| Forfatter |
|
Soundfreak35 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kalibrerings-disk fra Hifi-klubben er helt OK til bare 200 kroner.
Den indeholder 3 diske, 1 til DVD/TV sorroundanlæg, 1 til PC´en og 1 til CD/PCM!
De 2 første er stort set ens (PC-versionen har dog nogle "HD-DVD" (næsten) klip fra Dolby laboratorierne).
Langt den bedste er dog CD-skiven, som indeholder en mængde testspor.
OK til prisen!
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe DVE til 120 inkl. porto: http://www.axelmusic.dk/productDetails/0647715071026
Har selv gjort dette - tager dog nogle dage om at nå frem. Jeg har desværre ikke fået den testet endnu, da jeg venter på min nye DVD-afspiller. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVE og DVE professional er ikke det samme produkt. DVE pro indeholder væsenligt mere materialle end den normale DVE som du linker til soundfreak.
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
DVE og DVE professional er ikke det samme produkt. DVE pro indeholder væsenligt mere materialle end den normale DVE som du linker til soundfreak.
|
|
|
Ja, det glemte jeg også lige at skrive. Går ud fra at han mener den alm. DVE for Pro koster flere tusinde . __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har The Callibrator. Den er ok men tilgengæld er den SUPER langsom ogf manurere rundt i. Uden at kende DVE ville jeg gå efter den. Er du sikker på det er PRO udgaven du mener? Den er jo i en lidt anden prisklasse end The callibrator og DVE standard?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Det var det jeg var i tvivl om? Når jeg søger efter 'The calibrator' får jeg kun DVE PRO? Ikke meget at læse om Calibrator. Som jeg kan læse herfra, det ser ud som om Calibrator er god for prisen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Den kalibrerings-disk fra Hifi-klubben er helt OK til bare 200 kroner.
Den indeholder 3 diske, 1 til DVD/TV sorroundanlæg, 1 til PC´en og 1 til CD/PCM!
De 2 første er stort set ens (PC-versionen har dog nogle "HD-DVD" (næsten) klip fra Dolby laboratorierne).
Langt den bedste er dog CD-skiven, som indeholder en mængde testspor.
OK til prisen!
|
|
|
Det ser ud som om du har den? Kan man får lidt mere ud af sin setup med denne calibrering fra hifiklubben?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Soundfreak nr 35; jeg har ikke TV, så DVD/TV-versionen har jeg ikke prøvet.
Men DVD-rom´en har været en tur i PC´en (en blærbar 7000 kr´s) og der er det lykkedes mig, at få et rigtigt godt billede (WinDVD). Denne justering er dog ikke lige god til alle film, nogen gange skal der lidt mere "pow" på!
CD´en er et must, når man skal afprøve sit anlægs ydergrænser, intet mindre, men sådanne lydkalibreringsCD´er kan også fåes fra andre fabrikanter!
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dve som soundfreak henviser til.. kan man også bruge den til med henblik på at kalibrere billedet på ens projektor (Panasonic 700) elller er der specielt materiale hertil?
|
| Til top |
|
| |
Sir.HiFi Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
| Den dve som soundfreak henviser til.. kan man også bruge den til med henblik på at kalibrere billedet på ens projektor (Panasonic 700) elller er der specielt materiale hertil? |
|
|
Ja, den kan sagtens bruges.  Faktisk er der, så vidt jeg husker, et specielt område på een de 3 disc, som specifikt er rettet mod optimering af projektorer!
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oay det lyder jo ikke helt tosset, da jeg simpelthen ikke har tid og lyst til at prøve 117 indstillinger på min PJ.
Kan man mon finde ud af om der rent faktisk er noget om projektorer på den DVD fra HFK?
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
|
Oay det lyder jo ikke helt tosset, da jeg simpelthen ikke har tid og lyst til at prøve 117 indstillinger på min PJ.
Kan man mon finde ud af om der rent faktisk er noget om projektorer på den DVD fra HFK?
|
|
|
Den ene disc i the calibarator er udelukkende materiale til indstilling af alle billedets(næsten) parametre. Det er både til tv, fladskærm og pj
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert - så er det sådan en disc jeg må have mig :)
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen, en setup disc er desværre kun vejledende og mest til at sætte de mere basale ting som brightness og kontrast (hvis vi holder os til billedet). Til en pris på 150,- er DVE en god disc men du skal ikke forventer at den kan levere mirakler.
Siden du har en AE700 så ville mit råd være at du prøver nogle af indstillingerne som medlemmer på AVSforum.com roser. Det er næsten umuligt selv at ramme korrekte indstillinger på øjemål (der er trods alt en grund til diverse firmaer har lavet en forretning ud af at indstille den slags korrekt). Så test forskellige indstillinger som folk sværger til og se om du kan lide det billede som de frembringer. Derfra kan du så bruge f.eks. DVE til at indstille din brightness og kontrast så det passer til din opstilling.
Der er også en række filter tweaks som du kan bruge på en AE700. Den nok mest brugte er et B+W varmefilter som reducerer mængden af blåt lys (Den LCD generation har en tendens til at vise lidt for meget blåt lys med et underskud af rødt lys som følge). Men der er en lang række forskellige filter løsninger til projektoren så det er bare at gå i gang med at læse;-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der hører også "blå briller" til The Calibrator!
|
| Til top |
|
| |