| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut ikke et alternativ til en prof. kalibrering. Jeg har skiven, og den er glimrende som en "easy-to-use" version af DVE, men så heller ikke mere. DVE er langt mere avanceret og for den entusiastiske bruger langt mere brugbar. Monster skiven er "for dummies" versionen, og meget bedre for de lidt mere "teknik-forskrækkede", og nogle af test-billederne forklarer bedre end almindelige test-billeder hvordan f.eks. forkert brightness påvirker billedet. Men generelt skal det betragtes som en "supermarkeds-udgave" af DVE.
Edit: Mht. at justere farverne: Monster skiven er fremragende til justering af farvemætning, men humlen i en prof. kalibrering er kalibrering af farvebalance, og her hjælper en test-skive ikke. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|