Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Anbefaling af trådløse hovedetelefoner ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 August 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her på forummet, som har gjort sig erfaringer med trådløse hovedetelefoner, og i så fald, kan det anbefales eller ej ? Jeg tænker på om lyden er helt ren og uden støj osv.

Gerne link til et muligt køb. Prisen ikke det altafgørende (dog alt med måde..) men det skal være "value for the money", altså bedste køb til prisen.

Thomas

Til top Vis Sputnik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sputnik

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Har lige fået et sæt Sennheiser RS 130, jeg synes de er ganske gode til mit behov.

Hvis du skal købe Sennheiser, så prøv at kigge hos HS data http://hsdata.dk/nytdesign.asp?kat=0 der måtte jeg slippe 743,- incl. porto, HIFI klubben skal have 1099,- for de samme

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 August 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Har også Sennheiser RS 130. Det ville være løgn at sige at der ikke kan være lidt susen i baggrunden. Jeg synes ikke man hører det i nævneværdig grad når musikken spiller, men mellem numrene kan man høre det. Så hvis du ikke kan leve med det, vil jeg ikke anbefale dem (jeg tror problemet er generelt for trådløse). Med andre ord skal du nok kunne se et særligt formål med at de er trådløse, dvs. i kraft af bevægelsesfrihed osv. hvis du skal vælge dem i stedet for nogle med kabel.

Lyden som sådan er i øvrigt udmærket, f.eks. klart bedre end i en iPod. Du får ikke den samme rå/krasse lyd som MP3 afspillere, men man kan godt høre at det er et radiosignal der bliver forstærket i hovedtelefonen og ikke et direkte feed fra CD-afspilleren.

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Sendt: 16 August 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej jeg bruger selv Panasonic W910. Finder lyden rigtig godt, endda bedre end mit anlæg, men det er jo også kun sådan et standard anlæg. (Sony og Jamo ht.)

Vil dog tilslutte mig, det med susen, især når jeg går rundt ude i haven.

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1109487_l14/index.ht ml

Hvis jeg kan finde en online forhandler vender jeg lige tilbage.

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar, jeg tjekkede lige priserne hos HSdata, og fik nærmest et lettere chock, Sennheiser RS 85 kan købes til halv pris hos HSdata kontra hos Tape Connection. TC må tjene godt på dem!

Hos HSdata 1078kr, og hos TC på tilbud til 1999kr.

TC :

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=s&ID_infoside=99880

HSdata :

Sennheiser RS 85 Trådløs hovedtelefon

1.078,00 dkk

Kender i noget til RS 85'ern, og kan den mon findes billigere end 1078kr. ?

Der står dette "Med indbygget Sennheisers HiDyn Plus støjreduktionssystem. Med dette system bliver selv de mest stille passager i klassisk musik så godt som støjfri.". Hvis dette holder, så er det jo lige hvad jeg søger...

Hvad nu hvis 2 personer i samme rum/hus, bruger RS85'ern fra hver sin musikkilde, kan man sætte dem til at køre på hver sin kanal ?

Køber man RS 85'ern i Tyskland, må man af med ca. 1500kr.

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= Sennheiser+RS+85

Thomas

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Se her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83513

De kan fås til 1050 inkl. porto, men har dog fået en noget blandet brugeranmeldelse - den burde du lige tjekke ud .

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 August 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Kan kun give dig ret i det med HSdata, fik selv et mindre chok da jeg ledte efter hovedtelefoner.

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 August 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Se her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83513

De kan fås til 1050 inkl. porto, men har dog fået en noget blandet brugeranmeldelse - den burde du lige tjekke ud .

prisen kan der ihvertfald ikke rokkes ved, den er god! Og studiedata er en super seriøs edb butik.

Har selv en sennheiser hdr45 trådløs, købt for 3 år siden. Virker som den skal, dog med en lettere susen når der ikke høres noget, tror jeg ikke du kan slippe for, det hører åbenbart med i trådløse. Dog kan det jo være som skrevet at top-of-the-line produkterne har mere avanceret teknologi i, som forhindrer dette, og til en tusse er den et super køb. Havde min været i stykker idag, så havde jeg slået til.

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Se her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83513 De kan fås til 1050 inkl. porto, men har dog fået en noget blandet brugeranmeldelse - den burde du lige tjekke ud .

Tak for linket, det er altså noget af en pris.... 1000 kr. ! (+ porto) Og jeg har ellers førhen syntes at Tape Connection har kørt med ganske fair priser, det er godtnok slut nu.

Det er noget af en bedømmelse som der er skrevet, man kan selvfølgelig ikke købe noget som er 100%, det findes vist ikke, men er der et bedre bud hvis man skal op i den bedre end af skalaen, uden at prisen går helt bananas ?

Thomas

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Havde også kigget på RS 85'eren. Det eneste man lige skal tage i betragtning er, at den så vidt jeg kan se på Sennheisers hjemmeside er udgået af produktion. Dette kan måske give problemer med reservedele senere hen.

Desuden bemærkede jeg, at Sennheiser ikke længere producerer trådløse, der har det der Hi-Dyn Plus system, men om det kan tages som et tegn på at det faktisk ikke virker så godt, ved jeg ikke.

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Monkeyboy skrev:
Havde også kigget på RS 85'eren. Det eneste man lige skal tage i betragtning er, at den så vidt jeg kan se på Sennheisers hjemmeside er udgået af produktion. Dette kan måske give problemer med reservedele senere hen. Desuden bemærkede jeg, at Sennheiser ikke længere producerer trådløse, der har det der Hi-Dyn Plus system, men om det kan tages som et tegn på at det faktisk ikke virker så godt, ved jeg ikke.

Tak for dit svar. Har du noget andet i "kiggerten" end RS 85'ern?

Det er jo altid svært at bedømme noget ud fra en anmeldelse, men lidt som en ledetråd kan det jo godt bruges. Jeg har dog ikke selv haft mulighed for at lytte til RS 85'ern endnu.

Thomas

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at købe Sennheiser RS 130. Den er jeg udmærket tilfreds med. Den har indbygget SRS (surround efterligning) hvilket faktisk fungerer OK hvis man gerne vil se en film sent om aftenen eller noget. Og jeg er ganske godt tilfreds med lyden.

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Monkeyboy skrev:
Jeg endte med at købe Sennheiser RS 130. Den er jeg udmærket tilfreds med. Den har indbygget SRS (surround efterligning) hvilket faktisk fungerer OK hvis man gerne vil se en film sent om aftenen eller noget. Og jeg er ganske godt tilfreds med lyden.

Okey, bare iorden. Men det der SRS, virker det fornuftigt? Altså fornemmer man lyd både forfra og bagfra, som med et alm. surround anlæg ?

Thomas

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Sputnik skrev:

Monkeyboy skrev:

Okey, bare iorden. Men det der SRS, virker det fornuftigt? Altså fornemmer man lyd både forfra og bagfra, som med et alm. surround anlæg ?

Thomas

Det virker helt OK. Man fornemmer helt klart en retning på lyden, men det kan ikke sammenlignes med "rigtig" surround allerede fordi hovedtelefonerne ikke producerer bas. Man får altså ikke den fysiske fornemmelse med. Men jeg synes faktisk at det er godt til prisen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes