Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvordan er de så??? (Silver sonic) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maxus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Måske er jeg lige tidligt nok på den, men...

Ovenpå den gode anmeldelse af især SilverSonic kablerne her på sitet - og den efterfølgende voldsomme debat om anmeldelsens kvalitet - kunne det være helt fint med et par brugeranmeldelser af kablerne.

Mon ikke der skulle en HIFI4ALL.DK læser eller to som skyndte sig ud og bestilte et par - jeg ved i hvertfald, at der var godt gang i omsætningen fra forhandleren efter anmeldelsen.

Men lad os få nogle personlige erfaringer på bordet fremfor endnu en debat om anmeldelsen - hvordan er de i forhold til konkurrenterne i samme prisklasse?

I håb om en god og fredelig erfaringsudveksling

Maxus

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Maxus skrev:

Maxus

Hej Maxus

Det er trist, du skriver den sidste linie, men det er nok blevet nødvendigt.

Det er kun hifi, det drejer sig om. Slap lii a' (det er fynsk og betyder, slap lige af).

vh. Henrik

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 August 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Maxus skrev:

Måske er jeg lige tidligt nok på den, men...

Ovenpå den gode anmeldelse af især SilverSonic kablerne her på sitet - og den efterfølgende voldsomme debat om anmeldelsens kvalitet - kunne det være helt fint med et par brugeranmeldelser af kablerne.

Mon ikke der skulle en HIFI4ALL.DK læser eller to som skyndte sig ud og bestilte et par - jeg ved i hvertfald, at der var godt gang i omsætningen fra forhandleren efter anmeldelsen.

Men lad os få nogle personlige erfaringer på bordet fremfor endnu en debat om anmeldelsen - hvordan er de i forhold til konkurrenterne i samme prisklasse?

Maxus

Hej...

Jeg har igennem længere tid 'eksperimenteret' med DH Labs netkabler (Silversonic) og de er rigtig, rigtig gode! Man får helt klart den fornemmelse, at muskikken får mere 'frit spil'. En del andre af de tykke netkabler på markedet kan have en tendens til at fremprovokere en lidt for opsvulmet basområde. Det gør disse kabler ikke! (Men de gør heller ikke det modsatte).

Jeg har, med godt resultat prøvet disse kabler på cd-drev, konverter og effektforstærker. Det skal siges, at disse netkablerkabler ikke 'faldt i god jord' på et sæt elektrostathøjttalere. Lyden blev faktisk lidt for klar!  Tenderende en lidt for lys gengivelse.

Alt i alt en klar anbefaling herfra! Prøv selv...de koster jo ikke en formue. Man bør kunne fremstille et netkabel med stik og det hele på under en time.

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 14 August 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

skiftede fra mictor radiance signal til air matrix signal kabel ...dybere bas flere detaljer perspektiv ja faktisk mere af det hele og så til en god pris, loddede dem selv,nu venter jeg bare på Q10 højtaler kablet det skulle efter sigende også være godt..
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 14 August 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål, Maxus.

Før jeg læste testen gik jeg og overvejede et sæt SilverSonic T14. Men testen har næsten haft en modsat effekt, da den hyper SilverSonic
produkterne så voldsomt....dog skal det siges, at rigtig mange andre steder på nettet taler godt om produkterne, så jeg skal da prøve dem.

Alt andet lige den ultimative test ;-)

Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Sendt: 15 August 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har også bestilt et "kit" så jeg selv kan lave mig 2 sæt signalkabler, jeg regner med at de kommer i løbet af denne uge, så der skulle nok være mulighed for en tilbagemelding i næste uge.

m@dsen

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 August 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Har ligeledes Q10 og Revelator signal monteret. Jeg finder dem yderst tiltalende.  Og prisen taget i betragtning, får du RIGTIG meget for pengene. Jeg har absolut ingen intentioner om at skifte til andre.

