Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Jorma Design Prime (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 August 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg stødte på Jorma Prime kablerne da jeg sad og kiggede billeder fra CES 2006, hvor de indgik i The Swedish Statement systemet. Og i anmeldelser rundt omkring er de blevet dømt til de bedste kabler tilgængelige! De slog selv de eksotiske Stealth INDRA som benytter noget endnu mere eksotisk ledermateriale. Meeen så var det jeg tænkte, hvorfor? Hvad gør disse kabler så meget bedre end alle andre? Hvilke materialer benyttes, hvordan er det bygget op.... Hvorfor?

Jeg synes det er sjovt/underligt... (Dette leder sikkert til en lang sej kabeldebat )

Morten
Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Jeg stødte på Jorma Prime kablerne da jeg sad og kiggede billeder fra CES 2006, hvor de indgik i The Swedish Statement systemet. Og i anmeldelser rundt omkring er de blevet dømt til de bedste kabler tilgængelige! De slog selv de eksotiske Stealth INDRA som benytter noget endnu mere eksotisk ledermateriale. Meeen så var det jeg tænkte, hvorfor? Hvad gør disse kabler så meget bedre end alle andre? Hvilke materialer benyttes, hvordan er det bygget op.... Hvorfor?

Jeg synes det er sjovt/underligt... (Dette leder sikkert til en lang sej kabeldebat )

Morten

Ingen links eller noget....?

Måske har Jorma selv en mening om det?

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:

Morten

I følge www.soundimage.dk er der ikke megen lydmæssig forskel på NLE og Jorma Prime. Jorma koster bare 20 gange mere end NLE...mindst!

Jorma Prime:

Loudspeaker cables, 1-meter: $9000/pair
Each additional meter: $3400/pair

Loudspeaker cables, 1-meter biwire: $14,000/pair
Biamp configuration, 1-meter: $14,500/pair
Each additional meter (biamp/biwire): $5700/pair

Tak for kaffe...siger jeg bare!  Så er de kabler vist også betalt!

Niels

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Efter at have lyttet til Jorma Prima ht-kablerne i flere forskellige anlæg, inklusive mit eget, må jeg sige, at der nok er nogen forskel på dem og NLE. Jorma Prima kablerne spiller med en større naturlighed og selvfølgelighed, mere ubesværet og forsåvidt også med større luftighed.

Jeg synes ikke, at man kan kalde forskellene marginale, men i forhold til prisforskellen er forbedringerne små!!! Og - jeg er på ingen måde ked af mine NLE-kabler, som til prisen stadig er fremragende efter min mening

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Efter at have lyttet til Jorma Prima ht-kablerne i flere forskellige anlæg, inklusive mit eget, må jeg sige, at der nok er nogen forskel på dem og NLE. Jorma Prima kablerne spiller med en større naturlighed og selvfølgelighed, mere ubesværet og forsåvidt også med større luftighed.

Jeg synes ikke, at man kan kalde forskellene marginale, men i forhold til prisforskellen er forbedringerne små!!! Og - jeg er på ingen måde ked af mine NLE-kabler, som til prisen stadig er fremragende efter min mening

Hej Aksa...

Jeg kom jo lige i tanker om 'artiklen' på J.N.s hjemmeside (soundimage) og læste den lige hurtigt. Og 'citerede' lidt derfra...

Jeg har ikke lyttet til Jorma Prime, og kommer nok heller ikke til det. Jeg gider ikke!

Uanset hvad der måtte være begrundelsen (for prisen) er jeg af den mening, at det er sgu' for sindssygt. Men de kabler er nok for folk (ude i Østen og USA) der opsøger den mest eksklusive hififorretning og siger: "Hvad er det bedste (læs: dyreste) I har"?

I øvrigt tror jeg at MIT/Oracle har kabler der er langt dyrere end Jormas dyreste. Det er det ultimative overdrev! Sikke mange røde sportsvogne ejerne (ikke kabelejerne!) får råd til...

Mvh.

Nilau

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

I øvrigt tror jeg at MIT/Oracle har kabler der er langt dyrere end Jormas dyreste. Det er det ultimative overdrev! Sikke mange røde sportsvogne ejerne (ikke kabelejerne!) får råd til...

Mvh.

Nilau

Kan fortælle dig at Siltech producerer de dyreste ht-kabler med deres The Emperor Signature G6, dernæst kommer Transparent med Opus MM.

Kilde: FatWyre

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Aksa skrev:
Efter at have lyttet til Jorma Prima ht-kablerne i flere forskellige anlæg, inklusive mit eget, må jeg sige, at der nok er nogen forskel på dem og NLE. Jorma Prima kablerne spiller med en større naturlighed og selvfølgelighed, mere ubesværet og forsåvidt også med større luftighed. Jeg synes ikke, at man kan kalde forskellene marginale, men i forhold til prisforskellen er forbedringerne små!!! Og - jeg er på ingen måde ked af mine NLE-kabler, som til prisen stadig er fremragende efter min mening

Hej Aksa...

Jeg kom jo lige i tanker om 'artiklen' på J.N.s hjemmeside (soundimage) og læste den lige hurtigt. Og 'citerede' lidt derfra...

Jeg har ikke lyttet til Jorma Prime, og kommer nok heller ikke til det. Jeg gider ikke!

Uanset hvad der måtte være begrundelsen (for prisen) er jeg af den mening, at det er sgu' for sindssygt. Men de kabler er nok for folk (ude i Østen og USA) der opsøger den mest eksklusive hififorretning og siger: "Hvad er det bedste (læs: dyreste) I har"?

Mvh.

Nilau

Næh, man kan jo godt sige, at det på en eller anden måde kan være omsonst at lytte til et kabel, som man aldrig vil købe alligevel

På en anden side er det også lidt spændende at lytte på nogle af de helt dyre ting og sammenligne med det, man har selv. I mange tilfælde kan man blive rigtigt overrasket over, hvor lille forskellen er. I visse tilfælde møder man endda meget dyrt grej, som reelt lyder dårligere end det (forholdsvis billige) grej, man selv har. Senest har jeg lyttet til et højttalerkabel i 40K-klassen, som jeg ikke ville sætte ind i mit anlæg. NLE-kablet gør det bedre

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes