Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilke kabler - hjælp mig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
damhytten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har brug for lidt eller meget hjælp ang. diverse kabler. Musik og film er en stor del af mit liv, men som familiefar er det jo ikke de store beløb man har til rådighed når der skal købes udstyr. Mit udstyr ligger i den lidt bedre ende mener jeg, NAD surround, Denon CD, JVC DVD, Pioneer XDE plasma og Audiovector M2

Har i sommerferien læst nogle numre af HIGH fidelity og blevet meget optaget af artiklerne om signal- og højtalerkabler. Jeg er, efter at have læst om det, blevet overbevist om at jeg kan få endnu mere ud af mit anlæg ved at bruge nogle bedre kabler, men hvilke og hvorfor?

Der er jo 3 muligheder når det gælder signalkabler, dels alm. phonokabler, dels coaxkabler og optisk kabel. Hvad skal jeg vælger set ud fra at det jo ikke er highend udstyr jeg har og at jeg ikke har ubegrænsede midler.

Vil også meget gerne forbedre kablerne til højtalerne, idet jeg mener at mine Audiovector fortjener et bedre kable. Men igen erjeg på herrens mark, hvilke skal jeg vælge. Så vidt jeg kan se, er der kun udgang til højre og venstre kanal bag på forstærkeren, men flere tilslutninger på højtaleren, diskant, mellem og bas mener det kaldes Bi Wiring. Har dt nogen betydning af splitte det op, hvordan gør man det, eller skal det bare tilsluttes et sted på højtaleren.

Håber der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe med fabrikatnavne, evt. links samt test

På forhånd tak og fortsat god dag.

Til top Vis damhytten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damhytten

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Pas på med at lade dig forblinde af al den kabel snak. Ja kabler gør forskel men ikke stor forskel. Så besøg evt en hifi foretning med lidt sund skepsis. Jeg ville nok ikke ofre så meget på det til dit setup, evt højttaler kabel til 50 kr m og signal kabler til 200 - 500 kr. Man får stort set altid mest ud af at købe bedre udstyr. Men selvfølgelig skal kablerne væte lidt fornuftige, pas dog på

Held og lykke

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

damhytten skrev:

Hej.

Jeg har brug for lidt eller meget hjælp ang. diverse kabler. Musik og film er en stor del af mit liv, men som familiefar er det jo ikke de store beløb man har til rådighed når der skal købes udstyr. Mit udstyr ligger i den lidt bedre ende mener jeg, NAD surround, Denon CD, JVC DVD, Pioneer XDE plasma og Audiovector M2

Har i sommerferien læst nogle numre af HIGH fidelity og blevet meget optaget af artiklerne om signal- og højtalerkabler. Jeg er, efter at have læst om det, blevet overbevist om at jeg kan få endnu mere ud af mit anlæg ved at bruge nogle bedre kabler, men hvilke og hvorfor?

Der er jo 3 muligheder når det gælder signalkabler, dels alm. phonokabler, dels coaxkabler og optisk kabel. Hvad skal jeg vælger set ud fra at det jo ikke er highend udstyr jeg har og at jeg ikke har ubegrænsede midler.

Vil også meget gerne forbedre kablerne til højtalerne, idet jeg mener at mine Audiovector fortjener et bedre kable. Men igen erjeg på herrens mark, hvilke skal jeg vælge. Så vidt jeg kan se, er der kun udgang til højre og venstre kanal bag på forstærkeren, men flere tilslutninger på højtaleren, diskant, mellem og bas mener det kaldes Bi Wiring. Har dt nogen betydning af splitte det op, hvordan gør man det, eller skal det bare tilsluttes et sted på højtaleren.

Håber der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe med fabrikatnavne, evt. links samt test

På forhånd tak og fortsat god dag.

Dav i stuen. Ja du skal passe på med dette emne. Der er ufattelig mange meninger om kabler, deres lyd, og hvad de burde koste. Hvis du ingen erfaring har selv med det, kan det være endnu sværere. Man lad være med at tro, at du nødvændigvis for en "ud af kroppen" oplevelse, hvis bare du køber nogle dyre kabler.