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ikke haft andet HT-kabel afprøvet på mine dali blue HT, men jeg er i besiddelse af Silversonic T-14 til alle 5 højtalere og jeg synes de gør et RIGTIG godt arbejde. Har som sagt ikk noget at sammenligne med. Det skal også siges at jeg kører biamp med fronterne og min AVR-2805 reciever og det forbedrede lyden MEGET, buger altså 2 stk. SilverSonic T-14 til hver front-HT.

ugge out

bo kristiansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvilket grej har i brugt det på/med, og hvilket mærke kabler/prisklasse kan i sammenligne med?
Til top Vis bo kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bo kristiansen

Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har kun prøvet de 2 billigste signalkabler.

BL II er lidt lys i klangen og det kan være godt på et mørktlydende anlæg (blev for lys i klangen, da jeg brugte det mellem Rega Apollo og Rotel forstærkersæt).

Air Matrix er mere det jeg vil kalde neutralt, men med en mere behagelig diskant og der mere luft i diskanten ( har prøvet både mellem CD og forforstærker og mellem for/effektforstærker).

For begge kabler gælder der, at bassen er god/dyb og en fornuftig mellemtone, men de er ikke helt så musikalske, som jeg havde forventet. Jeg har kun et Air Matrix kabel, så det kan være lidt svært og sige hvordan det vil lyde med Air Matrix, hele vejen igennem anlægget.

Der sammenlignet med Taralabs Prime500 (er i samme prisklasse) , et DIY-fladvalsetsølv kabel og Stereovox Colibri(ca3000kr), men Stereovox Colibri er også det bedste kabel (mere musikalsk), men dyrt. 

Jeg vil slutte med at sige, at det er nogle rimmelige gode kabler til prisen, specielt Air Matrix.

Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg

Maxus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 September 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Nå, måske på tide at rykke tråden op igen - nu burde der være nogle (andre) kvalificerede bud på "balladen" fra tidligere...

"What say you?"

mvh, Maxus

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har lånt et sæt T14 og Q10 gennem en længere periode af Michael (ejeren af jumon audio).

Jeg synes at Q10 er klasser bedre end T14 - der er god mellemtone, godt med hul i og et flot perspektiv i Q10.
Dog ved jeg ikke helt med prisen - jeg har ikke fået testet andre kabler, så mht prisen kan jeg ikke rigtig sammenligne med noget (synes dog at det er mange penge pr meter for et kabel, uanset hvordan det spiller - om jeg kunne finde på at købe Q10?...JA da!)

T14'eren fik jeg kun lyttet til som single-wired og fandt det egentlig også meget godt, dog manglede der hul igennem som Q10 - måske det ville blive bedre hvis man kørte double til bassen og single-jumper til diskant, ligesom VDH CW?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop indkøbt Silversonic Revelation og Q-10, og er mægtig godt tilfreds (se min øvrige konfiguration i underskriften). Eneste problem er, at nu kan jeg tydeligt høre, hvor "dårlige" mine højttalere er.

[9/1-2007: ... og i mellemtiden har jeg skiftet højttalere ... ]

Det skal siges, at jeg også tjekkede andre anmeldelser på internet end den her på sitet, som der vist er skrevet nok om. Men det er korrekt, at andre også sammenligner kablerne med kabler, der er væsentligt dyrere.

ANBEFALES!!!

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Don Fiduzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har også været i gang med at lodde sådan et 700 kr's silversonic kit. De har givet noget mere liv og detalje i diskanten, ubetinget hørbart - man har nærmest indtryk af niveauet er hævet en smule. Til gengæld er der ikke så meget dybdeperspektiv mere, så den med det helt fantastiske perspektiv, som der står i testen, har jeg ikke oplevet.

Ovenstående vurderet i forhold til et Eichmann Express-4, serie 1 kabel. Planen er nu at få mokket nogle bulletplugs på kablet, i stedet for de stik der følger med kittet, og se hvad det så munder ud i.

Anlægget er en Micromega stage-5 en XTZ 100 Class A forstærker (eller hvad den nu hedder den der kineser-ting), og nogle magnetostater fra midten af 90'erne.

\Karsten Frederiksen

Til top Vis Don Fiduzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Fiduzo Besøg Don Fiduzo's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes