Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Optisk kabel fra T Hansen...eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lade med at vise emballagen på mit nyindkøbte optiske kabel fra T Hansen til brug med Notebooken, beklager uskarpheden på billedet.

24 K guldbelagte stik, 99.99% OFC kobber og dobbelt skærmet står der på æsken, lige ved siden af hvor der står "Fiber optical toslink - toslink". Hmmm ja flot lyder det jo, de kan vist nogle ting hos T Hansen...eller ikke! Eller er det mon blot mig der fuldstændigt har misforstået noget?  

Nu har jeg da for alvor ingen som helst forventninger om god lyd, men okay det er på de 5 meter som jeg skulle bruge og det må så være det væsentligeste

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Optisk??

Bruger man ikke til Hifi/High end.

Mvh.

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

hclyd, jeg har hørt det er godt til længere kabler, da det ikke lader sig forstyrrer af støj?
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:

Optisk??

Bruger man ikke til Hifi/High end.

Mvh.

Nej det er jeg da godt klar over, hvorfor tror du jeg nævner notebooken...tror du måske den har noget med highend at gøre?

Men det var nu slet ikke det der var pointen om hvorvidt det er highend eller ej.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
hclyd, jeg har hørt det er godt til længere kabler, da det ikke lader sig forstyrrer af støj?

Elektrisk støj - med et optisk signal????

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Det er da ok, men det er heller ikke et pcforum det her, selvom mange kommer med indlæg derom.

Men det er vel ok det kabel fra Thansen. Køber selv olie og filter der til vognen.

Mvh.

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Noget med at at optisk kabel sender lysbølger, og derfor ikke lader sig genere af f.eks. radio støj, som f.eks. coaxial kabler gør, da det er elektriske impulser... Er ikke helt sikker, er bare noget jeg har læst på hifiklubbens hjemmeside.
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:

Det er da ok, men det er heller ikke et pcforum det her, selvom mange kommer med indlæg derom.

Men det er vel ok det kabel fra Thansen. Køber selv olie og filter der til vognen.

Mvh.

Det er da denne debatgruppe hvor man diskuterer kabler...og lyd generelt. Så hvorfor sige det hører til i et pcforum???

Men sig mig, forstår I slet ikke pointen?

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
Noget med at at optisk kabel sender lysbølger, og derfor ikke lader sig genere af f.eks. radio støj, som f.eks. coaxial kabler gør, da det er elektriske impulser... Er ikke helt sikker, er bare noget jeg har læst på hifiklubbens hjemmeside.

JA NETOP!! Det er jo ligesom det der er pointen....dobbelt skærmning, OFC kobber og forgyldte kontakter burde jo ligesom ikke have noget som helst med lysleder at gøre 

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

JA NETOP!! Det er jo ligesom det der er pointen....dobbelt skærmning, OFC kobber og forgyldte kontakter burde jo ligesom ikke have noget som helst med lysleder at gøre 

Du er en sjov fætter Taurus

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ha nej, men reklamere for hr. og fru. hansen så varerne lyder spændende, det kan de :) Godt iagttaget! Men hvad så, har du købt kablet og virker det rimeligt?! Udover det selvfølgelig er svært at gemme i kabelbakken med et tværsnit på 10mm?! :D

Ps. Hvad sker der for tonen, jeg kunne ellers godt lide lugten i bageriet, men så skulle sukkerknalderne strøes så vi andre bliver inficerede, bare fordi de er blevet sure? - slet alle tråde der har noget med htpc'er at gøre? :O

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 August 2006 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:

Mvh.

Det var da en underlig indstilling! Skal vi så også slippe af med HTPC-tråden? Eller alle dem der spørger til råds mht. PC-lyd?

For øvrigt mener jeg ikke der skulle være noget galt i at købe optisk kabel fra T-Hansen. Signalet er digitalt, så den medmindre der ligefrem er placeret en forstyrrende morselampe indeni, skulle signalet gerne blive overført som det burde.

Hvem har i øvrigt bestemt, at man ikke kan benytte sig af optisk overførsel til HiFi?

For øvrigt hedder sitet "Hifi 4 all". Det SKAL ikke være high end det hele. Også selv om vi er mange der drømmer om de dyre sager.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2006 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

JEG forstod den FØRSTE gang

Men det var vist også kun fordi jeg lige havde et ufatteligt skarpt øjeblik, eller noget...

PS. En bagdel kan godt være en fordel (hø hø!)

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Ha nej, men reklamere for hr. og fru. hansen så varerne lyder spændende, det kan de :) Godt iagttaget! Men hvad så, har du købt kablet og virker det rimeligt?! Udover det selvfølgelig er svært at gemme i kabelbakken med et tværsnit på 10mm?! :D

Ps. Hvad sker der for tonen, jeg kunne ellers godt lide lugten i bageriet, men så skulle sukkerknalderne strøes så vi andre bliver inficerede, bare fordi de er blevet sure? - slet alle tråde der har noget med htpc'er at gøre? :O

´

Ja syntes også tonen er lidt højrøvet til tider herinde  

Optisk signalførsel har da iøvrigt med hifi at gøre selvom coaxial overførsel selvfølgelig er at foretrække, det ved alle vist efterhånden.

Lyden har jeg ikke haft tid til at vurdere seriøst endnu, men umiddelbart lyder det lidt fladt, kedeligt og udynamisk iforhold til det gamle hjemmelavede coax kabel. Desværre har notebooks, modsat min gamle stationære PC, kun optiske SP/DIF udgange, ihvertfald dem jeg har set, øv øv!!

Iøvrigt er kablet ikke den sædvanlige sorte sytråd men et temmelig gedigent kabel på knapt en ½ cm tykkelse. Men okay, hvad gavn gør det egentlig hvis producenten alligevel ikke kender forskel på OFC kobber og fiberoptik som ledermateriale?

kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hclyd>> godt jeg ikke er dit vogntøj. Lad os håbe det er en gammel udkneppet Opel der ikke fortjæner bedre!

Mvh

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

kUmSE skrev:

Hclyd>> godt jeg ikke er dit vogntøj. Lad os håbe det er en gammel udkneppet Opel der ikke fortjæner bedre!

Mvh

Hov hov du!! Tal ordentlig om Opel, jeg har selv en 12 år gammel Corsa og den er skam rigtig fin 

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 August 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Griner emballage

Jeg skal da helt sikkert have sådan et optisk lysleder kabel med guldbelagte stik

Og når jeg nu er i gang tror jeg også jeg vil se om de ikke også har et coaxial kabel i rent glas 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 August 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også se billedet 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
kUmSE skrev:

Mvh

Hov hov du!! Tal ordentlig om Opel, har selv en 12 år gammel Corsa og den er skam rigtig fin 

Hvor helvede ved i fra jeg kører en gammel, også 12 år  (men rimelig velholdt Opel) ??

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Kan billedet ses hos jer andre...syntes det forsvinder hos mig?? Går da udfra man blot kopierer billedet og sætter det ind i tekstfeltet her, eller hvad?

PS: Bemærk iøvrigt på billedet at der også befinder sig det meget hellige ord "HIGHEND", endnu et seriøst postulat fra T Hansen. Så kom ikke her og påstå noget andet vel!?!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes