Forfatter |
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne uges emne hos Pouls Audio Butik handler og tweaks og blålys ( + noget andet). Det kunne være sjovt at finde de mest tvivlsomme tweaks. Pouls beskrivelse af sort tape strategiske steder på vægge og møbler lød temmelig langt ude. En anden der stadig kan købes er denne træknap til at dreje et potmeter: http://www.referenceaudiomods.com/Merchant2/merchant.mvc?Scr een=PROD&Product_Code=NOB_C37_C&Category_Code=VOLUME &Product_Count=23000 kr for en lille trædims er da lidt dyrt? Anyway, har man en af de volumenkontrollen med et langt rør fra forplade til potmeter, kunne man jo f.eks. fylde røret med sand for at vibrationsdæmpe ligesom trædimsen påstås at gøre. Og dette kunne være et eksempel på et billigt tweak der måske var pengene værd? (Jeg tvivler, selv til en pris på 1 kr. But who knows............. Andre der har sjove eksempler?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvorfor nævne Poul i forbindelse med tweaks ?
|
|
|
Fordi jeg kom til at tænke på den der træknap da jeg læste hans indlæg  Og også fordi jeg i baghovede havde en ide om, at nogle af de dyre tweaks måske havde noget i sig. Som man så kunne kopiere til en reel pris. En eksempel kunne være the Cartridge Mans isolator. Og måske kunne der være en fordel i at afkoble eller øge vægten på f.eks volumekontroller. Men tak for links til de andre tweaks, jeg vil få dem læst.
|
Til top |
|
|
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mellemhjulet, det må da være en joke, en special lak på en drejeknap af træ på potmetret der giver bedre lyd ? hvad sku grunden være til det ? udover de siger det.
men hvs de får bare 100 world wide til at blive interesserede er det da en god slat penge. koster vel maks 30 kr at lave __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Som man ser det, den positive variant virker dog noget lowtech. Der var nok ikke noget som var nyt, men en humor-betonet gennemgang af nogle tweaks...fint nok. Dog mindre kød end på en ½ grillkylling på den lokale.....så er gaffatape tweaket ny for mig. .
´Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Cartridge Man Isolator kan jeg ikke se fornuften i? Noget skum som blød afkobling mellem PU og tonearmshoved giver da ingen mening?
Hvordan kan dette:
Koste 1000,-kr.? Var der nogen der sagde Kejserens Nye Klæder?
Jeg ser frem til den dag hvor jeg kan få lov til at købe en tonearm hvor armrøret er lavet af en speciel slags engelsk lakrids!
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ tja krenzler...
1000,- er sgu mange penge for den lille dims!
Mon ikke det er for dæmp vibrationer mellem tone arm og pu? Der er nogen producenter der vælger at fylde røret (tonearm) for at dæmpe. Dette er vel så bare en anden måde at gøre det.
Mvh.
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
The Cartridge Man Isolator kan jeg ikke se fornuften i? Noget skum som blød afkobling mellem PU og tonearmshoved giver da ingen mening?
Hvordan kan dette:
Jeg ser frem til den dag hvor jeg kan få lov til at købe en tonearm hvor armrøret er lavet af en speciel slags engelsk lakrids! |
|
|
det er mildt sagt det dummeste tweak jeg har set til dato - og jeg har sgu ellers set en del 
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvordan kan dette:
Jeg ser frem til den dag hvor jeg kan få lov til at købe en tonearm hvor armrøret er lavet af en speciel slags engelsk lakrids! |
|
|
Jeg syntes da det lyder meget fornuftigt. Giver da i grunden meget mening. Men hva ved jeg, er jo kun til CD'er
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske er det derfor det giver dig megen mening..
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mvh.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Koste 1000,-kr.? Var der nogen der sagde Kejserens Nye Klæder? |
|
|
Da jeg først hørte om den (et års tid siden) undrede jeg mig også over hvordan den kunne koste så meget, materialerne taget i betragtning. Men, vi skal jo huske at det ikke er materialeomkostningerne der bestemmer prisen, men derimod udvikling og ikke mindst hvad forbedringen skønnes til at være værd i kroner og ører (hvad vil forbrugeren betale). Derudover er der de uundgåelige poster som administration, fragt, og reklamer.
I løbet af det år har jeg også kraftigt overvejet at købe den, men har manglet et fornuftigt sted at gøre det. I forrige uge var jeg så inde i Origin Live's online shop (sker ikke så tit) og bemærkede så at de sælger den. Knyttet til Isolator'en var så også en kommentar om at den ikke anbefales til OL's Enterprise, Conqueror og Illustrius arme, så jeg tog mig sammen til at skrive til OL for at høre om det kun gælder Illustrious MK2 eller også Illustrious MK1 (jeg har en MK1 Signature). Mark Baker svarede tilbage at det egentlig kun galdt for MK2, men at han hellere ville råde mig til at bruge pengene (plus mere, naturligvis) til en opgradering fra MK1 til MK2. Eftersom jeg opfatter MB som værende ret seriøs og "knowledgable", så tvivler jeg ikke på hans ord.
Så for lige at resumere: Den virker ikke på alle arme, hvilket som sædvanligt kan betyde at meninger om produktet er forskellige, men mange af dem der har prøvet den siger at den er rigtig god.
krenzler skrev:
|
|
Nah, så kommer der bare nogen og spiser den, og så har du ingen vinyl-lyd 
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil prøve sådan en Isolator dims kan man vel selv rimeligt nemt bikse noget sammen der er "lige så godt"?
Dæmpning af indersiden af røret på en tonearm og så denne skumfidus har i mine øjne ikke noget til fælles ud over ordet "skum". Armrøret bliver jo ikke mindre stift af at blive dæmpet invendigt. Overgangen mellem PU og tonearmshovede derimod...
Jeg ville gerne høre en logisk forklaring fra Len Gregory himself i stedet for voodoo snak om at den kun virker i særlige tilfælde.
P.S. Det specielle ved mit tonearmsrør af engelsk lakrids er at det er dødeligt giftigt! Én bid og du er færdig! Desuden er det i stand til at regenerere sig selv (ligesom ham Wolverine). Ikke underligt at det koster en million (når det engang kommer på markedet).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvis man vil prøve sådan en Isolator dims kan man vel selv rimeligt nemt bikse noget sammen der er "lige så godt"? |
|
|
Overvejede det også, men kunne ikke lige overskue at skulle anskaffe ingredienserne og få det forarbejdet  
krenzler skrev:
Jeg ville gerne høre en logisk forklaring fra Len Gregory himself i stedet for voodoo snak om at den kun virker i særlige tilfælde. |
|
|
Len Gregory er vist Mister MusicMaker a.k.a. The Cartridge Man a.k.a. Doctor Isolator, men jeg mente nu Mark Baker, dvs. ham der står for Origin Live produkterne Hans shop sælger dog også andet end OL.
Shoppens/Mark Bakers kommentar vedr. at den ikke virker på de tre nævnte armen baserer sig på kunders tilbagemeldinger. De har åbenbart haft en MK1 arm hvor Isolator har virket fint, men efter en upgrade til MK2 (eller ny) har kunderne fundet ud af at den har en negativ effekt med MK2 versionen.
krenzler skrev:
P.S. Det specielle ved mit tonearmsrør af engelsk lakrids er at det er dødeligt giftigt! Én bid og du er færdig! Desuden er det i stand til at regenerere sig selv (ligesom ham Wolverine). Ikke underligt at det koster en million (når det engang kommer på markedet). |
|
|
Trist hvis Wolverine kommer forbi og begynder at gnaske på armen - så er der dømt pat! 
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
krenzler skrev:
P.S. Det specielle ved mit tonearmsrør af engelsk lakrids er at det er dødeligt giftigt! Én bid og du er færdig! Desuden er det i stand til at regenerere sig selv (ligesom ham Wolverine). Ikke underligt at det koster en million (når det engang kommer på markedet). |
|
|
Trist hvis Wolverine kommer forbi og begynder at gnaske på armen - så er der dømt pat!  |
|
|
LOL! Good 'un.
Det endelige opgør!:
Lakridspæl - Stor! (soon to be: Special Armtube).
Vs.
Wolverine! (movie version).
Place your bets ladies & gentlemen.
(jeg gætter på at det ender med at Wolverine eksploderer som ham den fede fra Monty Pythons "The Meaning of Life").
Jeg kunne sagtens finde et mere "gross" billede men fandt det usmageligt.
Med mindre at Wolverine er så smart at han sluger hele (lakrids)"pælen" i én mundfuld selvfølgelig.
Alene dét at jeg finder dette morsomt tyder på at jeg trænger til at se dyner...
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var det nu tråden handlede om?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvad var det nu tråden handlede om?  |
|
|
Du er da på rette spor stadig væk. Hvis vi nu siger at cartridge man isolatoren virker i nogle tilfælde. Så kunne en bid lakrids konfekt måske også have en vis effekt, det ville være billigt. Jeg ville nu nok gumle lakridskonfekten og bruge elefantsnot / Blue Tack i stedet for
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Place your bets ladies & gentlemen. |
|
|
Stadig pat... Rumvæsenerne Kang og Kodos (Simpsons) kommer og bortfører kombattanterne på duellens højdepunkt 
krenzler skrev:
Alene dét at jeg finder dette morsomt tyder på at jeg trænger til at se dyner...  |
|
|
Godt at du selv kan se det 
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pickuppen skal ikke isoleres fra armrøret, det er helt forkert. De to tinge skal passe sammen, kompilance og resonams som man normalt forsøger at ramme 5 Hz. Tonearmen er den del af lydgengiveren lige som en højtaler ikke siger ret meget uden kabinet.
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Pickuppen skal ikke isoleres fra armrøret, det er helt forkert. De to tinge skal passe sammen, kompilance og resonams som man normalt forsøger at ramme 5 Hz. Tonearmen er den del af lydgengiveren lige som en højtaler ikke siger ret meget uden kabinet. |
|
|
Både og - resonansfrekvensen for det svingende system som udgøres af PU og skumpuden vil givietvis ligge langt over de 5 Hz, så det vil næppe ændre på den resonansfrekvens, du helt korrekt nævner. Desuden er det et system med et lavt Q da skummet dæmper ret kraftigt. Ideen er snarere at afkoble tonearmen fra frekvenser i audioområdet som ellers ville kunne fremprovokere flexninger.
Din sammenliging med højttaleren vil jeg prøve at trække lidt videre og sammenligne ideen med at man lader enhederne være afkoblet, så vibrationer i kurven ikke overføres til baflen. Det er både beskrevet af High Fidelity (Poul Ladegård?) og Siegfried Linkwitz.
|
Til top |
|
|