmm itræls...
det er computeren, hvis jeg sætter kablet i min billige mp3 afspiller og ligger den det samme sted, er støjen næsten væk (der er stadig lidt, og det er på grund af alt det udstyr der ligger sammen med kablet... (vil jeg tro))
|
|
|
Af med den PC! __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
heinrichs Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er galvanisk sklit, men det stoppe jo ikke støjen, det klare bare stel problemerne.
men vil se om jeg ikke kan finde ngoet alla den denon, nu ved jeg jo det findes, og hvad der skal søges efter.
og i er da godt nok hurtige til at svare her inde! me ndet er jo kun en rar ting :D
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på det? Hvordan - med linjetrafoer?
__________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det skal være linietrafoer beregnet til spændingsforskellen, dvs.
cirkus 115 v. De billige man køber overalt, typisk til autobrug (her
snakker vi mV forskelle!) er slet ikke beregnet til de rimeligt store
spændingsforskelle som der er til en ujordet computer. Så selvom den galnaviske
adskillelse måske er der er der stadig en rest der bliver overført kapacitativt i trafoerne.
Af ultrabillige løsninger er der f.eks. denne, kræver dog man selv kan lodde den sammen
http://www.elv.de/shopping/ArtikelDetail.asp?Referenz=651%2D 07
Har ikke lige kendskab til andre ultra billige D/A konvertere.
Overvejer selv at shoppe den på et tidspunkt, netop til samme formål
som spørgeren.
Ved dog ikke hvordan den har det med 44,1 kHz om den resampler eller
man skal have lydkortet til det - eller om den måske godt kan klare
44,1, men de bare ikke har skrevet det.
Men hvis det bare er til MP3 er den eventuelle resampling jo ikke specielt afgørende.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
heinrichs Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
var inde i hifiklubben, og de solgte mig en lille skilletrafo (de havde et eller andet fancy navn til den..) som skulle være lavet til formålet.
og den ser rimelig atraktiv ud, den er jo til at betale. Tror jeg bestiller en af dem, medmindre der er nogle kloge hoveder, der mener jeg burde købe noget andet?
|
| Til top |
|
| |
heinrichs Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige snakket med en elektronik gut, (er selv elektronik lærling) og er nu blevet overbevist om at jeg burde bygge min egen!
så det vil jeg prøve
ønsk mig held og lykke :) og mange tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |