Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højt.kabler: Harald Nyborg eller HFK? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Nåh men det ser ud som om jeg får anskaffet mig en brugt effektforstærker til en god pris her i morgen...

Min plan er at hænge den op på en hylde (sammen med squeezeboxen) i den ene side af værelset, og i den forbindelse skal jeg have nogle nye kabler som kan nå hele vejen til højttalerne. Folk har talt godt om harald nyborgs kabel (2,5mm2) til 129 for 25 meter, og har selv brugt en rulle til mine bag/center højttalerne. Mine fronter bruger pt. noget tykt, gråt firkantet og hårdt DALI kabel min far gav mig en gang, tror det er 4mm2... Nu til mit spørgsmål:

Skal jeg købe en rulle mere fra Harald Nyborg og lægge det dobbelt (bliver til 5 mm2) eller skal jeg hellere købe det billigste 4mm jeg kan finde i en "ritig" butik som Hifi klubben?

Og hvad med nogle bananstik, så jeg nemt kan skifte mellem forskellige forstærkere på fronthøjttalerne? Hvor køber man den slags til rimelige penge, men i god kvalitet? Og skal de loddes eller klemmes på?
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 August 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Køb hellere noget Taralabs Klara.. (hvis det SKAL! være billigt) eller modellen over?? i Hifiklubben.. (HFK)

Det vil gøre tykt grin med noget du kan støve op hos Harald Nyborg om du så ligger det trippel eller mere!?..

Tværsnit er ikke alt!.. meget over 1,5 til 2mm. behøver de fleste højtalere ikke...

HFK. føre også passende "bananer" af forskellig pris/kvalitet..

Ikke fordi jeg er "HFK. mand" og vild med dem.. de minder snart mere om Merlin nu end om det jeg husker tilbage fra da det var en seriøs hifi entusiast forretning, hvor man gad at komme.. (men du bragte dem selv på bane sååå...)

De har dog enkelte gode produkter i sortimentet stadig...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Køb hellere noget Taralabs Klara.. (hvis det SKAL! være billigt) eller modellen over?? i Hifiklubben.. (HFK)

Det vil gøre tykt grin med noget du kan støve op hos Harald Nyborg om du så ligger det trippel eller mere!?..

Tværsnit er ikke alt!.. meget over 1,5 til 2mm. behøver de fleste højtalere ikke...

HFK. føre også passende "bananer" af forskellig pris/kvalitet..

Ikke fordi jeg er "HFK. mand" og vild med dem.. de minder snart mere om Merlin nu end om det jeg husker tilbage fra da det var en seriøs hifi entusiast forretning, hvor man gad at komme.. (men du bragte dem selv på bane sååå...)

De har dog enkelte gode produkter i sortimentet stadig...

mvh.

Helt enig. Hvis du vil bruge haralds kabel til noget, så hæng katten idet.
Prøv evt at finde noget brugt i køb & salg.

amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan linke til en laboratorietest, hvor man rent faktisk måler om der er forskel på signalet der kommer ud af 2 kabler lavet af en fornuftig kvalitet kobber, og med samme tværsnit?
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

amokk skrev:
Er der nogen der kan linke til en laboratorietest, hvor man rent faktisk måler om der er forskel på signalet der kommer ud af 2 kabler lavet af en fornuftig kvalitet kobber, og med samme tværsnit?

Bliv din egen autoritet: Køb Haralds - lån/lej/ et andet sæt og lyt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes