| Forfatter |
|
Bjur Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt der har været mange tråde, men jeg har alligevel brug for hjælp til at finde den bedst mulige løsning.
Jeg har en Denon 1604 med kun en koaxial indgang, men flere optiske.
Jeg har læst, at de fleste foretrækker koaxløsningen, da det åbenbart er bedre på kortere afstande.
Jeg har derfor to forskellige scenarier, da jeg også skal have computeren, som kører spdif til at køre digitalt:
1. Jeg køber en koax-optisk konverter fra AV-connection og beholder min nuværende løsning med koax fra dvd til reciever?
2. Jeg bruger mit nuværende koaxial og forbinder computer til reciever, og køber et rigtig godt optisk kabel mellem dvd og reciever? Prisleje for optisk maks 200 ,- og det skal være godt.
Hvad siger I?
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nederste løsning er fin synes jeg. (nr 2)
Man skal have skarpe ører for at høre forskel på coax og optisk i det prisleje du søger.
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, tak for det hurtige svar. Nogle andre forslag eller gode forslag på kvalitets optiske kabler. Anyone?
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg undgå at koble computer og reciever elektrisk, hvilket vil sige at jeg ville bruge et optisk kabel.
Man hører tit om folk der har problemer med coax imellem PC og hifi, grundet forskelle i stelstrømme o.lign.
DVD-reciever ville jeg koble med coax, da det er det bedste
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu kun har en koaxial indgang og min pc kun kører koax, så har jeg vel ikke andre muligheder end at køre optisk fra dvd-reciever.
Nogle siger optisk er lige så godt som koax. Har du læst en test eller selv sammenlignet mellem koax/optisk eller er det personlig mening.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjur skrev:
|
Hvis jeg nu kun har en koaxial indgang og min pc kun kører koax, så har jeg vel ikke andre muligheder end at køre optisk fra dvd-reciever.
Nogle siger optisk er lige så godt som koax. Har du læst en test eller selv sammenlignet mellem koax/optisk eller er det personlig mening.
|
|
|
Det har ikke så meget med kvaliteten at gøre, jeg hentyder til at du kan få rent elektriske problemer, da du forbinder PC og reciever elektrisk. Du kan jo bare prøve at forbinde med coax, og høre om det lyder ordentligt - hvis det gør, har du ingen problemer 
Optisk overførsel giver ikke nogen elektrisk forbindelse imellem de to apparater, og som følge deraf kan elektriske problemer ikke opstå.
Hvad med en coax-optisk converter på PC'en, og coax fra DVD'en ? - det ville jeg ihvertfald gøre.
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg forstår det, så bruger han allerede coax mellem pc or reciver, er dette korekt?
der er heller ikke noget problem med at forbinde med coax, mellem pc og reciver blot at beggedele er jorden ordenligt!!
ang optisk mellem dvd og reciver, er der ikke det store udsving når det drejer sig om anlæg i denne størelse.
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
På nuværende tidspunkt, har jeg kun forbundet DVD-reciever gennem koax.
Jeg vil nu gerne også have forbundet PC'en som IKKE har optisk.
Derfor skal jeg enten køre optisk over DVD-reciever eller købe optisk konverter, så jeg kan køre optisk via PC.
Der er bare forskellige meninger om, hvad der er bedst mht. DVD-reciever. Optisk / koax.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjur skrev:
|
På nuværende tidspunkt, har jeg kun forbundet DVD-reciever gennem koax.
Jeg vil nu gerne også have forbundet PC'en som IKKE har optisk.
Derfor skal jeg enten køre optisk over DVD-reciever eller købe optisk konverter, så jeg kan køre optisk via PC.
Der er bare forskellige meninger om, hvad der er bedst mht. DVD-reciever. Optisk / koax.
|
|
|
Hvad du kører imellem DVD-reciever er knap så kritisk, gør det du helst vil.
Mellem PC-reciever; giv coax et forsøg, får du ikke problemer med brum/støj, så brug det. - får du støj, så skift til optisk.
Det må være den letteste måde at komme videre på, for dig.
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bruger Coax mellem PC og Reciver, er det MEGET vigtigt at begge er jordet, ellers kan du MEGET nemt brænde lydkortet af i din PC
|
| Til top |
|
| |