Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle som har et forslag til et ht kabel(single wiret) som lukker alt igenem og samtidig har en slank bas.jeg har prøvet med chord odessy 2(ikke godt) og supra ply 3,2(ok men kan mugligvis blive bedre).det ket skal køre med primare +aurum cantus.Har lidt for meget bas
|
Til top |
|
|
Changdilo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt MIT Terminator 4 (godt nok biwire) - det er ihvertfald slankt på mit anlæg - i forhold til Tara Labs Helix 6 og et DIY kabel, som jeg pt. anvender.
Vh
Kenneth
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart Kimber 4TC eller 8TC super kabel der strammer op i bunden..
8TC er bare dobbelte ledere som 4TC
Mvh
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mulighed for, at rykke højttalerne længere væk fra væggene?? I mine ører, er 8TC mindre stram i bunden end VDH Clearwather.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke omfanget af dit basproblem, men det lyder mere som det skal takles placeringsmæssigt eller vha. rumbehandling på den ene eller anden måde.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De står ca 70cm fra vægen,og jo jeg har et problem med mit rum.Signalkablet som har sat på anlægget siden jeg købte det var et chord demon.Så prøvede jeg at skifte ud til et andet ,og der var en del inde over .Konklusionen var at mit anlæg er meget afslørende over for signalkabler.Ende med et QED silver spiral som nærmest løftede et tunkt tæppe væk fra ht.Tanken var at måske kunne et ht kabel gøre det samme.Basproblemet er ikke større end at jeg kan leve med det
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Har du mulighed for, at rykke højttalerne længere væk fra væggene?? I mine ører, er 8TC mindre stram i bunden end VDH Clearwather.
vh. Henrik
|
|
|
Der må jeg være 100% af modsatte opfattelse af dig Kimber 8TC er et af de bedste HT kabler i bassen jeg har hørt og det er stortset uanset pris, men hos mig lød almindeligt 230 volts kabel bedre i hele området end CW som bare ikke fungerede her.
Et godt og slank kabel jeg har haft i mit system var Van damme kable som kan ses her http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?ModuleNo=13295&TabID =1&C=SEO&U=strat15&doy=search
Mvh
JmJ
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men du kan da prøve det der Anti Cable det koster jo ikke særlig meget måske fungerer det i dit setup.
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !........
Du skal da klart prøve Duelund, så slipper du nemlig helt for at have bas 
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dervidst ikke andet end at prøve sig frem.er der nogle der kender til silversonic Q10?
|
Til top |
|
|
Lazy Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva me noget qed silver sjov...(afhængig af hvor mange kroner du har at gøre godt me ) de har en ret så "engelsk" lyd ovs.... og hvis det er et sølv kabel du køber er der ret stor sandsynlighed for at du vi få en meget stram bas!!
Venligst Lasse
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Hej !........
Du skal da klart prøve Duelund, så slipper du nemlig helt for at have bas 
|
|
|
Hrmmpf! Det er vist lemfældig omgang med sandheden? 
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 12 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv NLE - ikke fordi de er specielt slanke i bassen, men de strammer op på stort set alle parametre!
Et af de bedste kabler jeg har prøvet i mit setup - der forøvrigt også er Primare.
Happy
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor køber man dem henne?har overvejet at låne en"stak"kabler ,men der er selfølgelig nogle der allerede kan udelukkes(chord).jeg har også hørt at sølvkabler giver en stram/slank bas.På nuværende tidspunkt har jeg Supra ply 3.2.Hvad er de kendt for?
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 13 September 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vdr, Supra Ply 3.2 - de giver en lidt fed og kompakt bas på mit anlæg, mellemtonen er ikke nuanceret og åben.
Jeg bruger et kabel fra Jean Marie Reynaud (importør: Medlyd), som hedder H P 216. Det giver en dejlig varm og detaljeret mellemtone og en lidt tilbage-holdt, men luftig bas - diskanten er ikke så finkornet, som det bedste jeg har hørt, men det er til at leve med. Kablet er netop blevet ændret en smule og hedder nu : H P 216 B, det giver bl.a. en anelse mere bas end det gamle.
Vdr. lån af kabler, prøv at spørge en Hifi butik i næheden af din bopæl, det burde være muligt at låne en kuffert-fuld et sted.
mvh.
Kim
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for inputet.Men der går nok 14 dage inden det bliver til noget.Hat lige købt ny pc.hvilket jeg ikke har en sk.. begreb på.så pt har jeg hænderne fulde.så kan det være jeg også kan finde ud af at oprette en tråd med mit anlæg
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Changdilo skrev:
Jeg har et sæt MIT Terminator 4 (godt nok biwire) - det er ihvertfald slankt på mit anlæg - i forhold til Tara Labs Helix 6 og et DIY kabel, som jeg pt. anvender.
Vh
Kenneth
|
|
|
Et Mit kabel der er slankt i lyden?, jeg skal være ærlig og sige at jeg aldrig har hørt en termnator 4, men jeg har selv haft en terminator 2 & MH 750 bi wire og her er ikke tale om slank bas og direkte sammenlignet med mit nuværende Kimber 8 tc så er en Mit Mh 750 til den nette sum af 13.000 direkte en dårlig bas performer.
Med et Kimber 8tc er man faktisk i stand til at høre hvad bassisten laver.
Så det kabel kan jeg kun anbefale at prøve. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Changdilo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at jeg har lavet nogle akustiske ændringer i lytterummet. Flyttet lidt på højttallere m.m. må jeg erkende at MIT Terminator 4, helt korrekt, er langt fra slank i lyden. Jeg beklager!
Vh
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: "Der må jeg være 100% af modsatte opfattelse af dig Kimber 8TC er et af de bedste HT kabler i bassen jeg har hørt og det er stortset uanset pris, men hos mig lød almindeligt 230 volts kabel bedre i hele området end CW som bare ikke fungerede her."
2: "Efter at jeg har lavet nogle akustiske ændringer i lytterummet. Flyttet lidt på højttallere m.m. må jeg erkende at MIT Terminator 4, helt korrekt, er langt fra slank i lyden. Jeg beklager!"
kabler betyder meget.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 16 September 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slank/stram bas? Det er vist to forskellige parametre, men nok om det! 
Jeg foreslår Chord, DNM Reson og Nordost. Her er basniveauet mere naturligt, og jo dyrere et kabel du køber, des strammere bliver bassen også! Anti-cable ligger vist godt i tråd med de ovenfor foreslåede kabel-mærker. (Hul igennem)
Jeg har selv Nordost, og er ret godt tilfreds, omend perspektivet ikke er kilometerdybt!
Hov; der stod Primare/Aurum Cantus. Så kan Kimber´s TC4 og TC8 måske være et godt køb?! Pas på med for metalisk lydende kabler, og det kunne måske være tilfældet med lige akkurat Nordost!?
Som skrevet: Supra´s kabler har en lidt lukket og mudret gengivelse, især i mellemtoneområdet, og så er det godnat med taleforståelighed, SQ!
|
Til top |
|
|