Hvad resultat du får med div. kabler, afhænger jo også i høj grad af det anlæg det bliver sat sammen med. Dit anlæg er sikkert ganke godt, så du kunne da nok få en hørbar forbedring, hvis du da nu bare bruger standard lakridser.

Du kunne jeg høre dig frem i dine lokale butikker, om du kunne låne nogle kabler, FØR du køber. Derved kunne du begynde at danne dig dine egne erfaringer.

De kabler som JEG er begyndt at prædke om, passer ikke nødvændigvis i dit system, så det vil jeg i første omgang lade ligge.

MEN. Hvad er du ønsker at opnå ved kabel skift?

Prøv at forklare dette, samt sætte et max. beløb på hvor mange poser guld, du vil smide i projektet

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Prøv at forklare dette, samt sætte et max. beløb på hvor mange poser guld, du vil smide i projektet

Ja, et max. beløb kan være 10-15% af anlæggets pris. Hvis du går højere op, vil jeg også mene, at du får mere ud af at prøve andet udstyr.

En mulighed er at købe brugte kabler under "Bytte, køb & salg". Så kan du prøve dig frem og sælge igen, hvis du ikke synes, at du får nok ud af det - Og uden for store tab

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

hejsa ,jeg vil give dig et godt råd,købe nogle rimelige kabler,her et foreslag silversonic højtalerkabler og signalkabler eller måske nogle dnm eller heywire,silver sonic fås hos jumon audio,og de andre hos lydbutikken
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

glemte lige at sige at test af silversonic ligger på deres hjemmeside
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 13 August 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke den store erfaring med dyre kabler, så jeg kan ikke sige andet end, at jeg har ret gode erfaringer med dem her:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerka bel/TARA_LABS_Omni_ST_kabel_Hvid.htm

- et solidt kabel der stadig er rimelig blødt og lækkert og dermed til at "arbejde" med, når det skal trækkes ud til højtalerne. Og så koster det ikke en bondegård...

Har også det tilsvarende kabel i bi-wire version til front og center i mit setup... nogle tykke motherf**ker-kabler der er rimeligt besværlige at håndtere efter min mening... er ikke sikker på jeg synes det er det værd (besværet og pengene) bare at bi-wire, men nu bi-amper jeg fronterne og det synes jeg giver lidt mere luft og overskud i gengivelsen... men vi er altså stadig ude i marginalerne.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også mene at TMC er god value for money  Har selv prøvet det grønne XLR TMC, og det var overraskende godt!

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Jeg ville også mene at TMC er god value for money  Har selv prøvet det grønne XLR TMC, og det var overraskende godt!

TMC ?
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt forskellige "halvbillige" signalkabler (subwoofer, coaxial, line, componentvideo) hos Cinemagic på postordre:
http://www.cinemagic.dk/lydkabler_stereo-c-36_89_91.html?o sCsid=4b26c714bdf8bebec2ffd96c744054e2

Det er ikke high end - men langt bedre end standardkabler, og så er de til at betale...

damhytten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Tak for svarene, overrasket over at de kommer så hurtigt - dejligt MEN

Hvad er forskellen på, om jeg vælger alm. signalkabler, coax eller optisk kabel. Og jeg er godt klar over at jeg ikke fåe et nyt anlæg ved at skifte kabler ud, men der må jo være en hørbar forbedring, mere fri mere luft, flere detaljer og overbik eller er det bare noget jeg forestiller mig.

Når man engang kan få DVD med HDMI udgang bør det gamle scartkabel vel også udskiftes med et HDMI kabel.

Og endelig, om højtalerkabler har stik eller ej kan vel være ligegyldigt når der er gode skrueterminaler på forstærker og højtaler eller er jeg helt galt på den. Højtalerkabler til 50 - 100 kr/mtr. er vel alt andet lige langt bedre end alm. elektrikerledning.

Fortsat god dag

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

damhytten skrev:

Hej igen.

Hvad er forskellen på, om jeg vælger alm. signalkabler, coax eller optisk kabel. Og jeg er godt klar over at jeg ikke fåe et nyt anlæg ved at skifte kabler ud, men der må jo være en hørbar forbedring, mere fri mere luft, flere detaljer og overbik eller er det bare noget jeg forestiller mig.

Når man engang kan få DVD med HDMI udgang bør det gamle scartkabel vel også udskiftes med et HDMI kabel.

Og endelig, om højtalerkabler har stik eller ej kan vel være ligegyldigt når der er gode skrueterminaler på forstærker og højtaler eller er jeg helt galt på den. Højtalerkabler til 50 - 100 kr/mtr. er vel alt andet lige langt bedre end alm. elektrikerledning.

Fortsat god dag

Hvis ikke du har problemer med for skinger top, så ville jeg foreslå Supra 3.4s højttalerkabel (og så fjerne den messing bandit bag på dine højtallere, og erstatte det med højttalerkabel) Eller Van den hul Clearwater x 2. Begge højttaler forslag, koster ca. 100,- meteren! og dernæst kigge efter noget TMC signal kabel. Ca. 5-600,-

Vil du ofre 1800,- på signalkabel, hvor der BARE er hul igennem, så send en privat mail til mig, så kan jeg skaffe dig noget guf

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

damhytten skrev:

Hej igen.

Jah... jeg har personligt aldrig oplevet at jeg virkelig kunne høre nogen stor lydmæssig forbedring med dyre signalkabler... nogen vil sige det er mig der ikke lytter ordentligt efter, andre at jeg ikke har prøvet kabler der var dyre nok...

Personligt går jeg efter mekanisk gode kabler - dvs. gode stik, gode lodninger, godt kabel der ikke knækker indeni og som er til at arbejde med (ikke for tylt og stift)... så plejer jeg at være tilfreds med kvaliteten - men det er da muligt at jeg kan presse mere ud af mit anlæg ved at ofre en mindre formue på endnu bedre signalkabler, det skal jeg ikke afvise...har dog andre ting at bruge penge på før jeg kaster mig ud i at eksperimentere med dette.

damhytten skrev:

Jo - og din skærm skal kunne ta' et HDMI-signal. Bemærk at HDMI er DVI plus lyd - du kan altså opnå det samme med seperat digitalt coax lydkabel og DVI kabel, som med HDMI... men du sparer et kabel med HDMI.

damhytten skrev:

Fortsat god dag

Da jeg købte mine højtalerkabler frarådede ekspedienten mig at købe bananstik eller spadestik, hvis det var lydkvaliteten jeg gik efter. Jo færre led du har jo bedre. Og som han sagde, hvis jeg ville ha' det ypperste, kunne jeg jo bruge nogle bomuldshandsker når jeg afisolerer kabelenderne, så der ikke kommer fedt på kobberet, der får det til at korridere med tiden...

Jeg valgte at springe op og falde ned på bomuldshandskerne ;-)

- overvejer nu alligevel banastik, da jeg stadig flytter rundt på tingene, og så er de altså mere praktiske...

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

damhytten skrev:

Hvad er forskellen på, om jeg vælger alm. signalkabler, coax eller optisk kabel.

Alm. signalkabler overfører signalet analogt.

Coax og optisk overfører digitalt.

Den digitale overførsel bør i teorien være bedre, da det kun er nuller og et-taller der skal igennem kablet, og tal "farves" ikke i lyden ;-)

Digital signaloverførsel er dog afhæng af encodning og decodning i enderne - så her får du et ekstra led der kan være en svaghed...

Digitale coax kabler overfører signalet som en strøm - optiske kabler overfører lys. Har ikke de store erfaringer med optiske kabler, men har hørt de er mere følsomme end coax .. (?)

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 August 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale to typer.

Taralabs

eller

Nordost.

Begge fremragende kabler..

Men med hver sine egenskaber..

Hælder dit anlæg ganske lidt mod det lyse, vil Taralabs glatte dette fint ud og afbalancere lyden på en fin måde, uden tab af opløsning, dynamik og detaljering.

Hvis det derimod er lidt til det mørke / varme og behøver lidt "pif up" eller ekstremt neutralt .. ? så er Nordost lige sagen... her er fin balance og mega hul igennem, her lukkes op uden at det bliver pågående, spidst, klinisk eller FOR lyst og eller koldt.

Jo dyre modeller fra de respektive mærker jo mere tilnærmer de sig midten og balance (neutralitet) jo længere ned i prisk leje jo mere bevæger begge mærker sig udaf i hver sin respektive retning..

Valget må blive DIT! udfra hvad grej du har og hvilke tendenser dette nu har ellere retter hvilke DU syntes det har i DINE øre..?..

Udfra hvad du fortæller vil jeg nok anbefale Taralabs. (men igen DINE! øre skal bestemme så prøv begge.. jeg ved du i Hifi Forum kan låne NO kabler med hjem..  HifiKlubben? ved jeg ik med?? men det lyder som om lidt af hvad du har stammer der fra.. sååååå??)

Men disse to mærker er de jeg pt. vil anbefale at gå efter..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 15 August 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hey,

Som alternativ til dyre og eksotiske kabler, så prøv at kigge her:

http://www.bluejeanscable.co.uk/store/speaker/index.htm

Beldens 5000 serie i 10 AWG (American Wire Gauge, svarer til tværsnitsareal på 6 mm2), alm. kobberkabel til £ 1.88 pr. m. De fås også termineret med bananstik eller spader, hvis man er til det. Men sælgeren anbefaler (hvilket forøger troværdigehden af sælgeren meget i mine øjne) at man køber dem utermineret medmindre det er svært at komme til terminalerne bag på forstærkeren.

Jeg har selv lige bestilt 10 m. utermineret for at prøve om det er godt, og i stedet for at flyve ud og bruge 3-4-5000 kr. på Taralabs eller Nordost. Jeg giver gerne en "anmeldelse" når jeg har modtaget dem og hooket dem op. Personligt synes jeg at det er værd at bevare en sund skepsis over for kabler med sølvbelagt OFC kobber og alle mulige mystiske konstruktioner. Jeg har endnu ikke læst en god videnskabelig begrundelse for hvorfor disse "high-end" kabler skulle give en hørbar forbedring af lyden, men til gengæld en masse gode grunde til hvorfor de ikke gør.

F.eks. skriver hifi-klubben på deres hjemmeside ved mange af kablerne, at de mindsker forvrængning af signalet. Læs denne test, og se om du stadig har lyst til at betale for kabler der mindsker "forvrængning" bagefter: http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/intercon nects/cabledistortiondielectricb.php

Håber det kan hjælpe dig til at danne en holdning til kabel-mysteriet. Det hjalp mig.

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Monkeyboy skrev:

i stedet for at flyve ud og bruge 3-4-5000 kr. på Taralabs eller Nordost.

Nu kan der fås taralabs Og Nordost kabler til mindre end 4 - 5000 kr!..

Med det her omtalte grej er det jo ik de aller dyrste jeg vil anbefale, da det vil være pris / ydelsels mæsigt på netop det grej het ude i "hampen" at ofre SÅ meget...

Der er desuden også gode brugt købs muligheder...

Begge mærkers mere "prisgunstige" versioner vil nok her fungere aldelse fremragende..

Du har dog ret!  at DIY. kabler "her nede" i disse prislejer ofte sagtens kan måle sig med de færdige, og jo vist! de kan være en rigtig god ide at checke ud, hvis man kan, vil og gider at bruge tid på selv at svinge loddekolben og skaffe de nødvendige stumper her og der.. ikke alle føler de har evner eller overskud en sige lyst til dette dog, MEN! har man er der da sikkert meget at hente og ikke mindst det sjove i at rode med det selv..(har selvrodet med DIY kabler i mange mange år.. og opnået rigtig fornuftige resultater, ofte billigere end med færdig kabler og derfor kunne opnå resulteter jeg ellers ikke ville kunne lydmæssigt.

Nu har jeg dog nogle kabler efterhånden hvor intet af det DIY. jeg har prøvet og eller hørt eller hørt om kan længere være med.. (men så er priserne også noget helt andet, selv brugt..)

Men ok! DIY. er da bstemt en farbar vej langt langt hend af vejen... og virkelig sjovt... og hvor ofte kun fantasien og ens fingerfærdighed sætter grænserne i lang højre grad en økonomien..

mvh. 

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Den digitale overførsel bør i teorien være bedre, da det kun er nuller og et-taller der skal igennem kablet, og tal "farves" ikke i lyden ;-)

Såfremt d/a konverteren i forstærkeren er bedre end den i CD-afspilleren.
Desuden er et af salgsargumenterne for visse signalkabler netop at de farver lyden (ellers ville man ikke kunne høre forskel?). Som et andet indlæg ovenfor siger: Har man mørk lyd ....

erla skrev:
Digital signaloverførsel er dog afhæng af encodning og decodning i enderne - så her får du et ekstra led der kan være en svaghed...

Et digitalt signalt fra en CD eller DVD bliver ikke konverteret til analog før digital transmission.
Dårlige digitale kredsløb på elendige produkter kan dog være en fejlkilde. I gamle dage snakkede man om at coax lød bedre end toslink (optisk), da man ikke kunne finde ud af at lave de optiske kredsløb ordentligt.

erla skrev:
Digitale coax kabler overfører signalet som en strøm - optiske kabler overfører lys. Har ikke de store erfaringer med optiske kabler, men har hørt de er mere følsomme end coax .. (?)

Optiske kabler knækker hvis man bøjer dem for kraftigt. Ellers er kablerne ikke mere følsomme, snarere tværtimod. De har ingen problemer med instråling/afskærmning.

Det har coaxialkabler derimod. Et 8 meter uskærmet coaxialkabel vil højst sandsynligt give væsentlige problemer, hvis man tænder et lysstofrør i andet steds huset eller halogentrafo tæt på kablet.

Lange skærmede coaxialkabler er heldigvis billige. Det er lange toslink ikke.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Monkeyboy skrev:

i stedet for at flyve ud og bruge 3-4-5000 kr. på Taralabs eller Nordost.

Nu kan der fås taralabs Og Nordost kabler til mindre end 4 - 5000 kr!..

Enig! Og jeg vil heller ikke påstå at der ikke er forbedringer at hente i meget dyre kabler, for det har jeg simpelthen ikke hørt nok dyre kabler til at have en kvalificeret holdning til. Men jeg tror - og det her bliver et postulat, det ved jeg godt - at man får svært ved at få Taralabs eller Nordost til under 3000 kr. (for nye kabler), der giver en hørbar forbedring ift. alm kobberkabler med et godt, stort tværsnitsareal. Og så vil der, som du også skriver, være mere at hente ved at forbedre resten af kæden. Under alle omstændigheder må den systematiske tilgang vel rimeligvis være, at man starter med et billigt kabel og så evt. låner dyre kabler til at sammenligne med.

Alt dette kræver selvfølgelig at man gider bruge den tid og energi det koster at gå systematisk til værks. Hvilket nok kræver at man synes det er sjovt. Det synes jeg ihvertfald det har været indtil videre.

God jagt på kablerne!

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

damhytten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tak for de mange indlæg der har været på min anmodning af hjælp til køb af kabler. Antallet af muligheder med kabler til det ene og andet er ikke blevet mindre og heller ikke forslagene til hvad jeg skal kigge efter. Alt i alt gælder det vel om at lade den sunde fornuft råde og frem for alt afprøve kablerne hjemme i sin egen stue før man beslutter sig - hvis det er muligt.

Der er dog stadig en ting der undre mig meget. Signalkabler er analog - coax er digital. Men der er ikke en der nævner, det har man begge muligheder så vælg den digitale mulighed. Hænger det sammen med at forstærkeren måske ikke er digital eller er det simpelthen ikke nørdet nok at bruge coax. Forstår det ikke for alt er jo efterhånden digital, så hvorfor hænge ved analoge signalkabler.

Min DVD skal udskifter og jeg har bestemt hvilken en jeg vil have og der er HDMI udgang på. Der ville man vel aldrig drømme om at holde fast ved scartstikket, vel. Og så lige et sidste spørgsmål. Ved nogen om der er stor forskel på HDMI kabler andet en priser. Hvad skal et godt kable koste.

Fortsat god weekend

Per

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum