Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 22:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Brommen og støj på anlægget men hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en DAP-Audio P-900 forstærker, Numark Cdm100 mixer, MP3 og PS2 tilsluttet til anlægget her hjemme og når jeg kun har forstærkeren tænt (står altid sktuet helt op) er der fuldstendigt stille uden nogen form for støj, tænder jeg så mixeren kommer der en 50 hz brommen frem selv om MP3 og PS2 er slukket også selv om de ikke er tilsluttet så er brommen der stadig. hvis jeg så skruger lidt op uden at sætte noget til så kommer der en susen eller støj på højtalerne så hvad kan det være? alt er forbundet gennem jord man det er detsvære en fake jord så det sidste stik ind i stikkontakten er uden jord da det er et gammelt hus.

Og på min Numark mixer er der både XLR udgang og Phono udgang på og i forstærkeren er der Jack og XLR indgang, hvis jeg bruger et XLR-XLR kaben brommer det endnu mere men hvis jeg bruger et Phono-XLR kabel er der kun den svage brommen som beskrevet oven for.

 

Hvad kan det være?



__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 634
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg sad og læste nedenstående tråd for et par dage siden. Mon ikke du har samme problem?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41146&K W=brum
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Nej for der er det når han sætter ing i stikkontakten hvor hos mmig er det mixeren der brommer for der er ingen problemer når jeg sætter PS2en eller MP3en direkte til min forstærker.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej...

Det 'lyder' som om den mangler stel.... prøv at sætte en alm. lampeledning fra en stel skrue på mixeren, til en stel skrue på forstærkeren...

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Der er jo både stel i XLR kablet og i jordstikket, jeg køre det hele over et On/Off panel hvor udgangene er apprat stik så jeg har bare brug apprat forlænger kabler med tre ledere i, så der skulle jo være massere af stel, men hvorfor brommer det mere når jeg bruger XLR kablet end når jeg bruger mit Phono-XLR kabel?

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, der burde være stel nok, men jeg havde samme problem, selvom jeg også burde ha' stel nok... men lampeledningen fik anlæget til at holde kæft...

__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes