Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Placering af subwoofer. Dårlig idé? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er faldet over et tv møbel, som er 163 cm i bredden. Hvis jeg vælger dette skal subwooferen ikke stå ved siden af, da mit sofatæppe er 200 cm bred og der må gerne være lidt luft der, så det ikke ser så klodset ud. Som I kan se på billedet havde jeg tænkt på, at placere subwooferen inde i midten, hvor den runde cirkel er.

Der er tale om denne subwoofer fra Logitech Z-5500. Jeg er nød til at vende den om, så det runde hul som ses i venstre side på subwooferen vender front ud fra hullet fra det ovenstående tv møbel. Ellers kan det ikke være derinde. For at skjule ledningerne og subwooferen vil jeg lave et smart lille gardin til at trække for.

Men jeg er lidt i tvivl, om det vil forringe bass lyden af denne løsning. Hvad tror I? Det vil ellers være en super løsning til min lille stue og for at skjule ledningerne samtidig.

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Hvor meget plads bliver der i mellem subben og siden af reolen?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2006 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Jeg ved desværre kun, at selve tv møblen er 163½ cm i bredden og 41½ cm i dybden. Ikke hvor bred den er inde bag glasset. Subwooferen er 33 cm bred og 46 cm dyb. Hvis jeg vender den rigtig vil den stikke snuden 6-7 cm udenfor. Det vil nok ikke se særlig smart ud, men vil helt sikker have masser af plads i siderne. Hvis jeg vender den om, som jeg havde tænkt på, så vil jeg skyde på et par centimeter - max 3 cm.

Man kunne dele de 163½ cm op i 3. Det vil give 54,5 cm, men skufferne ser ud til at være lidt bredere end reolen inde bag glasset, så der vil nok være ca. en halv meter bred derinde, måske mindre.

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Men det vil nok lige være en god idé, at høre dem i morgen om, hvor bred den er derinde, hvis pladsen mellem subben og reolen er afgørende.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

Det er plads nok, den skal som minimum ha halvparten af diameteren af porten som afstand

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Fik lige at vide at hylen er 51 cm bred derinde. Subwooferen er 42 cm dyb, men med køleprofilen bag på er den 46 cm, så i teorien vil der blive 4,5 cm plads i siderne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes