Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VGA/VGA eller VGA/DVI-I (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

½øjsa..

jeg skal ha overført billede fra min computer til min plasma.

på plasma tuneren er der VGA indgang og på pc er der VGA & DVI udgang

jeg har set at man kan få VGA<---->VGA  &  VGA<---->DVI kabler... Hvilken løsning er bedst til overførsel af billede, så jeg kan spille på min plasma skærm i stuen overført fra PC ??

Til top Vis Karlson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlson

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Du har ikke forstået det med DVI-I og DVI-I til VGA. Det giver ingen forbedring at benytte DVI-I udgangen, da det blot er et stik der tillader det analoge signal at komme igennem, udover det digitale signal. Læs evt. beskrivelsen her:

http://www.av-connection.dk/info/technical/dvi.asp

Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

hmm har læst dit link men kan ikke blive klogere ....Måske er det varmens skyld

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Der er ikke så meget i det.

Du sidder med et tv der har VGA indgang. VGA = Analog.

Du sidder med to udgange, VGA og DVI. DVI = Digital.

Der findes dog bl.a. to slags DVI stik. DVI-D som KUN kan overføre digitalt signal, dvs. at DVI-D til VGA er udelukket!
Så findes der DVI-I, som via de fire små ben i stikket , også er istand til at overføre det analoge signal. Dvs. at du ikke ser skyggen af digital signal, men blot kan udnytte stikket hvis nu du kun har en VGA og DVI-I udgang, og sidder med to analoge skærme og gerne vil benytte begge skærme på samme tid.

Dertil kan der så købes et kabel med et VGA stik i den ene ende og et DVI-I stik i den anden ende, udelukkende med det formål, at kunne overføre det analoge signal til din monitor.

Det der måske forvirrer dig, er at DVI-I self. også er istand til at overføre digitalt signal til et andet DVI/HDMI stik.

Get it

Edit: De fleste grafikkort har, udover VGA udgang, en DVI-I udgang, og der følger typisk et adapterstik med, så man kan anvende et alm. vga-vga kabel.

Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

tak, så jeg skal bare ha et vga/vga ?

Jeg har overvejet at lægge et permanent vga kabel ind i vægen med vga dæksel i vægen og så et kabel fra væg til tuner og væg til pc, så jeg kommer faktisk op på 3 kabler der skal samles når det skal bruges,, ville dette være en dårlig løsning af hensyn til tab af kvallitet og kan det overhovedet lade sig gøre med han/hun stik osv ???

P.S Jeg skal oxo ha overført noget lyd fra pc til tv, men jeg har ikke modtaget mit lyd hardware endnu, så ved ikke helt hvad der skal samles med hvad men det skulle gerne komme mandag-tirsdag

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Karlson skrev:

tak, så jeg skal bare ha et vga/vga ?

Jeg har overvejet at lægge et permanent vga kabel ind i vægen med vga dæksel i vægen og så et kabel fra væg til tuner og væg til pc, så jeg kommer faktisk op på 3 kabler der skal samles når det skal bruges,, ville dette være en dårlig løsning af hensyn til tab af kvallitet og kan det overhovedet lade sig gøre med han/hun stik osv ???

P.S Jeg skal oxo ha overført noget lyd fra pc til tv, men jeg har ikke modtaget mit lyd hardware endnu, så ved ikke helt hvad der skal samles med hvad men det skulle gerne komme mandag-tirsdag

Jeg vil absolut ikke anbefale at splitte kablet op, da der VIL komme synligt tab i billedkvalitet. Hellere et ubrudt kabel i god kval.

Mht. lyd. Hvis du skal køre lyden over en surround forstærker/receiver, så vil jeg mene at dette ville være at foretrække (hvis det er film/spil der står på dagsordenen. Hvis det er til musik, så er der alternativer der sikkert er bedre):

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=182627

Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

hey. Nu har jeg fået sat et vga <--> Vga fra min pc til min skærm, og det står knivskarpt.. ;)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes