Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 07:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ht kabel med slank bas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

er der nogle som har et forslag til et ht kabel(single wiret) som lukker alt igenem og samtidig har en slank bas.jeg har prøvet med chord odessy 2(ikke godt) og supra ply 3,2(ok men kan mugligvis blive bedre).det ket skal køre med primare +aurum cantus.Har lidt for meget bas
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Changdilo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt MIT Terminator 4 (godt nok biwire) - det er ihvertfald slankt på mit anlæg - i forhold til Tara Labs Helix 6 og et DIY kabel, som jeg pt. anvender.

Vh

Kenneth

Til top Vis Changdilo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Changdilo

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Helt klart Kimber 4TC eller 8TC super kabel der strammer op i bunden..

8TC er bare dobbelte ledere som 4TC

Mvh

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Har du mulighed for, at rykke højttalerne længere væk fra væggene?? I mine ører, er 8TC mindre stram i bunden end VDH Clearwather.

vh. Henrik

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke omfanget af dit basproblem, men det lyder mere som det skal takles placeringsmæssigt eller vha. rumbehandling på den ene eller anden måde.

Mvh,

Karsten

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

De står ca 70cm fra vægen,og jo jeg har et problem med mit rum.Signalkablet som har sat på anlægget siden jeg købte det var et chord demon.Så prøvede jeg at skifte ud til et andet ,og der var en del inde over .Konklusionen var at mit anlæg er meget afslørende over for signalkabler.Ende med et QED silver spiral som nærmest løftede et tunkt tæppe væk fra ht.Tanken var at måske kunne et ht kabel gøre det samme.Basproblemet er ikke større end at jeg kan leve med det

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Har du mulighed for, at rykke højttalerne længere væk fra væggene?? I mine ører, er 8TC mindre stram i bunden end VDH Clearwather.

vh. Henrik

Der må jeg være 100% af modsatte opfattelse af dig Kimber 8TC er et af de bedste HT kabler i bassen jeg har hørt og det er stortset uanset pris, men hos mig lød almindeligt 230 volts kabel bedre i hele området end CW som bare ikke fungerede her.

Et godt og slank kabel jeg har haft i mit system var Van damme kable som kan ses her http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?ModuleNo=13295&TabID =1&C=SEO&U=strat15&doy=search

Mvh

JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Men du kan da prøve det der Anti Cable det koster jo ikke særlig meget måske fungerer det i dit setup.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej !........

Du skal da klart prøve Duelund, så slipper du nemlig helt for at have bas   

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

dervidst ikke andet end at prøve sig frem.er der nogle der kender til silversonic Q10?

Lazy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

hva me noget qed silver sjov...(afhængig af hvor mange kroner du har at gøre godt me) de har en ret så "engelsk" lyd ovs.... og hvis det er et sølv kabel du køber er der ret stor sandsynlighed for at du vi få en meget stram bas!!

Venligst Lasse

Til top Vis Lazy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lazy

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Hej !........

Du skal da klart prøve Duelund, så slipper du nemlig helt for at have bas   

Hrmmpf! Det er vist lemfældig omgang med sandheden? 

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Prøv NLE - ikke fordi de er specielt slanke i bassen, men de strammer op på stort set alle parametre!

Et af de bedste kabler jeg har prøvet i mit setup - der forøvrigt også er Primare.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

hvor køber man dem henne?har overvejet at låne en"stak"kabler ,men der er selfølgelig nogle der allerede kan udelukkes(chord).jeg har også hørt at sølvkabler giver en stram/slank bas.På nuværende tidspunkt har jeg Supra ply 3.2.Hvad er de kendt for?

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Vdr, Supra Ply 3.2 - de giver en lidt fed og kompakt  bas på mit anlæg, mellemtonen er ikke nuanceret og åben.

Jeg bruger et kabel fra Jean Marie Reynaud (importør: Medlyd), som hedder H P 216. Det giver en dejlig varm og detaljeret mellemtone og en lidt tilbage-holdt, men luftig bas - diskanten er ikke så finkornet, som det bedste jeg har hørt, men det er til at leve med. Kablet er netop blevet ændret en smule og hedder nu : H P 216 B, det giver bl.a. en anelse mere bas end det gamle. 

Vdr. lån af kabler, prøv at spørge en Hifi butik i næheden af din bopæl, det burde være muligt at låne en kuffert-fuld et sted.

mvh.

Kim

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Tak for inputet.Men der går nok 14 dage inden det bliver til noget.Hat lige købt ny pc.hvilket jeg ikke har en sk.. begreb på.så pt har jeg hænderne fulde.så kan det være jeg også kan finde ud af at oprette en tråd med mit anlæg

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 September 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Changdilo skrev:

Jeg har et sæt MIT Terminator 4 (godt nok biwire) - det er ihvertfald slankt på mit anlæg - i forhold til Tara Labs Helix 6 og et DIY kabel, som jeg pt. anvender.

Vh

Kenneth

Et Mit kabel der er slankt i lyden?, jeg skal være ærlig og sige at jeg aldrig har hørt en termnator 4, men jeg har selv haft en terminator 2 & MH 750 bi wire og her er ikke tale om slank bas og direkte sammenlignet med mit nuværende Kimber 8 tc så er en Mit Mh 750 til den nette sum af 13.000 direkte en dårlig bas performer.

Med et Kimber 8tc er man faktisk i stand til at høre hvad bassisten laver.

Så det kabel kan jeg kun anbefale at prøve.

Changdilo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Sendt: 15 September 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Efter at jeg har lavet nogle akustiske ændringer i lytterummet. Flyttet lidt på højttallere m.m. må jeg erkende at MIT Terminator 4, helt korrekt, er langt fra slank i lyden. Jeg beklager!

Vh

Til top Vis Changdilo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Changdilo

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 15 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

1:
"Der må jeg være 100% af modsatte opfattelse af dig Kimber 8TC er et af de bedste HT kabler i bassen jeg har hørt og det er stortset uanset pris, men hos mig lød almindeligt 230 volts kabel bedre i hele området end CW som bare ikke fungerede her."

2:
"Efter at jeg har lavet nogle akustiske ændringer i lytterummet. Flyttet lidt på højttallere m.m. må jeg erkende at MIT Terminator 4, helt korrekt, er langt fra slank i lyden. Jeg beklager!"

kabler betyder meget.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 16 September 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Slank/stram bas? Det er vist to forskellige parametre, men nok om det!

Jeg foreslår Chord, DNM Reson og Nordost. Her er basniveauet mere naturligt, og jo dyrere et kabel du køber, des strammere bliver bassen også! Anti-cable ligger vist godt i tråd med de ovenfor foreslåede kabel-mærker. (Hul igennem)

Jeg har selv Nordost, og er ret godt tilfreds, omend perspektivet ikke er kilometerdybt!

Hov; der stod Primare/Aurum Cantus. Så kan Kimber´s TC4 og TC8 måske være et godt køb?! Pas på med for metalisk lydende kabler, og det kunne måske være tilfældet med lige akkurat Nordost!?

Som skrevet: Supra´s kabler har en lidt lukket og mudret gengivelse, især i mellemtoneområdet, og så er det godnat med taleforståelighed, SQ!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes