| Forfatter |
|
one2rock Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil høre om, der er nogen, som skulle ligge inde en fjernbetjening til Primare 928 Systems forstærkersættet; eller måske har info omkring opbygning af denne.
Defekte såvel som løsdele har interesse.
mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok ikke lave en tråd om salg her på forum - men på køb & salg
Men den remote bliver nok meget svær at få finger i - jeg har selv haft 928 sæt og har prøvet alt ang.. den remote men ingen vil af med dem !
Men god jagt
|
| Til top |
|
| |
one2rock Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Du skal nok ikke lave en tråd om salg her på forum - men på køb & salg  |
|
|
Det er ikke så meget en tråd om salg/køb, men mere en evt. forespørgsel om teknisk information omkring Primare 928 fjernbetjeningen. Ja, jeg er klar over, at der ikke er lavet så forfærdeligt mange, så udbuddet er vel ganske lille, men der må da eksistere noget teknisk information angående konstruktionen.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Som "king" er inde på, kan en sådan remote være svær at få fat i. Jeg vol foreslå dig at prøve at kontakte Primare i første omgang.
Michael
|
| Til top |
|
| |
one2rock Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Hejsa
Som "king" er inde på, kan en sådan remote være svær at få fat i. Jeg vol foreslå dig at prøve at kontakte Primare i første omgang.
Michael |
|
|
Har emailet www.primare.se, men har endnu ikke fået noget svar. Jeg forventer det nu heller ikke, da min erfaring med dem er, at de overhovedet ikke reagerer på forespørgsler, der ikke lige vedrører den aktuelle serie. Så "jagten" på tekniske oplysninger vedr. fjernbetjeningen fortsætter endnu.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Remoten kom først til Mk2 udgaven af 928 forforstærkeren - den kunne dog i sin tid eftermonteres (som update) i Mk1eren for sølle 15.000... jeg lever uden
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
one2rock Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Remoten kom først til Mk2 udgaven af 928 forforstærkeren - den kunne dog i sin tid eftermonteres (som update) i Mk1eren for sølle 15.000... jeg lever uden |
|
|
Jeg mener bestemt, at remoten allerede var ude ved mk1, men meget sjældent solgt, da de fleste nok mente at merprisen ikke kunne retfærdiggøres, da remoten jo kunne undværes. jeg mener også, at 928-serien blev også markedsført som banebrydende ved at tilbyde highend fjernbetjening af highend hifi. Prisen husker jeg mere som 928pre_mk1_uden: 35K, 928pre_mk1_med: 45K, 928pre_mk2_uden: 36K, 928pre_mk2_med: ?? (vel 46K); altså rettere 10K for remoten. (kilde: High Fidelity) Mht. eftermontering, så var det netop dette jeg overvejede, da jeg har set billeder af en 928 kontrolforstærker med remote. Her bemærkede jeg stepmotoren og fjernbetjeningskredsløbet til styring af motoren og relæene. Kredsløbet virkede ikke særligt indviklet. Jeg har selv et hvidt mk2 sæt, som jeg er ganske tilfreds med.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke præcist hvor meget prisen var for remoten, men jeg mindes at controlforstærkeren kostede 30K og effekterne 20K stykket, dette iflg div. revyer
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft remoten til min 928 mk1 og har en masse billeder af det hele, men ved ikke hvordan jeg oploder dem her!
crisaa
|
| Til top |
|
| |
one2rock Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teknisk info om konstruktionen af en fjernbetjening til Primare 928 sættet har stadig interesse.
- Michael
|
| Til top |
|
| |
EPI68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der blev ikke solgt så mange af dem herhjemme, kig ude i østen hvis I ønsker at finde en.
__________________ De Herligste Hilsner
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik i sin tid et svar fra Primare i Sverige og de har intet vedr. den gamle 928 serie.
Mener også at have hørt at remoten skulle have kostet 5K alene..... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
EPI68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Jeg fik i sin tid et svar fra Primare i Sverige og de har intet vedr. den gamle 928 serie.
Mener også at have hørt at remoten skulle have kostet 5K alene.....
|
|
|
Det passer udemærket, men hvis man har problemer med med en remote eller et sæt 928, kan de anbefale en som er ekspert på området. __________________ De Herligste Hilsner
|
| Til top |
|
| |